Gå til innhold

Til alle som skriver innlegg på KG


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På jobb fikk vi en dag mail om at det manglet service i kantina og at kantinepersonellet lurte på hvor det hadde blitt av. I det minste ville de gjerne ha det tilbake igjen :fnise:

Uffda. Du burde ha sendt en mail tilbake med reklame for et smilekurs. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skriveleif

Må si at jeg skjelden får krafige mensensmerter av å vere en prøver. De er kansje forde jeg sansynliggvis ike prøver. Likkavel lurer jeg da på vordan jeg kan få barn fordi om jeg ike prøver?

Lurer også på vem tester dere andre har pleidd å bruke? Jeg bruker nemlig ingen test for det er så sjedelig.

Var dete vanskelig og forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler da ikke om det!!Som andre har påpekt her, klarte jeg også å legge inn en og/å feil i innlegget mitt..men som jeg skrev i startinnlegget, snakker jeg ikke om slurvefeil og jeg har all respekt for personer som sliter med dysleksi, det var ikke et angrep på desse.

Når jeg leser et innlegg, og noen f.eks har skrevet "mne", forstår jeg at dette ikke er bevisst! Eller om noen har en og/å feil e.l tenker jeg ikke over det.

Det jeg snakker om er når folk bevisst feilskriver et stort antall ord i samme innlegg(uten å vite bedre), som gjør at det blir irriterende å følge med på teksten!helt ærlig mister jeg bare ikke interessen for det som står der, men gjør meg også noen tanker om hva slags person dette er..for noen av feilene som forekommer her på KG er skremmende!

Kanskje er det ikke tilfeldig at Norge får slakt i den nyeste PISA undersøkelsen? Kanskje blir det vanskelig for barn som sitter med leksene for å så få hjelp av en mor/far som er overbevist om at "kansje" er rett skrivemåte å få en god start på skolelivet?

Dette ble visst nok et sint innlegg :kjefte:

Men ikke tolk meninger inn i innlegget som ikke er der! Jeg har aldri sagt noe om at KG er kun for flike folk.

Hvis man først skal hakke litt her så blir jo ditt innlegg litt interessant også da. Les det om igjen selv og se. Lett å misforstå? Ja det er nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frida_*
Og jeg må nå si at jeg blir utrolig IRRITERT over alle de som klarer å IRRITERE seg over skrivefeilene til menneskene her inne. Har dere ikke noe bedre å ta dere til? Er livet deres så meningsløst, at dere bare må lete etter feil hos andre? Og er alt så kjipt, bare fordi noen mennesker ikke skriver så perfekt som dere skulle ønske de gjorde?

Åå, så enig..

De som hakker på skrivefeil virker så strenge og kjipe.

Vær litt mer chill, da!

Spesielt misliker jeg de som hakker på at man stokker om bokstaver, når man har skrevet "ferdgi" i stedet for "ferdig".

Føler at det bare er anspente kjerringer her inne på KG som bryr seg om alt for mye småting og elsker å finne feilene til folk og hakke på de.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ikke, men syns det er vanskelig å lese enkelte innlegg.

Når jeg møter en vegg av tettpakket tekst, uten avsnitt, uten punktum og komma, uten store bokstaver i begynnelsen av setningen, pluss mange skrivefeil osv - da gir jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pascale

d ær faktisk ett andet problem med å skirve masse skrivefæil, og d ær at man kan faktisk rissikere å skirve fæil till vanli ågså d ær ikke positift dessuten virker d som åm man ikke kan skivre norks

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Edit: jeg glemte å kommentere "kan å skrive"... og "et utvalg ord jeg har plukket opp" (som blir "kan skrive" og "et utvalg ord som jeg har plukket opp").

Så det så! :fnise:

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg skjelden får krafige mensensmerter av å vere en prøver. De er kansje forde jeg sansynliggvis ike prøver. Likkavel lurer jeg da på vordan jeg kan få barn fordi om jeg ike prøver?

Lurer også på vem tester dere andre har pleidd å bruke? Jeg bruker nemlig ingen test for det er så sjedelig.

Var dete vanskelig og forstå?

Ja, pga at setningene ikke henger på greip. Stavingen er ikke helt god, men fullt lesbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norskgeni
Som ivrig leser her på KG, har jeg etterhvert klikket meg gjennom svært mange innlegg. Det jeg til slutt satt igjen med, var en stadig økende irritasjon! :frustrert:

Ikke på innholdet i innleggene, men på det utrolig ukritiske forholdet mange har til skrivefeil!! Å da snakker jeg ikke om slurvefeil som kan skje, men bevisste ord som er skrevet så konsekvent feil ved flere anledninger, at det ikke lenger er tvil om at bruker rett og slett ikke kan å skrive ordet rett.

