Ajja Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg har nå kjøpt nye urteplanter til pottene mine. Sist gang jeg byttet urter døde de etter kort tid, selv om de hadde vann og lys. Bør jeg skifte trådene i bunnen av potta før jeg setter de nye urtene i? I såfall,hvor får jeg tak i sånne tråder?
Scheherazade Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Nei, det trenger du ikke. Når de blir veldig stygge og grønne, pleier jeg å legge de i bløt i litt vaskepulvervann en liten stund og så gnikke litt - da blir de fin igjen. Spurte en dame på Tilbords en gang om man fikk kjøpt tråder, det fikk man ikke sa hun. Men det er jo bare nylontråder, så det bør jo være mulig å bruke annen tråd. Det er ikke alle som vil, rett og slett. Og butikkplanter er ofte dårlig kvalitet og forbruksvare, spesielt på denne tiden av året. Jeg sliter med å få basilikumen jeg kjøpte på lørdag til å forstå at den kan drikke selv!
Ajja Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar Skal prøve og vaske dem. Har funnet ut at de beste basilikum plantene er de som er mørk grønne i bladene og kjennes solide ut..
Gjest Asti Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 (endret) .... Endret 26. november 2013 av Asti
Ajja Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 Skal sjekke her i byen i morgen, hadde vært greit å slippe skrubbing av trådene.. :-D
Gjest Asti Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 (endret) ............ Endret 26. november 2013 av Asti
Scheherazade Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Da har hun Tilbordsdamen feilinformert deg. Jeg kjøpte løse tråder som tilhører EvaSolo urtepottene hos Traktøren, så de finnes. Jeg har også vasket de, men måtte skifte en gang pga ble ødelagt. Hmmm, typisk det ja! Kanskje det er kommet etter jeg spurte?
Gjest Asti Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 (endret) ........... Endret 26. november 2013 av Asti
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå