Gjest Skeptisk Skrevet 24. november 2007 #1 Skrevet 24. november 2007 Helt absurd spørsmål, men er det mulig å sprekke en nyre ved hjelp av en klementin? Min kjæreste og hans ekskone havnet i en totalt unødvendig lekeslåsskamp i dag, som endte med at han kastet en klementin på henne (etter mange provokasjoner fra hennes side). Han kastet ikke spesielt hardt, men den gikk ganske fort.. Det gikk for øvrig greit med klementinen, den var like hel. Nå påstår hun at hun har vondt i nyren, er blek og kaster opp. Jeg er klar over at dette høres ut som en spøk, og jeg vet ikke helt om jeg skal le eller grine selv. Men er det mulig å skade noen ved hjelp av en "normalt kastet" klementin? Eller er det eksen som overdriver (ikke helt utenkelig, for å si det sånn)?
Kalorina Skrevet 24. november 2007 #2 Skrevet 24. november 2007 Jeg skjønner ikke helt hvordan hunkan si at det er NYREN jeg da......
Snuppa 81 Skrevet 24. november 2007 #3 Skrevet 24. november 2007 Kanskje det bare er for å få litt oppmerksomhet.?
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Neppe mulig å sprekke en nyre. Men en sprukket cyste el vil jeg tro er langt fra umulig. Det vil i såfall ha vært en som var sprekkeferdig fra før, og som i verste fall ble fremsyndet en dag eller to enten pga slaget eller pga at hun kvapp. Retning legevakta med henne iverfall, så får dere avklart dette (og hun får en støkk i seg om hun bare overdriver)
Wildy Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 Sprekke en nyre? Selvdiagnostisering er jo pålitelig. Not. Om hun føler seg dårlig er det kanskje lurt med en tur på legevakten?
Gjest Skeptisk Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Jeg skjønner ikke helt hvordan hunkan si at det er NYREN jeg da...... Nei, det er nettopp det? Nyrene ligger vel neppe rett under huden? Og da jeg hadde uvi som spredde seg til nyrene for mange år siden, så hadde jeg da mest vondt i ryggen? :klø: Kanskje det bare er for å få litt oppmerksomhet.? Ja, det er jo det vi lurer litt på, da. Ikke for å være slem mot henne, men hun har dratt ganske mange rare stunts før. Enten for å få oppmerksomhet, eller for å gi dårlig samvittighet. Samtidig hadde det jo vært ille å kimse av det hvis det faktisk var noe alvorlig... Neppe mulig å sprekke en nyre. Men en sprukket cyste el vil jeg tro er langt fra umulig. Det vil i såfall ha vært en som var sprekkeferdig fra før, og som i verste fall ble fremsyndet en dag eller to enten pga slaget eller pga at hun kvapp. Retning legevakta med henne iverfall, så får dere avklart dette (og hun får en støkk i seg om hun bare overdriver) OK, så en cyste hadde ikke vært utenkelig. Men jeg antar at slike cyster ikke er veldig vanlig? Eller? Uansett, han ba henne kontakte legevakta hvis det var noe, og hun skulle være sammen med venninner i kveld. Så vi får tro at det går bra hvis det faktisk skulle være noe galt. Takk for svar! Hva skulle man gjort uten KG, når sånne sære ting skjer...
Gjest Skeptisk Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Sprekke en nyre? Selvdiagnostisering er jo pålitelig. Not. Du sier noe!
Gjest Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 Uansett, han ba henne kontakte legevakta hvis det var noe, og hun skulle være sammen med venninner i kveld. Så vi får tro at det går bra hvis det faktisk skulle være noe galt. Hvis hun ikke har mere vondt enn at hun kan dra ut med venniner istedenfor å dra på legevakta så tror jeg nok det er noe hun inbiller seg, eller så blir hun bare fort skadet av småting.
Leo Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 At en klementin som er uskadd kan ha påført noen alvorlig skade ser jeg på som rimelig utrolig. Muligens et rødt merke og litt svie der den evt. har truffet på bar hud, men indre skader? Neppe... Skulle klementinen mot formodning ha skadet en nyre, må den i så fall ha truffet henne i ryggen. Med en sprukket nyre vil jeg også tro at det er rimelig uaktuelt å gå ut med venninner. Det er så vidt meg bekjent en livstruende tilstand...
