Gjest Chrizzy Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 (endret) Noen som vet? Takker for svar Endret 23. november 2007 av Chrizzy
La Luna Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Thirteenth_floor Men langt i fra alle land praktiserer dette
La Luna Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Og om fly: http://www.usatoday.com/travel/columnist/g...-grossman_x.htm
Småsmurf Skrevet 24. november 2007 #4 Skrevet 24. november 2007 Jeg jobber på hotell og her er det ingen romnummer som har tallet 13 i seg. Vet det samme gjelder for mange andre hoteller, men det er hoteller som ikke hopper over dette også. Har enda tilgode og ta ett fly hvor de har rad 13. Trur dette går like mye på at mange kunder/gjester er overtroiske. Så da kan man like gjerne droppe det fra begynnelsen av.
Mann 42 Skrevet 24. november 2007 #5 Skrevet 24. november 2007 I stedet for å være overtroisk mht om seteraden er merket med 13 eller ikke, burde man være litt mer obs på om man sitter i nærheten av en nødutgang eller ikke. Hvis jeg reiser med fly, setter jeg meg enten ved nødutgangen bakerst, midt i flyet, eller fremst, i den prioriteringen. Reiser jeg med fly som ikke har utgang bak, setter jeg meg enten ved nødutgangen midt i flyet, lengst frem, eller de nærmeste tre seteradene bak nødutgangen. Jo nærmere jo bedre. Det samme gjør jeg på buss og tog, og jeg sjekker hvor nødutgangene er når jeg ligger på hotell. Om mulig, tar jeg det rommet som ligger rett ved siden av en nødutgang. Hvis flyet krasjer, omkommer sannsynligvis alle sammen, men skulle man være så heldig å overleve, er det skikkelig kjipt å omkomme fordi man er langt bak i køen. Jeg er ikke noen spesielt engstelig person, men jeg tror på marginer.
Småsmurf Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 I stedet for å være overtroisk mht om seteraden er merket med 13 eller ikke, burde man være litt mer obs på om man sitter i nærheten av en nødutgang eller ikke. Hvis jeg reiser med fly, setter jeg meg enten ved nødutgangen bakerst, midt i flyet, eller fremst, i den prioriteringen. Reiser jeg med fly som ikke har utgang bak, setter jeg meg enten ved nødutgangen midt i flyet, lengst frem, eller de nærmeste tre seteradene bak nødutgangen. Jo nærmere jo bedre. Det samme gjør jeg på buss og tog, og jeg sjekker hvor nødutgangene er når jeg ligger på hotell. Om mulig, tar jeg det rommet som ligger rett ved siden av en nødutgang. Hvis flyet krasjer, omkommer sannsynligvis alle sammen, men skulle man være så heldig å overleve, er det skikkelig kjipt å omkomme fordi man er langt bak i køen. Jeg er ikke noen spesielt engstelig person, men jeg tror på marginer. He he he Sant nok
Nausicaä Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 På konsertpaleet i Bergen har de ikke kinosal nr 13. Der går det fra 12 til 14 som så mange andre steder.
Knøttet Skrevet 24. november 2007 #8 Skrevet 24. november 2007 På de fleste fly jeg har sittet i har de ikke hatt seterad nr.13, men forrige gang jeg fløy hadde de det faktisk. Tror det var Norwegian jeg fløy med.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #9 Skrevet 24. november 2007 Jeg satt på rad 13 sist jeg fløy med SAS.
Wildy Skrevet 24. november 2007 #10 Skrevet 24. november 2007 Jeg har registert endel ganger at tallet 13 mangler både på fly, tog og hoteller. Og synes det ser litt merkelig ut. Men... om folk føler seg tryggere av å sove i rom 14 som egentlig er rom 13 så helt i orden for meg
Arkana Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Også verdt å merke seg at vi ikke har noe fylke nr 13. Vi har 19 fylker i Norge, men Finnmark er nr 20.
Crash Skrevet 25. november 2007 #12 Skrevet 25. november 2007 Også verdt å merke seg at vi ikke har noe fylke nr 13. Vi har 19 fylker i Norge, men Finnmark er nr 20. :klø: ...hæ?
La Luna Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Også verdt å merke seg at vi ikke har noe fylke nr 13. Vi har 19 fylker i Norge, men Finnmark er nr 20. Sånn jeg har forstått det, er det fordi Bergen var fylke nummer 13, og da det ble slått sammen med Hordaland, tok de bort nummeret i stedet for å gjøre om på alt. Altså ingen overtroisk grunn, bare en tilfeldighet....
Arkana Skrevet 25. november 2007 #14 Skrevet 25. november 2007 Sånn jeg har forstått det, er det fordi Bergen var fylke nummer 13, og da det ble slått sammen med Hordaland, tok de bort nummeret i stedet for å gjøre om på alt. Altså ingen overtroisk grunn, bare en tilfeldighet.... Ah, da har jeg lært noe nytt (og skuler stygt på mannen som sprer feil informasjon).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå