Gå til innhold

Vask av vann og matskåler

Anbefalte innlegg

Gjest nextlife
Skrevet (endret)

Eh, jeg tro jeg mangler det genet som går på være glad i dyr (ikke sånn at jeg hater de, liker de bare ikke : :sukk:) Ser oppover i tråden her at man bruker fingrene til å vaske hundeskåla med, bruker skålene som menneskene spiser av til dyrene, har hundeskåla i oppvaskmaskinen osv. Hjeeeelp, det er tull, eller? :lete:

Endret av nextlife
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så lenge du unngår å anskaffe deg dyr, er det helt i orden! De som anskaffer seg dyr med den holdingen, har jeg imidertid ingen respekt for!

Endret av Leo
Gjest nextlife
Skrevet
Så lenge du unngår å anskaffe deg dyr, er det helt i orden! De som anskaffer seg dyr med den holdingen, har jeg imidertid ingen respekt for!

Har aldri hatt, og vil aldri anskaffe meg!

Jeg synes bare det høres så uhygienisk ut å spise av samme skåla som hunden osv, på lik linje med de som lar hunden og katta sleike seg i ansiktet, for ikke å snakke om å la dyret sove i samme seng som husmenneskene.

Skrevet (endret)
eg synes bare det høres så uhygienisk ut å spise av samme skåla som hunden osv, på lik linje med de som lar hunden og katta sleike seg i ansiktet, for ikke å snakke om å la dyret sove i samme seng som husmenneskene.
Det er som sagt helt i orden, men da håper jeg også at du ikke har noe som helst med dyr å gjøre i noen sammenheng. Å kjøpe kyllingfilet i hvilken som helst butikk er nemlig forbundet med større smittefare enn å la sin egen hund/katt slikke seg i ansiktet... Endret av Leo
  • Liker 1
Gjest nextlife
Skrevet
Det er som sagt helt i orden, men da håper jeg også at du ikke har noe som helst med dyr å gjøre i noen sammenheng. Å kjøpe kyllingfilet i hvilken som helst butikk er nemlig forbundet med større smittefare enn å la sin egen hund/katt slikke seg i ansiktet...

(Sorry at vi kaprer denne tråden med litt utenomsnakk)

Ehh, å kjøpe en kyllingfilèt som er fremstilt under norske myndigheters krav i en butikk anser jeg for å være hakket mer hygienisk enn å bli sleika i ansiktet av en hund/katt som har brukt snuten og tunga til å grave i jorda, og vaske seg bak :klø:

Skrevet
(Sorry at vi kaprer denne tråden med litt utenomsnakk)

Ehh, å kjøpe en kyllingfilèt som er fremstilt under norske myndigheters krav i en butikk anser jeg for å være hakket mer hygienisk enn å bli sleika i ansiktet av en hund/katt som har brukt snuten og tunga til å grave i jorda, og vaske seg bak :klø:

Hvis du putter fingrene i munnen etter du har tatt på en handlevogn så vil jeg tro det er mye værre. Eller penger for den saks skyld. Men uansett så skjønner jeg ikke hvorfor du lager denne debatten her. Du får lage en ny tråd hvis du synes vi er klin hakka galen.

Skrevet
Jeg synes bare det høres så uhygienisk ut å spise av samme skåla som hunden

:klø: Den vaskes jo? Skjønner ikke helt det der jeg :ler:

Skrevet
Jeg synes bare det høres så uhygienisk ut å spise av samme skåla som hunden osv,

Det blir jo faktisk rent i oppvaskmaskinen da. Jeg antar at du selvsagt ikke vasker dine skitne truser med noen andre klær, siden sånt tydeligvis kan smitte over mener jeg?

Skrevet
Jeg antar at du selvsagt ikke vasker dine skitne truser med noen andre klær, siden sånt tydeligvis kan smitte over mener jeg?

:ler:

(skal ikke tulle med sånt; synes å huske fra en vasketråd at noen vasket sokker og truser for seg...)

