Gå til innhold

Bårebukett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har akkurat mistet min bestemor.

Hun var 87 år gammel og i fin form helt til siste mnd., men likevel så trist å miste...

Tirsdag er det begravelse og i den forbindelse har jeg kanskje et rart spørsmål. Hva er vanlig å skrive på sløyfene til bårebuketten?

Skal det være kort og greit som "Hvil i fred", "Fred over minnet", "Fred", eller kan det stå litt mer "personlige" ting som "Takk for glade barndomsminner (du gav oss)". e.l.

Er ikke vant med dette, og tips mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Da en av mine beste kammerater døde så skrev vi enkelt og grei på sløyfen....

....Glad i deg....

Det er jo ikke noen regler for hva mann skriver på en bårebukett....

Skriv det som føles riktig for deg/dere....

klem fra

_________________

*** Lottemor ***1212[ Dette Innlegg er endret av: Lottemor den 2002-04-04 21:56 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er nær familie,så er det fint å ha noe personlig.Blomsterbinderiene som tar på seg oppgaven kan helt sikkert hjelpe deg med forslag,de skal også ha bilder av tidligere kranser ol.

Så heldig du er som fikk ha din bestemor såpass lenge,det burde du jo også gi uttrykk for ved det symbolske en krans med bånd er.

Personlig synes jeg også at nær familie burde sammarbeide i slike sammenhenger slik at det blir litt sammenheng i bårebuketter/kranser.

Klem fra Freetime icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det føles godt å gjøre alt så personlig som mulig. Da blir det mere ekte på en måte. "Glad i deg" var enkelt og vakkert. Det er ikke så god plass på disse sløyfene heller da.

Lykke til på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns og det er veldig fint å ha en personlig hilsen på bårebuketten til våre nære. Glad i deg og Du blir aldri glemt. syns jeg er veldig fine. Få ned noen ord på det du kjenner inni deg så får du hjelp til å formulere det i butikken.

Lykke til på tirsdag.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt: " Takk for alt du var for meg."

Det syntes jeg er enkelt og fint, og det er god plass på sløyfen til det.

Dessuten tror jeg at de tilpasser "lengden" på sløyfebåndene etter hvor mye tekst det er på dem. Det hender det står veldig mye på dem. Ofte går mange sammen om å kjøpe kranser/bårebuketter og vil ha alle navnene skrevet på sløyfen.

Skriv det du føler for, det er nok plass til det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svenskbrud

Förra året dog min farmor.

Jag och mina syskon köpte en stor kistbukett/gravbukett där vi på bandet skrev: "Sov gott älskade farmor".

Farmor dog i sömnen och fick således fortsätta sova. (Hon blev 80 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alt

vi sees igjen

kjært er minnet

du vil aldri bli glemt

takk for alt

høyt elsket- dypt savnet12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kondolerer til deg...

Jeg mistet min aller beste bestemor på lille julaften i fjor og tar savnet etter henne er stort icon_cry.gif Jeg og min bror hadde en sløyfe på bårebuketten hvor det vi bestemte at det skulle stå noe veldig "personlig" bare fra oss. Det stod "Takk for alt du var for oss, kjære bestemor". Jeg synes det var en fin måte å si "ha det på"....

Følg ditt hjerte...

Jeg føler med deg!

_________________

vinke.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: juli den 2002-04-14 22:47 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...