muesli Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 noen så har erfaringer med p-stav? vurderer sterkt å prøve dette, men vil høre litt om andres erfraringer med dette først...
Mirabella83 Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Jeg byttet til p-stav fra p-sprøyte for å slippe å måtte innom for å sette ny sprøyte hver 3. mnd. Jeg var veldig fornøyd med den! Men jeg vet at noen plages av hummørsvingninger og/eller blødninger. For min del var jeg trygg på at det ville gå bra fordi jeg hadde gått på sprøyta så lenge, og de to p-midlene skal vistnok inneholde de samme hormonene. Men så, etter ca et år ble jeg plaget av små blødninger som aldri gav seg... Til slutt måtte jeg gi etter og tok ut p-staven og begynte på p-piller for å få igang kroppen på en normal rytme igjen. Men når jeg ser tilbake på det, var staven hverdt forsøket og jeg var veldig fornøyd fram til disse blødningene kom. Snakk med legen din om bivirkninger. Legen min var faktisk litt "uvillig" til å sette inn staven pga beinskjørhetfaren v p-stav og sprøyte.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Jeg synes den er fantastisk! Har hatt den i 5 år nå (har byttet 1 gang), og ikke merket noe som helst. Og har aldri hatt en eneste blødning siden jeg fikk den satt inn. Og det flotte er jo at den kan sitte der i 3 år uten at man trenger å tenke på noe.
Amalie_85 Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Jeg var og svært fornøyd med min! Hadde den i tre år og i 2,5 år var syklusene mine normale, men etter det kom det når det ville og hvor lenge det ville og hvor mye det ville selv! MEn legen min trodde det nok hadde litt med at jeg hadde en stressa periode!! Så jeg var kjempefornøyd. Og jeg vurderer det igjen når den lille er kommet ut!
Gjest mus Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 hadde gått på p-sprøyta i 6år.fikk ikke lov til å gå på den mer. leste om p-stav og fant ut at den var ganske lik på p-sprøyta. så jeg byttet til p-stav. mens jeg gikk på p-sprøyta mistet jeg mensen totalt. har nå hatt p-stav i 6måneder og blødd hele tiden. nå venter jeg på time for å ta den ut. tror det er mange ting som spiller inn. alle er orskjellig. men jeg kan ikke gå på den lenger. og har dårlige er faringer med den. humøret mitt har også endret seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå