Gå til innhold

nyrebekkenbetendelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en del plaga med urinveisinnfeksjoner.

Men går stort sett over av seg selv, med litt hjelp av tranebærtabletter.

Men denne gangen tror jeg at det har gått over til nyrebekkenbetendelse.

(hatt det to ganger før)

Det som er at jeg har bare symtomer som vondt i høgre side, bak mot ryggen og litt hodepine.

pluss trang til å måtte gå på do ofte.

Etter jeg har lest på nettet er jo dei vanlige symtoma høg feber og dårlig allmentilstand. Noe jeg ikke har.

Trenger jeg gå til legen?

Må på legevakta i oslo og der liker jeg meg ikke.

Og antibiotika har så mange bivirkninger.

Er det farlig å vente å se det an?

Eller bør jeg dra til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hadde det vært meg hadde jeg tatt turen til legen.

Gjest nextlife
Skrevet

Du bør absolutt gå til lege, ubehandlet nyrebekkenbetennelse er mye verre enn bivirkningene på antibiotika.

Skrevet

Ok... jeg bør dra til lege...

Siden dere annbefaler det så får jeg gjøre det.

Jeg bare vil vente til i natt pga vente tiden på legevakten her.

Liker ikke å dra på legevakten og ikke føle meg så veldig syk.

Jaja... takk for svara deres :)

Gjest The little girl
Skrevet
Ok... jeg bør dra til lege...

Siden dere annbefaler det så får jeg gjøre det.

Jeg bare vil vente til i natt pga vente tiden på legevakten her.

Liker ikke å dra på legevakten og ikke føle meg så veldig syk.

Jaja... takk for svara deres :)

Heisann, bare lurte på om du hadde vært hos legen?

Jeg hadde et krafig utslag på nyrebekken bettenelse og det var fullt utslag på alle bakterier men jeg ble jo dratt til legen til slutt. Og det var jeg glad for. men det som er, vis du er redd fårå dra dit kan du prøve å helbrede deg selv som faktisk jeg gjorde.

Jeg hater å ta piller noe av det væreste jeg vet, men jeg måtte jo ta det men etter en uke fikk jeg et brev om at jeg hadde fått feil medisiner, så jeg måtte hente nye, men de reagerte jeg på, så jeg tok en ny test og jeg var helt frisk.

Det jeg gjorde var å drikke veldig mye, drakk 4-5 litere ver dag, gikk en del på do:P Og halvparten av dagen drakk jeg nesten helt rein sitron, smaker pyton, men det hjelper.

Så skal du ikke fryse og heller ikke svette, men være normal hele tiden. Hvis du har feber skal føttene være utenfor dynene om natten.

Du skal ikke spise mye sukker, for det produserer mer bakterier.

Så vær forsiktig med det i den perioden. Og vær alltid varm på ryggen, alltid, selvom du ikke er syk. Veldig viktig:)

Håper du har blitt frisk eller blir det:)

Klem

Skrevet

Jeg fikk nyrebekkenbetendelse og ble dårlig så raskt at jeg måtte innlegges. Hadde da allerede vært hos legen og fått antibiotika, som ikke virket, så da var det strake veien inn da jeg tok kontakt igjen. Ville ikke prøvd meg på noen hjemmekur - sprer deg seg til nyrene har du allerede gått for lenge med urinveisinfeksjon...

Gjest nextlife
Skrevet
sprer deg seg til nyrene har du allerede gått for lenge med urinveisinfeksjon...

Henger meg på her....

Forebygging,-og behandling av milde til moderate urinveisinfeksjoner kan kanskje godt gjøres hjemme, dersom dette er et problem man er kjent med , og har erfaring med hjemmebehandling. Når det er kommet til nyrebekkenbetennelse er det gjerne et massivt angrep av bakterier som trenger antibiotika for å slås tilbake. En sånn infeksjon kan relativt fort spre seg til blodbanen, og det er veldig alvorlig. Man kan i tilegg få varig skade/sykdom på nyrene

Skrevet

jeg kom meg til legevakta etter deres råd.

Jeg hadde fryktelig vondt.

Men den legen ville ikke gi meg anibiotika pga jeg ikke hadde feber, crp viste ingenting og almentilstanden min var ok.

Ikke vet jeg, men jeg VET jeg har/hadde nyrebekkenbetendelse. Hatt det 2 ganger før, ene gangen med høg feber og sykehusinnlegelse og en gang uten feber og hjemmebehandling.

Uansett, følte jeg brukte legens tid unødvendig.

Så får håpe jeg blir helt bra snart.

:goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...