Jeg KAN ikke være den eneste som har sukket eller irritert meg over dette, og lager derfor denne tråden slik at vi som nå er litt lei av dette fenomenet kan dele erfaringer, og kanskje også opplyse de som ikke kan å skrive ord rett.

Her er derfor et utvalg ord jeg har plukket opp som har gått igjen i flere innlegg, og som irriterer meg:

*mensensmerter :klaske:

*skjelden :kjempesinna:

*hvem ( som i "hvem sykkel har du?"

*kansje :murvegg:

*forde (det heter fordi!! :sinna: )

*fordi om (det heter selv om, eller allikevel avh. av situasjon) :opplyser:

*sjedelig :fy_fy:

*sansynlig

*vordan

:nei:

Og JA, jeg er fullt klar over at mange sier de har dysleksi, men aldri om det er så mange og i så stort omfang som man finner her.

Jeg vil også gjerne understreke at det er svært mange som har et veldig bra språk og tekstforståelse, og som det er kjempegøy å lese innlegg av.

Dette var utrolig godt å få ut av systemet! :-D

Så da er det bare å henge seg på folkens, legg inn de tingene som irriterer dere i innleggene!!

Hvorfor så sinna på skjelden? Er jo sånn det skrives jooooo!!!! Herregud!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

ja de ær skumlet me ale dise fælskivi ora..

Er det ikke lettere å ikke irritere seg? Jeg godter meg istedet jeg! Mye bedre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice
Åsså så sinna a gitt! SKJELDEN har jeg sett noen så foillstændig toillat i trynet pga en leif!

Jeg er ikke sinna. Du brukte mange flere utropstegn, er vel heller du som er irritert, tenker jeg :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e no itsj sinna nei! Men skjelden har æ sætt nokon så foillstændig toillåt i tryne pga en leif!

Troll. Prøv hardere neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som ivrig leser her på KG, har jeg etterhvert klikket meg gjennom svært mange innlegg. Det jeg til slutt satt igjen med, var en stadig økende irritasjon! :frustrert:

Ikke på innholdet i innleggene, men på det utrolig ukritiske forholdet mange har til skrivefeil!! Å da snakker jeg ikke om slurvefeil som kan skje, men bevisste ord som er skrevet så konsekvent feil ved flere anledninger, at det ikke lenger er tvil om at bruker rett og slett ikke kan å skrive ordet rett.

Jeg KAN ikke være den eneste som har sukket eller irritert meg over dette, og lager derfor denne tråden slik at vi som nå er litt lei av dette fenomenet kan dele erfaringer, og kanskje også opplyse de som ikke kan å skrive ord rett.

Her er derfor et utvalg ord jeg har plukket opp som har gått igjen i flere innlegg, og som irriterer meg:

*mensensmerter :klaske:

*skjelden :kjempesinna:

*hvem ( som i "hvem sykkel har du?"

*kansje :murvegg:

*forde (det heter fordi!! :sinna: )

*fordi om (det heter selv om, eller allikevel avh. av situasjon) :opplyser:

*sjedelig :fy_fy:

*sansynlig

*vordan

:nei:

Og JA, jeg er fullt klar over at mange sier de har dysleksi, men aldri om det er så mange og i så stort omfang som man finner her.

Jeg vil også gjerne understreke at det er svært mange som har et veldig bra språk og tekstforståelse, og som det er kjempegøy å lese innlegg av.

Dette var utrolig godt å få ut av systemet! :-D

Så da er det bare å henge seg på folkens, legg inn de tingene som irriterer dere i innleggene!!

:closedeyes: Dette var da kun noen få du har observert :filer:

GRUSOMME skrivefeil dette her? Ikke merkelig at du blir såååå sint for disse skrivefeilene!!!!

Det er jo veeeeeeldig unødvendig å bry seg om dysleksi - må bli sinna uansett liksom :ironi:

Jeg ogå reagerer på skrivefeil og av og til irl. på folk som sier sj istedenfor kj, men det finns andre ting å skrike opp om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket at språket i en tekst er med på å påvirke hvordan jeg oppfatter den innholdsmessig. Dette gjelder i hvert fall så lenge jeg ikke vet at personen som skriver har dysleksi, lærer norsk som fremmedspråk eller lignende.

Spesielt store konsekvenser får det i en tekst som prøver å overbevise meg om noe jeg i utgangspunktet er skeptisk til. Mange feil får meg, delvis ubevisst, til å oppfatte teksten som useriøs og altså ikke noe å legge vekt på. Et par slurvefeil har vanligvis ikke så mye å si, det er verre dersom det gjennom hele teksten rotes med sj, skj og kj og sammensatte ord særskrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil :opplyser: om at det heter et stadion, og ikke en stadion som mange skriver.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...