Gå til innhold

vekt på dvergschnauzer?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Irene_*
Skrevet

jeg har nylig fått meg en dvergschnauzer. han er 4 år(omplassert) og han er ganske stor, 40 cm i mankehøyde, nå veier han 11 kg, så han er overvektig. hvor mye er ideal vekten på en så stor hund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sier jo rasestandarden maks 35 cm høy og da skal de kunne veie opp til 8 kg. At en hund som er 40 cm da veier 11 kg er ikke veldig tungt sånn hvis man bare ser på kg og cm, faktisk høres den normal ut. Men er det langt inn til ribbeina og det han har er fett og ikke muskler så har han litt å gå på ja. Det løser du ganske enkelt med mer trim (husk å ta det pent i begynnelsen dersom han er i dårlig form).

Gjest Gjest_Irene_*
Skrevet

han er ikke så veldig muskuløs nei, det er litt å ta i på han. han får kort luftetur morgen og ettermiddag, og en lengre tur på kvelden. der han bodde før fikk han mye matrester, jeg gir han bare tørrfor. er ikke så veldig for å gi middags rester til hunden

Skrevet

Det er greit å gi litt rester i ny og ne, men det børikke være hoveddietten nei. Du kan jo prøve med et lightfor en periode.

Men siden du nettopp har overtatt ham så ville jeg tatt meg en tur til dyrlegen og fått en helsjekk. Da får du jo også hjelp av dyrlegen i forhold til vektproblematikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...