Gå til innhold

Alkoholfritt øl


animelona

Anbefalte innlegg

Øl inneholder som kjent en del b-vitaminer og det er jo sunt for kroppen. Hvis man da drikker alkoholfritt øl, er ikke det ganske sunt da? Elsker ølsmaken og kan drikker det gjerne hver dag, men er usikker på hvor sunt/usunt det faktisk er. Finner ikke noe om dette på nettet. Noen som har noen tanker om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

All alkohol er dobbel juling for kroppen fordi det er kaloririkt og inneholder alkohol. Dvs. at kroppen først må forbrenne alkohol og deretter kaloriene.

I så måte er alkoholfritt øl sunnere. Men det er fremdeles kaloririkt. Lurer på om det ikke er rundt 600 kcal i en halvliter (dagsbehovet til en voksen person er mellom 2000 og 2500 kcal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi... det var ganske mye! Hadde håpt jeg kunne drikke det med goood samvittighet og få masse b-vitaminer i kroppen ;) Kanskje det finnes alkoholfrityper som har færre kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, i følge matvaretabellen er det 39 kcal pr 100 g, altså omtrent en desiliter. Da blir det 390 pr liter, og 145 i en halvliter.

Alkoholfritt øl har i følge samme kilde 18 kcal /dl, dvs 180 i en liter og 90 i en halvliter.

Brus har til sammenligning 40 kcal/dl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, i følge matvaretabellen er det 39 kcal pr 100 g, altså omtrent en desiliter. Da blir det 390 pr liter, og 145 i en halvliter.

Alkoholfritt øl har i følge samme kilde 18 kcal /dl, dvs 180 i en liter og 90 i en halvliter.

Brus har til sammenligning 40 kcal/dl.

Det var jo ikke så galt da :-D

Ellers så er det ikke noe som tyder på at det er direkte usunt liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel mer en myte det at det er så mye B-vitminer i øl. Kunn små menger å hente der er jeg redd. Er nok meren slags unnskyldning for å drikke mye øl. Og er det alkohol i øllen så får man så så godt som ikke noen nytte i vitaminene da kroppen faktisk trenger b-vitamin for å bryte ned alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All alkohol er dobbel juling for kroppen fordi det er kaloririkt og inneholder alkohol. Dvs. at kroppen først må forbrenne alkohol og deretter kaloriene.

I så måte er alkoholfritt øl sunnere. Men det er fremdeles kaloririkt. Lurer på om det ikke er rundt 600 kcal i en halvliter (dagsbehovet til en voksen person er mellom 2000 og 2500 kcal).

Hallo.En halv liter øl inneholder 200 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Hallo.En halv liter øl inneholder 200 kcal.

Ja jeg ser - jeg bommet. Beklager.

200 kcal for en halv øl er fremdeles mye. Alt for mye til at jeg vil kalle daglig inntak for sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Low-cal beer? Smaker dt like bra som vanlig øl?

http://www.lowcalbeers.com/

Jeg drikker lavcarboøl når jeg en sjelden gang drikker øl.

Synes den smaker like godt jeg.Det er Rignes sin.

Husker ikke helt hvor mye kalorier en halvliter inneholder,men jeg tror det er 30%mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser - jeg bommet. Beklager.

200 kcal for en halv øl er fremdeles mye. Alt for mye til at jeg vil kalle daglig inntak for sunt.

:ler::ler::ler::ler:

Ja,det er mye,men uansett.Daglig alkoholinntak er jo ikke sunt da.Selv ikke med lite kalorier :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest herregud

Hvorfor bitcher alle om alkohol? Hun snakker om ALKOHOLFRITT øl.

Og til deg som drikker Lite, det er vel 30% mindre KARBOHYDRATER, noe som ikke tugjør særlig forskjell ettersom at den største mengden kcal i øl kommer fra selve alkoholen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...