Gjest Gjest_sofia_* Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Har som regel brukt familie som barnevakt, men tenkte nå vi skulle bruke en kollegas datter på 18 år. Hva betaler man for at jenter i den alderen skal sitte 2-3 time rpå kvelden mens ungene sover??
Gjest ¤bella¤ Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 jeg hadde gitt en 200lapp tenker jeg. Syns ikke det spiller noen rolle om barna sover eller ikke. Man vet jo aldri om de skulle våkne...
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 jeg hadde gitt en 200lapp tenker jeg. Syns ikke det spiller noen rolle om barna sover eller ikke. Man vet jo aldri om de skulle våkne... For 2-3 timer er vel 200 kr greit. For en hel kveld f.eks kl.17.00 til 02.00 synes jeg en 500 lapp er en grei pris. For en helg helg synes jeg 1000 kr er greit. Det er vanlig lønn for besøksjem også. Uansett synes jeg det er greit av foreldre stiller med mat eller penger til mat og godteri osv.
Gjest TS Sofia Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Jeg også tenkte at 200 holder, måtte bare høre om det var kjipt. Stiller selvfølgelig med godis og brus eller hva som måtte være ønskelig.
Mirabella83 Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Jeg synes det er litt avhengig av hvor gammel barnevakten er. Når man er så voksen som 18 år, tenker jeg at 100 kr/time er greit...
Gjest hyggelig Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 100kr i timen for å sitte barnevakt??? det kan fort bli en veldig dyr kveld for foreldrene,det! jeg mener, stort sett sitter man jo bare der å ser på tv/dvd/pc mens man spiser potetgull og drikker brus. hvis barnet våkner så tar det jo ikke sååå mye energi å roe det ned igjen (med mindre det er noe helt spesielt da.) jeg synes 100kr i timen er drøyt, uansett hvor gammel barnevakten måtte være. for 2-3 timer ville jeg nok likevel gitt høyere "timelønn" enn for en hel kveld. - man vil jo gjerne at barnevakten skal orke å komme tilbake en annen gang! for barnevakt en lørdagskveld mener jeg det er nok med 300-350kr. er likevel lettjente penger. regner med å få høre at jeg er gjerrig nå da, men det får så være
Gjest Gjest_Bex_* Skrevet 24. november 2007 #7 Skrevet 24. november 2007 Jeg får 300 kr når jeg sitter fra 6 til 12 sånn ca. Har ansvaret for to barn i alderen 5 og 2. Lager kvelds til dem, dusjer/bader og steller dem. Leser godnatt-historie og bønn(de er kristne). Det er på kveldstid da:-P Om dagen så er de jo begge våkne(haha). Jeg er straks 18 år. For min del er det greit med 300 kr. Synst bare det er kjekt å passe på de! Moren er også mattelærer, noe som kan ha goder for meg(hehe.. har påbyggingsmatten i år, istedenfor når jeg skal ha påbygg, og ikke alt er like lett, synst jeg). Når jeg er hjemme passer jeg også søsken. De er 3 og 5(hos pappa), og 3,6 og 11(hos mamma). Da får jeg ingenting, men det gjør ikke noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå