Gå til innhold

Hva betyr dansing for dere?

Gjest Gjest_gjestemann_*

Anbefalte innlegg

Gjest KG-Pastoren
Helt enig! Jeg ser på dansing som en slags unnskyldning til å ha kroppskontakt med det annet kjønn. Akkurat som for eksempel lekeslåssing. Get a room, tenker jeg da.

Synes nesten det er litt surrealistisk - først kan folk sitte og ha en normal samtale ved et bord, snakke om jobb og ting og tang - for i neste øyeblikk å befinne seg i en slags virvelvind på dansegulvet, de samme menneskene, men i et kaos av armer og ben og vrikking og klåing... Da er plutselig alt lov, og modusen helt forandret.

Det er (som du sier) noe primitivt over det, vrikke og åle seg inntil hverandre på dansegulvet.

Du oppsummerer godt nettopp hvorfor Bibelen beskriver dansing som syndig ! Fred vere med deg !

La oss be..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker godt å danse, men kun på steder hvor det er rockemusikk, eller gammel 80-tallsmusikk, da danser man mer for morro, hopper dundt og ser dum ut. Det er fantastisk artig.

Dansing på typiske sjekkesteder liker jeg ikke, jeg danser for min del helst i ei krå hvor jeg kan gjemme meg litt og ha det morro uten å bli forstyrret av folk som vil danse med meg. Eller jo, mannen min kan få danse med meg, det er kjempe morro, vi danser likt og tøyser masse.

Hvorfor det er kjekkt? Det frigjør lykkehormoner, man ser morsom ut (ærlig talt er det få som ser bra ut på dansegulet), jeg vet jeg driter meg ut da jeg ikke en gang har to venstrebein, og det er befriende mosomt. Det er behagelig når musikken tar over kroppen man bare "flyter". Kommer det gutter å vil danse med meg (som nok få gjør siden jeg danser hemningsløst og teit) smiler jeg men stur ryggen til og viser at jeg are danser for meg selv, så sannt mannen min ikke er der.

Jeg mener ikke det er galt å danse med andre ordi om man har kjæreste så lenge kroppskontakta ikke blir så nær, men jeg er ikke interessert i det, jeg vil heller hoppe rundt og ta av for meg selv. Danser ofte hjemme også, når jeg pusser tennene, lager mat etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen automatisk tror at jeg aksepterer f.eks. "klåing" bare fordi jeg danser med dem, da vil de ganske fort få seg en overraskelse!

Jeg har opplevd det en gang, en fyr som kom og dansa med meg og plutselig hadde han hånda mellom beina mine (det var dog på et litt kjøttmarket sted da men det er da måte på) når jeg dytta ham vekk sa han spørrende "hva?, jeg bare danser". Dans kan absoludt være flørting etc. men jeg tror at dersom man hadde undersøkt alle utesteder og alle dansere i løpet av en lørdagskveld ville nok 70% sakt at de danset for å ha det morro. Vi beveger oss tross alt alt for lite, sitter på vorspeil og drikker etc, så hvorfor ikke bevege seg litt når man først er på byen?

Dansejenter er bare kjedelige og overfladiske? Fordi om man liker å danse på byen betyr vel ikke dette at man ikke har annet å by på vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*** boys! I just wanna dance!!

Så hva er da den greia med at du danser på steder som frekventeres av gutter framfor å danse i enerom? Liker du å være luremus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en teori om en av dansens funskjoner i vestlige samfunn som er inne på noe som delvis har blitt nevnt av andre tidligere i tråden .

I alle kulturer finnes det diverse definerte fysiske grenser for hvor nær en annen person det er akseptabelt å oppholde seg . Brytes grensen vil det oppleves som ubehagelig av den som får sin sfære invadert . (Bare prøv selv å stå 30 cm fra en person og snakk med ham/henne ; det går ikke veldig lang tid før vedkommende tar et steg tilbake )

En av disse sonene heter intimsonen (tror jeg da hehe ) og denne er på ca 60 cm i den vestlige verden . Den varierer litt mellom kulturer .

Anyway , enkelte mener at (par)dans er et fenomen som tillater at sonene brytes midlertidig blant annet for å opprette mer kurtisepregede relasjoner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er da den greia med at du danser på steder som frekventeres av gutter framfor å danse i enerom? Liker du å være luremus?

:fnise: Luremus fordi man liker å danse? Haha, du må være en skikkelig bitter, ensom mann. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...