Gå til innhold

Hva betyr IT-infrastrukturtjeneste?

Maja_83

Anbefalte innlegg

Jeg skal finne ut hvilke IT-infrastrukturtjenester som er kritiske for en forretningsmodell, men så finner jeg ingen informasjon om HVA en IT-infrastrukturtjeneste er. Noen forklaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min oppfatning av it infrastruktur er at dette er selve "jernet"/hardware som applikasjoner ol driftes på ; dsv server maskiner , arbeidsstasjoner (pc'er) , kabler , switcher , modemer , routere , printere mm .

Tror noen også regner den software som en forretningsmodell er avhengig av som del av infrastrukturen , men jeg mener nå iallefall at dette strengt tatt ikke er den av infrastrukturen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen også regner den software som en forretningsmodell er avhengig av som del av infrastrukturen , men jeg mener nå iallefall at dette strengt tatt ikke er den av infrastrukturen .

Der er jeg uenig med deg. Programvare vil i like stor grad som maskinvare være den underliggende strukturen som får en organisasjon til å fungere/produsere. Forretningsprogrammer som SAP er en så integrert del av bedriftens daglige virke at de må sies å være en del av organisasjonens infrastruktur på lik linje med maskinvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg uenig med deg. Programvare vil i like stor grad som maskinvare være den underliggende strukturen som får en organisasjon til å fungere/produsere. Forretningsprogrammer som SAP er en så integrert del av bedriftens daglige virke at de må sies å være en del av organisasjonens infrastruktur på lik linje med maskinvare.

Ja , men da er det strengt tatt bedriftens infrastruktur og ikke IT infrastrukturen , men jeg tror det er avhengig av fra hvilket perspektiv man ser på "IT infrastruktur" fra .

Ser man på det fra et IT perspektiv er det som regel hw , mens ser man på det fra et forretningsperspektiv er det både og - kanskje mest sw .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...