Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #21 Skrevet 28. november 2007 Så fint at du har funnet støtte i svarene på KG! Det ER lett å bli fovirra når det skjer mye på en gang, så hvis du fikk litt klarhet så er jo det kjempebra! Veldig trist å lese om din mor, som først er superengasjert, og så... Men du har helt rett; hvis hun står for det hun sier ang denne saken, så er det like greit at hun holder seg borte. Men trist er det, man forventer jo mye mer. Jeg tror det blir vanskelig for din datter hvis dere ikke snakker om dette. Jeg ville sagt at det er ikke lov å gjøre sånt, det er straffbart, og at du synes det er ikke trygt for henne å sove/være der. (Vi forteller jo barna at det er ikke lov å stjele, slå osv. Jeg mener at vi må sette ord på ting her også.) Men jeg synes at det er greit om hun møter mormor... Kanskje få til et prøvemøte og se hva som skjer. Du må nok være tilstede da, for man vet jo aldri, kanskje din mor vil så tvil i din datter, eller får henne til å føle (enda) mer skyld, etc. Ang skyldfølelse hos din datter: Bare kjør på! Det var ikke HUN som gjorde noe, det var HAN!! Kanskje trenger hun å høre det mange ganger, for å liksom få det i systemet. Jula ja... Det er en vanskelig tid for mange. Familielivet er liksom ikke alltid som en ønsker. Men tiden, eller, hvordan man bruker tiden og bearbeider det vonde, kan gjøre ting litt lettere. Lykke til!
Gjest Blondie65 Skrevet 28. november 2007 #22 Skrevet 28. november 2007 Det med skyldfølelse er vel noe av det mest irrasjonelle som finnes. Ikke er det så veldig nyttig heller, for selv om man skulle være skyldig nytter det lite å drukne seg i skyld og elendighet - da er det endret handlemåte mer enn noe annet som teller. Jeg vet at du vet trådstarter at du er uskyldig i dette. Likevel kommer tankene snikende. At man har ødelagt, at man burde skjønt, at at at ... En mors oppgave er å beskytte sitt barn. Først og fremst. Den rollen har du tatt på deg, og den er den viktigste. Din rolle overfor din mor er ikke å beskytte henne mot alt vondt. Den rollen har din mor overfor deg. Her svikter hun pr dagens dato. Det er ikke din skyld. Du har valget mellom å støtte en og svikte en annen og da blir ikke valget din mor denne gangen. Jeg håper din mor - på tross av uenighet om "hendelsesforløpet" kan forstå ditt valg.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #23 Skrevet 28. november 2007 Du kommer vel til å anmelde det? Det er viktig at overgripere får føle en reaksjon, hvis ikke kan det tenkes at han fortsetter med det mot andre barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå