Maja_83 Skrevet 22. november 2007 #1 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg skal finne ut hvilke IT-infrastrukturtjenester som er kritiske for en forretningsmodell, men så finner jeg ingen informasjon om HVA en IT-infrastrukturtjeneste er. Noen forklaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 23. november 2007 #2 Del Skrevet 23. november 2007 Min oppfatning av it infrastruktur er at dette er selve "jernet"/hardware som applikasjoner ol driftes på ; dsv server maskiner , arbeidsstasjoner (pc'er) , kabler , switcher , modemer , routere , printere mm . Tror noen også regner den software som en forretningsmodell er avhengig av som del av infrastrukturen , men jeg mener nå iallefall at dette strengt tatt ikke er den av infrastrukturen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 24. november 2007 #3 Del Skrevet 24. november 2007 Tror noen også regner den software som en forretningsmodell er avhengig av som del av infrastrukturen , men jeg mener nå iallefall at dette strengt tatt ikke er den av infrastrukturen . Der er jeg uenig med deg. Programvare vil i like stor grad som maskinvare være den underliggende strukturen som får en organisasjon til å fungere/produsere. Forretningsprogrammer som SAP er en så integrert del av bedriftens daglige virke at de må sies å være en del av organisasjonens infrastruktur på lik linje med maskinvare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 24. november 2007 #4 Del Skrevet 24. november 2007 Der er jeg uenig med deg. Programvare vil i like stor grad som maskinvare være den underliggende strukturen som får en organisasjon til å fungere/produsere. Forretningsprogrammer som SAP er en så integrert del av bedriftens daglige virke at de må sies å være en del av organisasjonens infrastruktur på lik linje med maskinvare. Ja , men da er det strengt tatt bedriftens infrastruktur og ikke IT infrastrukturen , men jeg tror det er avhengig av fra hvilket perspektiv man ser på "IT infrastruktur" fra . Ser man på det fra et IT perspektiv er det som regel hw , mens ser man på det fra et forretningsperspektiv er det både og - kanskje mest sw . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå