Gå til innhold

USA midt på sommern?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å reise til USA midt på sommern med tanke på varme? Er det noen steder det er bedre å reise til enn andre? Har sjekket temperatur i noen byer på nett, men vil gjerne høre deres erfaringer. Hvor anbefaler du å reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillagubban

USA er et stort land, så det spørsmålet er omtrent som å spørre om det er varmt i Europa om sommeren ;) Det spørs veldig på hvor du har tenkt deg i landet, men generelt er det vel varmt om sommeren i en eller annen grad overalt i USA.

Jeg var i New York City i august noen år siden. Dødsvarmt, men det har mye med luftfuktigheten å gjøre...

Du burde heller tenke på hva du vil gjøre og hva du vil se i valg av reisemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du liker varme eller ikke... Jeg har vært i Texas flere ganger midt på sommeren (da ligger temperaturen vanligvis på 28 - 38 'C) og det har ikke vært noe problem for meg.

Det er vel varmere i sørstatene enn i de nordlige statene men generelt (mye?) varmere enn i Norge.

Det er bedre å reise i juni / juli enn i august da det er den varmeste måneden.

Enig med lillagubban jeg, du bør tenke mer på hva du vil se og gjøre enn på varmen :)

Edit: skrivefeil..

Endret av Latee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i USA juni/juli. New York var veldig varmt. Som nevnt er det høy luftfuktighet der. I San Frnsisco var det som en norsk sommer. Litt kald vind. For kaldt å bade i sjøen. I Los Angeles og San Diego var det behagelig temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i USA i sommer i juni/juli, vi bodde i Los Angeles-område. Der var det som norsk sommer, faktisk ble jeg litt skuffet over at det ikke var varmere. Det var ca 25 grader hver dag og strålende sol, men bris fra havet gjør at det er behagelig og ikke stekende. San Diego var omtrent det samme.. kanskje enda litt kjøligere (nærmere havet). Beveget vi oss innover i landet mot Las Vegas var det plustelig 35-40 varmegrader. Las Vegas var nesten litt i heteste laget, men det er air condition overalt, og basseng på alle hoteller.

Vil nok anbefale å reise i juni/juli om du synes 28-30 grader blir for varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i USA i sommer(august), i sørstatene (tennessee,missisippi,kentucky). Det var VARMT. Tp var på 40+ grader,pluss luftfuktighet.

Har tidligere vært i Florida,og det var ca samme tp der også. Men der har du havet heldigvis. Nå skal det nevnes at de aller fleste der borte har a/c,så det gikk greit.

Endret av prescella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østkysten og sydkysten av USA er temmlig tøffe om sommeren, gjelder også deler av MidtVesten særlig området rundt de store sjøene. Dette er en kombinasjon av varme og høy luftfuktighet. Reiser du derimot til en del av ørkenstatene som New Mexico, Arizona, Nevada samt deler av Utah og Texsas så vil det føles langt mere behaglig. For selv om varmen er høy så er det svært lav luftfuktighet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østkysten og sydkysten av USA er temmlig tøffe om sommeren, gjelder også deler av MidtVesten særlig området rundt de store sjøene. Dette er en kombinasjon av varme og høy luftfuktighet. Reiser du derimot til en del av ørkenstatene som New Mexico, Arizona, Nevada samt deler av Utah og Texsas så vil det føles langt mere behaglig. For selv om varmen er høy så er det svært lav luftfuktighet her

Det gjelder ikke Dallas og området rundt bare så det er sagt :ler:

Endret av Latee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ikke Dallas og området rundt bare så det er sagt :ler:

Der er jeg helt uenig, i Dallas er det en tørr varme! Ja - det er sykt varmt der midt på sommeren, men på langt nær den samme luftfuktigheten som du finner sydover i Texas (San Antonio, Houston etc). Jeg syntes ikke varmen var noe problem de årene jeg bodde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg helt uenig, i Dallas er det en tørr varme! Ja - det er sykt varmt der midt på sommeren, men på langt nær den samme luftfuktigheten som du finner sydover i Texas (San Antonio, Houston etc). Jeg syntes ikke varmen var noe problem de årene jeg bodde der.

Nei Dallas har ikke så høy luftfuktighet som Houston og San Antonio.

Ser du på averages, så ligger Dallas på 85% i juni og 80% i juli, mens Houston ligger på 92% begge mnd og San Antonio ligger på

88% i juni og 86% i juli.

Men å kalle det svært lav luftfuktighet er etter min mening feil, svært lav luftfuktighet finner steder som i Phoenix som kun har 30% i juni og 43% i juli.

Moderat, ja, men svært lav, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texas er jo en enorm delstat (kun Alaska som er større) og staten har en del ørkenlignende områder som er meget tørre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...