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Nei, det er nettopp det? Nyrene ligger vel neppe rett under huden? Og da jeg hadde uvi som spredde seg til nyrene for mange år siden, så hadde jeg da mest vondt i ryggen? :klø: Ja, det er jo det vi lurer litt på, da. Ikke for å være slem mot henne, men hun har dratt ganske mange rare stunts før. Enten for å få oppmerksomhet, eller for å gi dårlig samvittighet. Samtidig hadde det jo vært ille å kimse av det hvis det faktisk var noe alvorlig... OK, så en cyste hadde ikke vært utenkelig. Men jeg antar at slike cyster ikke er veldig vanlig? Eller? Uansett, han ba henne kontakte legevakta hvis det var noe, og hun skulle være sammen med venninner i kveld. Så vi får tro at det går bra hvis det faktisk skulle være noe galt. Takk for svar! Hva skulle man gjort uten KG, når sånne sære ting skjer... Hvis hun ikke har mere vondt enn at hun kan dra ut med venniner istedenfor å dra på legevakta så tror jeg nok det er noe hun inbiller seg, eller så blir hun bare fort skadet av småting. Å være sammen med venninner er noe helt annet enn å dra ut med venninner. Men det er jo bra at hun ikke er alene om det skulle skje noe! Til trådstarter: Å sprekke en nyre av et slikt slag er vel ikke helt realistisk, men som noen andre sier, en cyste kan det godt være. Cyster er veldig vanlig, og selv om det vanligvis ikke er farlig med en sprukket cyste, kan det oppleves veldig ubehagelig. Og siden hun er blek og kaster opp har hun det vel ikke helt bra? Jeg synes det er en uting å gjøre narr av mennesker som har vondt slik mange gjør her. Ok, hun overdriver nok en del, og sprukket nyre har hun helt sikkert ikke, men hvorfor sette spørsmålstegn ved at hun har vondt? Jeg har opplevd ting som gjør at jeg tar slike ting på alvor til det motsatte er bevist, uansett hvor latterlig det virker! Min mor fikk en "knusklem" av min onkel, og fikk så vondt av det at hun begynte å gråte. Latterlig, ikke sant? De andre spøkte og lo av dette... fleipet om hvor sterk onkel var, og hvor skjør hun måtte være som ikke tålte en klem en gang. Jeg kom dit et par timer senere, så hvor vondt hun hadde det, og kjørte henne umiddelbart ned på legevakten. Røntgen avslørte brudd i ryggen! Det var slik vi fant ut at hun var alvorlig benskjør....
Gjest Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Jeg mener bare om at hun har så utrolig vondt og er så skadet om hun mener så kan hun umulig prioritere venner foran legevakten.
Amalie_85 Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 OK, så en cyste hadde ikke vært utenkelig. Men jeg antar at slike cyster ikke er veldig vanlig? Eller? Jeg har vært en del plaget med cyste, så alle kvinner får dem vel, men ikke alle er plaget av dem. Men jeg har sprukket noen, og det gjør kjempe vondt og jeg blir blek, svett og til tider så dårlig at det føles som om jeg må kaste opp, men har enda ikke gjort det da. Så er det det er det faktisk synd i henne. Men det har ingen ting med en klementing å gjøre! Det hadde kommet uansett!
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Med en sprukket nyre vil jeg også tro at det er rimelig uaktuelt å gå ut med venninner. Det er så vidt meg bekjent en livstruende tilstand... Jeg må nok rette på deg her. Jeg tror man kan slå fast at med indre skader av dette omfanget - som f.eks. en sprukket nyre - ville problemet vært å GÅ i det hele tatt. Ut med venninnner ville ikke vært en aktuell problemstilling. Og ja ... nyrene sitter bak.
Leo Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Jeg må nok rette på deg her. Jeg tror man kan slå fast at med indre skader av dette omfanget - som f.eks. en sprukket nyre - ville problemet vært å GÅ i det hele tatt. Ut med venninnner ville ikke vært en aktuell problemstilling. Det er akkurat det jeg mener ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå