Gjest gutten i nød Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg tenkte jeg skulle lage en tråd her for å spørre dere som har litt mer peil enn meg, nettopp fordi dere er jenter=) (kanskje er dette litt feil måte å gå fram på, men jeg er desperat) I morgen skal jeg på date med ei skikkelig fin jente som jeg også syns noe om.. Men hva skal jeg snakke med henne om ?.. jeg har ikke lyst å snakke om disse standard: Hvor kommer du fra?, Mange søsken har du, Har du noen dyr, eller: Sett noen gode filmer i det siste?. osv osv... Jeg har lyst å få henne til å le litt.. kanskje kjøre på med litt "cocky comedy" Har dere noen gode tips ? Kanksje dere kan gi eksempler på hva dere har snakket om når dere var på date, eller noe artig mannen sa til deg. Noe sprøtt som kan få jenta til å le..
Champagnepiken Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Jeg er ikke fan av å planlegge samtaletemaer. Tror mye handler om å finne felles ståsteder og ting man begge liker å snakke om. Da kjæresten min og jeg var ute første gangen, skulle vi egentlig bare møtes til en kopp kaffe. Men vi endte med å skravle i seks timer i strekk - det gikk i film, bøker, mer film, politikk, familiene våre, musikk, enda mer film (ja, vi er litt filmfreaker begge to... ). Men at samtalen gled så godt, tror jeg også handler om at vi har veldig god kjemi uten å trenge å planlegge. 2
tineline Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Nå lider jeg ikke akkurat av sjenanse og tilbaketrukkenhet, men min erfaring er at har man noe å snakke om, så får man en fin flyt i samtalen. Har man derimot ikke så mye felles, finner man dét fort ut også! Det er fryktelig lenge siden jeg var på date og spurte "hva slags musikk liker du da"... Da er det bedre å bare la være. Hvis du allerede syns noe om jenta, har du vel en idé om hva hun driver med eller hvilke interesser hun har? Utdyp spørsmål om dette. Jeg liker at gutter spør. Det er ikke bare supert å være flåsete og morsom heller, selvom dette gir direkte feedback i form av latter. Litt ordentlig samtale er nemlig plusspoeng! Pass på å ikke bli ufin. Det du kanskje kan innlede med når dere er ferdig med småpraten er: "Fortell litt om deg selv da, [navn]". Det viser interesse og at du gidder å høre på henne - noe jenter setter pris på. Når hun forteller kan du stille spørsmål om det hun sier. Du kan også spørre om hvorfor hun for eksempel har valgt det yrket hun har og slikt. Når det passer kan du slenge på en morsom kommentar, men ikke gjør narr! Hvis hun er av den humoristiske typen er skjønt ironi ofte en fin flørteteknikk. Med blikkontakt og et skjevt smil, that is! Sist, men ikke minst - ikke planlegg for mye. Du vil vel at hun skal falle for deg som du er, og ikke som du later til å være?
SnillMito Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Snakk om Lindsay Lohan eller Jan Thomas.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Nå lider jeg ikke akkurat av sjenanse og tilbaketrukkenhet, men min erfaring er at har man noe å snakke om, så får man en fin flyt i samtalen. Har man derimot ikke så mye felles, finner man dét fort ut også! Det er fryktelig lenge siden jeg var på date og spurte "hva slags musikk liker du da"... Da er det bedre å bare la være. Hvis du allerede syns noe om jenta, har du vel en idé om hva hun driver med eller hvilke interesser hun har? Utdyp spørsmål om dette. Jeg liker at gutter spør. Det er ikke bare supert å være flåsete og morsom heller, selvom dette gir direkte feedback i form av latter. Litt ordentlig samtale er nemlig plusspoeng! Pass på å ikke bli ufin. Det du kanskje kan innlede med når dere er ferdig med småpraten er: "Fortell litt om deg selv da, [navn]". Det viser interesse og at du gidder å høre på henne - noe jenter setter pris på. Når hun forteller kan du stille spørsmål om det hun sier. Du kan også spørre om hvorfor hun for eksempel har valgt det yrket hun har og slikt. Når det passer kan du slenge på en morsom kommentar, men ikke gjør narr! Hvis hun er av den humoristiske typen er skjønt ironi ofte en fin flørteteknikk. Med blikkontakt og et skjevt smil, that is! Sist, men ikke minst - ikke planlegg for mye. Du vil vel at hun skal falle for deg som du er, og ikke som du later til å være? Hva er galt med å spørre om musikksmak da? Jeg for min del foretrekker å bli spurt om det framfor å bli spurt om hvorfor jeg valgte det yrket jeg har. Det er faktisk veldig lurt å ha tenkt igjennom noen samtaleemner på forhånd hvis man er litt nervøs. Noen ganger står det helt stille når jeg blir nervøs, og da er det veldig greit å ha tenkt igjennom hva jeg kan prate om på forhånd. Og ikke minst hva jeg for guds skyld -ikke- skal begynne å prate om Du kan f.eks. spørre om hva som er hennes beste ferieminne, om det er noe spesielt sted hun har vært som hun kan anbefale og hvorfor, om hun har lest noen bra bøker i det siste, osv
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Snakk om Lindsay Lohan eller Jan Thomas. Helst ikke.. :kaffe: Snakk om sexy manneting.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Spør om du kan få se på brøa hennes.Det er en sikker vinner. :kaffe:
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Spør om du kan få se på brøa hennes. Du tar det for gitt at alle kvinner baker brød/kjøper inn brød?
Gjest =tentacle= Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 kanskje kjøre på med litt "cocky comedy" Har dere noen gode tips ? Kanksje dere kan gi eksempler på hva dere har snakket om når dere var på date, eller noe artig mannen sa til deg. Noe sprøtt som kan få jenta til å le.. Ikke kjør på med noe, prat med henne heller. En date er ikke et enmannsshow.
Gjest andrassy Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 "Fortell litt om deg selv da, [navn]". Hadde jeg fått et slikt spørsmål på date, så hadde jeg følt at jeg var på et slags intervju. Å ha klar listen over spørsmål som skal stilles tror jeg kan virke mot sin hensikt... Det kan lett virke veldig krampaktig. Min erfaring er iallfall at det er lettere å holde seg til "ufarlige" ting, som f.eks. bøker, filmer, musikk, reisesteder. Det er noe med at om man får til greie samtaler om dette, så glir ting mer av seg selv. men nå har vel trådstarter strengt tatt vært på daten sin, så da hadde det vært interssant å hørt hvordan det gikk....
W. Wallace Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Prat lidenskapelig om ting som er helt normalt for deg. Vis at du elsker det livet du lever. Ert henne lekent. Aldri sutre, klage eller på noe vis vær misfornøyd med livet ditt eller deg selv. Ingen liker negative mennesker. Prat om sex. Alle liker sex.
Gjest gutten i nød Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 heisann igjen.. Det var vel egentlig ikke en slags date jeg var på men men.. hehe Jeg skulle på en fest og hadde skikkelig lyst på ei jente som går i paralellklassen. (var bare enklest å skrive date) Det gikk ganske bra for å si d sånn.. jeg kom i kontakt med henne og veninna hennes, kanskje mest veninna da=) Tror vi snakka i 2 timer eller no. Og tro meg, jeg hadde aldri klart dette om jeg ikke hadde forberedt meg. Jeg spurte om å få jenteperspektiv på forskjellige ting. Og etter dette så ble praten bare gående. Vi tullet og hadde det veldig gøy. Men jeg kom ikke lenger til at d ble litt klem og sånt.. Ikke det at jeg vil til sengs med hun med en gang eller no, men kanskje klart å få kyssa henne.. Det er det neste jeg bør lære meg, det å vise at jeg er interessert uten å virke for pågående. Noen som har tips?
Gjest Dånn Sjoann Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Stearinlys i høye staker, myk duk med varme toner, dempet bakgrunnsmusikk, andefilet med trøffelsaus, årgangs-Burgunder... Bøy deg så frem, se henne mykt, men fast, inn i øynene, og med den mest forførende stemmen du kan frembringe sier du lavt: Hvis jeg får se på din får du se på min...
Gjest gutten i nød Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Fins det noen filmer jeg kan se der det handler mye om dating og sånne ting =).. Kom igjen jenter,, dette er deres felt når det gjelder filmer =) Romantiske komedier Jeg er kanskje ikke en født sjarmør, så jeg må ta den harde veien =) Ikke det at jeg kommer til å lese opp replikker som jeg har skrevet ned eller noe sånt, men jeg er overbevist om at dette kan hjelpe meg litt iaff
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #15 Skrevet 5. desember 2007 Prat lidenskapelig om ting som er helt normalt for deg. Vis at du elsker det livet du lever. Ert henne lekent. Aldri sutre, klage eller på noe vis vær misfornøyd med livet ditt eller deg selv. Ingen liker negative mennesker. Prat om sex. Alle liker sex. Hehe, folk som -aldri- klager på noe som helst irriterer vettet av meg. En jeg hadde noe på gang med mistet jeg helt lysten på, fordi han alltid skulle se det positive i ting uansett. Mistet jobben? Ikke noe problem, en flott mulighet til å prøve noe nytt. Vaskemaskinen gått til helvete? Hurra, en god unnskyldning til å kikke i elektrobutikker. Ble splosjet ned og måtte sitte med våte klær på jobb hele dagen? Forfriskende! Liten unge som sitter bak en på den laaange flyturen og hyler og sparker i sete og drar en i håret -hele- veien? Hehe, unger er jo søte da..Aaarrgh.... Så krampeaktig alt-er-så-kjekt-og-flott er turnoff...
Gjest s.n Skrevet 5. desember 2007 #16 Skrevet 5. desember 2007 Kanskje en idé å gi litt av deg selv, ellers kan du fort falle i fellen 'han er så flink å lytte, og er bare en veldig god venn'. Du vil ikke bli jentas bestevenn, men kjæreste (joda, kjærester er også bestevenner, men bestevenner er ikke kjærester...). Fortell om ting du er opptatt av, og les hennes reaksjoner. Jenter er ulike, og mange synes det kan være like morsom å snakke om fotball som sminke, eller som gjerne snakker om biler og fjellturer heller enn bukser og barn... Du kan også trekke frem noen verdi-debatter (og helst trekke det over VG-nivå), for å se om dere har felles oppfatninger av verden, livet, hva som er viktig og uviktig i ens eget liv! Lykke til!!
Gjest gutten i nød Skrevet 5. desember 2007 #17 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk for alle tips, skal huske på dette... Men er det noen som kan kommentere det innlegget jeg hadde angående filmer =) ?
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. desember 2007 #18 Skrevet 5. desember 2007 Jeg kan jo godt kommentere at jeg ikke vet noe værre enn de såkalte "romantiske" filmene, gjerne referert til som chick flicks. Hvis noen hadde prøvd lignende samtaler/kommentarer som i de filmene kan jeg garantere at jeg hadde sprutet ut i latter. Men det er bare min mening da!
W. Wallace Skrevet 5. desember 2007 #19 Skrevet 5. desember 2007 Hehe, folk som -aldri- klager på noe som helst irriterer vettet av meg. En jeg hadde noe på gang med mistet jeg helt lysten på, fordi han alltid skulle se det positive i ting uansett. Mistet jobben? Ikke noe problem, en flott mulighet til å prøve noe nytt. Vaskemaskinen gått til helvete? Hurra, en god unnskyldning til å kikke i elektrobutikker. Ble splosjet ned og måtte sitte med våte klær på jobb hele dagen? Forfriskende! Liten unge som sitter bak en på den laaange flyturen og hyler og sparker i sete og drar en i håret -hele- veien? Hehe, unger er jo søte da..Aaarrgh.... Så krampeaktig alt-er-så-kjekt-og-flott er turnoff... Det er stor forskjell på å være i et forhold og på å være på såkalt "date". Har man mistet jobben og er fortvilet vil dette drive bort hvem som helst første gangen man treffer noen. Merker selv at du ler gjennom innlegget, og det er en grunn til det. Overoptimisme er sjarmerende, gjerne porsjonert med litt sarkasme. Forteller man om at man ble "splosjet" og måtte sitte med våte klær på jobb hele dagen og avslutter tørt, sarkastisk eller overentusisastisk med: "Men jeg elsker sølevann. Forfriskende. Sendte blomster til sjåføren." Det er morsomt, spesielt for en kvinne som liker mannen som sier det. Å sutre eller grine over hvor urettferdig verden var fordi du ble splosjet er turn-off, pysete og garanterer å drive bort hvem som helst.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #20 Skrevet 5. desember 2007 Det er stor forskjell på å være i et forhold og på å være på såkalt "date". Har man mistet jobben og er fortvilet vil dette drive bort hvem som helst første gangen man treffer noen. Merker selv at du ler gjennom innlegget, og det er en grunn til det. Overoptimisme er sjarmerende, gjerne porsjonert med litt sarkasme. Forteller man om at man ble "splosjet" og måtte sitte med våte klær på jobb hele dagen og avslutter tørt, sarkastisk eller overentusisastisk med: "Men jeg elsker sølevann. Forfriskende. Sendte blomster til sjåføren." Det er morsomt, spesielt for en kvinne som liker mannen som sier det. Å sutre eller grine over hvor urettferdig verden var fordi du ble splosjet er turn-off, pysete og garanterer å drive bort hvem som helst. Hvis man sier det sarkastisk, på en måte som klart sier at man -ikke- syntes noe om det, så er det greit. Det er hvis man prøver å innbille folk at man faktisk -mener- det er positivt det blir turnoff.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå