Gå til innhold

Vil ha mer ansvar


Gjest Gjest_Karina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karina_*

Jeg er en jente på 20 år som arbeider som frilansjournalist i en lokalavis. Begynte min "karriere" i denne avisen, men flyttet til sørlandet ett år og begynte derfor i en ny avis der. Har også hatt div. sommerjobber i andre aviser. Jeg har jobbet mye og får høre at jeg skriver bra.

Jeg stiller alltid opp når folk ber om ting og syns selv og har fått høre at jeg har begynt å få teken på dette. Problemet mitt er at jeg ikke liker å skryte av meg selv og jeg ser at noen gutter, spesielt en som er ett år yngre enn meg får viktigere vakter og saker enn det jeg får. Jeg mener jeg hadde taklet disse utfordringene minst like bra. Spørsmålet er hvordan jeg skal formidle dette til sjefen. Jeg har bestemt meg for å snakke med han, men vet ikke hvordan jeg bør gå frem.

Bør jeg etterspøre en prat på tomannsrom? Forklare hva jeg har gjort, hvorfor jeg mener jeg er kvalifisert og hva jeg ønsker å gjøre? Eller blir det feil måte å angripe problemet på?

Jeg håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det er riktig å be om en samtale på tomannshånd der du etterlyser mer ansvarsfulle saker, og forklare kort hvorfor du mener du er kvalifisert til det. Jeg vil tro en slik samtale gir et veldig positivt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er riktig å be om en samtale på tomannshånd der du etterlyser mer ansvarsfulle saker, og forklare kort hvorfor du mener du er kvalifisert til det. Jeg vil tro en slik samtale gir et veldig positivt inntrykk.

Støtter meg til dette. Jeg pleier som regel å understreke at jeg trives på mediehuset, men at jeg ønsker å videreutvikle meg som journalist.

Hvis du ikke tar bilder selv, kan det være lurt å ta initativ til å fotografere mer. Jo mer en behersker, jo flere jobber får en, det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Julie