Skrevet

Pleier å vaske dem når det trengs. Skyller alltid vannskåla og gnir rundt med fingrene under varmt vann til jeg kjenner at belegget har forsvunnet pluss litt til.

Gjest Gjest_Propell_*
Skrevet

Matskålen vaskes ved behov. Behovet melder seg ikke så ofte, da hunden spiser hver smitt og smule av tørrforet han får.

Vannskålen skyller jeg hver dag når jeg skifter vann, men likevel vil hunden min heller drikke av doskålen. Det får han ikke lov til, stakkars.

Reint vann i skålen er heeelt nederst på listen over hva han vil drikke, så vi har lagt inn faste vann-stopp på turene, der han som regel finner rennende vann. Han forstår ikke helt hvorfor han ikke bare kan drikke i første og beste sølepytt, men godtar at mor har prinsipper...

Hunden min får ikke spise av fat folk skal spise av. Jeg har ikke oppvaskmaskin, men vet ikke om jeg ville latt hunden spise av "menneskefat" likevel. Han tar ikke skade av å ha sine egne skåler, og jeg antar at de fleste som kommer på besøk helst vil ha hundefrie fat.

Dette betyr ikke at jeg har problemer med å ha nærkontakt med hunden min. Slikking, soving på fanget og kos skjer stadig vekk, -jeg tømmer sågar analkjertlene hans ved behov, fordi alt dette er ting han trenger. Spise av mitt fat, trenger han ikke...

Skrevet (endret)

Vannskåla vaskes hver dag og matskålene kanskje to ganger i uka. Jeg må skifte vannet 2-3 ganger om dagen for at storepusen skal drikke av det. Men aller best liker han når vaskemaskina sentrifugerer for da kan han drikke skittent skyllevann med Omo ultra. Nam :fnise:

Og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er uhygienisk å vaske katteskålene sammen med resten av oppvaska. Det blir jo rent, er derfor jeg vasker opp. Og katter og hunder er renere i munnen enn mennesker. Siden mennesker har så mye mer bakterier i munnen, så er det faktisk viktigere med stivkrampesprøyte hvis du blir bitt av et menneske enn hvis du blir bitt av hund eller katt.

Endret av *Svima*
Gjest pussenusse
Skrevet
Vasker den alltid med varmt vann når jeg skifter vannet.Dette gjør jeg vær dag. Når dyret drikker kommer det alltid litt matrester oppi vannet.Vannskåla får da et belegg på seg som må vaskes vekk sånn at vannet er friskt og rent.

Det samme gjør jeg. Skålen med tørrfor blir vasket en gang i uken, men skålen til våtforet skiftes hver dag.

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Jeg vasker skålene ved behov, men for det meste er det vannskåla som trenger en rens. Bruker som oftest pair å tørke ut av den med, sånn at belegget forsvinner.

Jeg hører visst med til de pripne, for det kunne faktisk ikke falle meg inn å putte vann- og matskålene i oppvaskmaskinen sammen med oppvasken vår... :sjenert:

Jeg synes vel det er litt drøyt å si at man aldri burde ha med dyr å gjøre hvis en synes det er uhygienisk å la dyra drikke/spise av samme kar som en selv, la dem slikke seg i ansiktet eller sove i senga si.

Jeg har to hunder, og jeg er virkelig veldig glad i dem. Likefullt får de hverken slikke meg i ansiktet eller sove i senga mi. Og det vil jeg hevde handler om helt andre ting enn min omsorgsevne ovenfor dyr. ;)

Endret av Bodillen
Skrevet
Jeg synes vel det er litt drøyt å si at man aldri burde ha med dyr å gjøre hvis en synes det er uhygienisk å la dyra drikke/spise av samme kar som en selv, la dem slikke seg i ansiktet eller sove i senga si.

