Gjest Bond Skrevet 27. november 2007 #41 Del Skrevet 27. november 2007 er ikke det rett og slett enklere å tenke på et fremmedspråk for et sekund når en er usikker? tenk om du vil si setningen på engelsk for eksempel og om du hadde brukt og (='and' på engelsk d) eller ikke. det er sikkert ikke det beste råd med å bli avhengig av andre språk for å kunne sin egen, men hvis det er et problem og regelen er ikke enkel å huske, er jo dette bedre enn å skrive feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. november 2007 #42 Del Skrevet 27. november 2007 Selvfølgelig er det ikke noe problem å gjøre det. Dette handler vel ikke i så stor grad om hva jeg er villig til å gjøre, siden jeg ikke er av de som har flest slike feil (tror jeg da!?). Det jeg reagerer på er når folk sier at de ikke forstår meningen med et innlegg hvis det f.eks. inneholder mange å/og feil. Dette greier jeg ikke å sette meg inn i, siden jeg stort sett ikke engang ser at det er feil før noen poengterer det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 27. november 2007 #43 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg mente når en skriver Å unngå feil med dette da, bare oversette først det du sier i hodet, om det er da 'learn to write' eller 'learn and write'. Ofte en lærer fremmedspråk på en litt annen måte og det blir enklere å ikke gjøre sånne feil. (Jeg antar du svarte til meg) For min del var det egentlig ganske forvirrende med å/og feil i begynnelsen (jeg visste ikke at det var noe feil som gjøres i det hele tatt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå