Gå til innhold

En unik bedrift


Gjest Arbeidene sjef

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeidene sjef

En liten glad historie om jobben min.

Jeg begynte for 4år siden i en liten lokal bedrift, oljerelatert bedrift, med 11 ansatte.

Bedriften har eksistert i 19år, drevet av en og samme sjef, 7 av de 10 ansatte har jobbet der siden første dag.

De at min sjef er som han er gjør at ingen vil slutte. Vi stortrives alle, og alle har samme lønn, inkludert sjefen. Vi har da en vanvittig god lønn 41lapper pr mnd, mobil, og firmabil alle sammen. I tillegg har vi firmahytte ved sjøen og en på fjellet. Flexi tid har vi også, så lenge vi holder oss på 37.5 timer fra søndag til søndag så kan vi jobbe akuratt når vi vil. Alle timer over 37.5t er 100% overtidsbetaling, og vi bestemmer selv når og hvor mye vi vil jobbe ekstra.

Når jeg begynte i denne jobben, var det en kjempestor forandring fra min forrige arbeidsgiver.

Jeg har mange ganger tenkt på hvordan sjefen min får økonomi kabalen til å gå opp. Vi har veldig mange goder som koster mye penger for firmaet.

Sjefen er veldig nøktern i sin livs stil, og sier alltid at det han kjøper til seg selv, skal vi også få mulighet til å kjøpe, han er livredd at noen skal være misunlig på ting han har.

Derfor kjører han rundt i en mazda 1997modell, det er den eneste bilen han har. Bor i et standar husbankhus fra 1970-tallet.

På jobben får vi gratis frokost og lunch hver dag, og middag ved overtid. Når vi jobber, så jobber vi i et veldig høyt tempo, og hjelper hverandre så vi alle kommer i mål med hver enkel jobb.

Vi er nesten som en kjernefamile på jobben, og jeg stortrives.

I hele 2006 hadde vi et sykefravær på nesten 0, dvs at deler man ut det i timer har alle sammen vært borte fra jobben i 7timer på et år. Noe mer sykefravær dette året, da vi sikkert har smittet hverandre med influensa tidligere i år.

På fredag fikk vi også vite at vi skipper julebordet dette året og drar til Azorene helgen før påske...... gleder meg....

Tenkte bare å skryte litt av min fantastiske arbeidsgiver, og fortelle litt om hvordan vi har det.....

Ha en forsatt god søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...