Jeg har to hunder, og jeg er virkelig veldig glad i dem. Likefullt får de hverken slikke meg i ansiktet eller sove i senga mi. Og det vil jeg hevde handler om helt andre ting enn min omsorgsevne ovenfor dyr. ;)

Det jeg mente var at man bør unngå å anskaffe seg dyr hvis man egentlig ikke liker dem og i det store og det hele synes de er noen uhygeniske skapninger. Jeg vil imidlertid tro at de fleste hunder lever et utmerket liv uten å sove i senger eller slikke noen i ansiktet.

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)
Det jeg mente var at man bør unngå å anskaffe seg dyr hvis man egentlig ikke liker dem og i det store og det hele synes de er noen uhygeniske skapninger. Jeg vil imidlertid tro at de fleste hunder lever et utmerket liv uten å sove i senger eller slikke noen i ansiktet.

Okay... Men hun sa da ikke at hun syntes dyr er uhygeniske skapninger? Hun sa at "eg synes bare det høres så uhygienisk ut å spise av samme skåla som hunden osv, på lik linje med de som lar hunden og katta sleike seg i ansiktet, for ikke å snakke om å la dyret sove i samme seng som husmenneskene." Jeg er faktisk helt enig med henne - likevel er jeg altså veldig glad i dyr.

Nå har hun jo allerede sagt at hun ikke liker dyr, så at hun aldri kommer til å skaffe seg et, ligger vel litt i kortene. Det var derfor jeg tolket ditt svar dithen at folk som har oppfatninger rundt dyr og hygiene som henne, ikke burde ha dyr. :)

Endret av Bodillen
Skrevet

Jeg vasker hundeskålene annenhver dag i glovarmt vann og Zalo. Bruker skåler i stål og stengods. Bruker litt klor innimellom for å holde de skinnende blanke.

Skrevet

Jeg er veldig glad i både hunder og katter, men det ville aldri falle med inn å bruke vårt sevise til dyrene, og kunne heller aldri vasket det sammen med våre ting i oppvaskmaskinen..! Slikking i ansiktet er også utelukket..

Noen jeg kjenner bruker menneskenes matskåler til hunden, og vasker hundeskålende for HÅND sammen med både bestikk, glass og tallerkner. Legger det bare oppi vannet sammen med det andre, og bruker samme kosten. Fysj, jeg vemmes bare av tanken, men er da dyreelsker for det!

Derimot har jeg ikke noe problem å bruke fingrene til å vaske matskålene med (vasker jo hendene godt etterpå) - og pus får lov til å ligge i senga om ikke han er synlig skitten.

Og når vi først er inne på handlevogner, så vasker jeg alltid hender når jeg har vært i butikken også.

• Liker 1
Gjest Gjest_pus_*
Skrevet

Hehe, mange forskjellige meninger her ja. Jeg hører til den forkastelige mennesketypen som bare legger katteskålene oppi vanlig oppvaskvann. Prøver å ta dem til slutt, men innrømmer at det ikke alltid er sånn fordi jeg driter så veldig i det selv. Men man prøver jo å ta hensyn til gjester...

Må si jeg er imponert over hundene og kattene deres!! Som spiser tørrfor og dermed bare trenger å vaske skåla en gang i uka. Min pusegutt må være en ordentlig gris som spytter i skåla, for etter en dag er matskåla (kun tørrfor fra royal canin ja) ekkel med rart belegg på. Bruker skåler av stål. Men han har jo mange andre gode egenskaper da, så får være fornøyd lell :fnise:

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Her en dag jeg var hjemme hos foreldrene mine satt jeg på kjøkkenet og leste. Lapphunden kom inn, stiller seg opp foran vannskåla, ser på meg, ser på vannskåla, ser på meg på nytt, ser på vannskåla, kommer bort til meg å dytter meg med snuten før han går tilbake til vannskåla.

Det var jo en matbit oppi der må vite, og da må vannet skiftes! Snakk om å stille krav til menneskene sine ;) hehe

Ellers blir både vannskåla og matskåla skiftet ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...