Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde et ekkelt mareritt for noen dager siden. Jeg drømte at det var noen som skulle ta meg, også klarte jeg ikke å løpe fordi musklene mine var helt stive. Også husker jeg ikke helt. Men da jeg våknet var jeg livredd. Jeg var helt svett og måtte dusje. Og hadde spent alle musklene mine fordi jeg hadde fryktelig vondt i hodet og i nakken og i ryggen. Marerittet var så virkelig og ekkelt. Og det som er så merkelig at jeg har angst for at andre skal ta meg og gjøre meg noe vondt i virkeligheten også og ikke bare i marerittet. Uff. Går det ann å ha angst når man sover også kanskje? Jeg har angst hele tiden, men jeg har ikke tenkt på at jeg også har angst når jeg sover. Jeg har GAD, Generell angst. Også har jeg drømt den samme drømmen flere ganger så noe må det jo være? Også er drømmen nesten virkelighet fordi da jeg våknet var jeg helt skjelven av meg og tankene mine var helt på viddende. Jeg klarte lissom ikke å skille mellom fantasi og virkelighet. Var det en drøm eller var det ikke? Eller mareritt? Også har jeg hatt mareritt om at noen skal ta meg og er ute etter meg før også. Også har jeg det i virkeligheten også. Uff. Er det normalt å ha så levende mareritt? Også drømmer jeg jo om det jeg er redd for? Uff. At jeg ikke klarer å flykte og at noen skal ta meg? Uff. Og at jeg ikke klarer å bevege meg fordi musklene mine er helt stive liksom? Er dette vanlig?
Moiraine Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 skal legge inn et svar til deg, må bare få tid til å sette meg ned en stund.
Gjest Dolce Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Som et generelt svar til deg kan jeg jo si at ting man tenker mye på, og følelser som man gjerne prøver å undertrykke når man er våken, ofte har en tendens til å dukke opp i drømmer. Har også med jevne mellomrom drømmer som føles utrolig virkelige - både på godt og vondt, og om man bråvåkner fra en negativ drøm kan det fremkalle angstfølelser. Tror det er veldig naturlig. Jeg pleier å sette på (rolig/positiv/glad) musikk om jeg våkner av en drøm som gjør meg veldig opprørt - for å roe meg ned, og for å innse at det heldigvis bare var et mareritt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå