Gå til innhold

Pulsklokke

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på å kjøpe en pulsklokke til kjæresten, men aner ikke noe om hvilke merker som er bra, og hva han har behov for. Han trener i all hovedsak styrke.

Er det noen som har tips om merke og modell? Gjerne også ca.-pris. Ev. hva jeg bør se etter og spørre om hvis jeg kikker i butikk.

Endret av Grønt blad
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De koster somoftest rundt 1500kr.

Edit: Prisen varierer etter merke og hvilke funksjoner som er på den.

Jeg har en fra Polar. Vet ikke hvilken modell det er.

Jeg anbefaler at du prater med dem som selger den. Og forteller dem hva den skal brukes til.

Min personlige erfaring er at pulsklokken ikke lar seg bruke når jeg trener styrke. Brystbåndet er ubehagelig og i veien, spesielt hvis jeg trener benk. Derimot er den helt super hvis jeg skal jogge, eller på spinning.

Det finnes også kodete og ukodet. Sistnevnte har en tendens til å ta opp signaler fra andre brystbånd fra folk i nærheten.

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Takk for svar.

Jeg var innom en sportsbutikk i dag, og da fikk jeg anbefalt Polar F11, og den kostet ca. 1600,-. Det skal visstnok komme en enda mer oppgradert modell, F55, som koster 400 kr mer enn F11.

Jeg skal tenke litt tilpå hvilken jeg ev. skal kjøpe hvis det blir det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg trener styrke med pulsklokke og pulsbelte på uten problemer.

Jeg har en Bion klokke, og er fornøyd med den. Når jeg en gang i fremtiden kjøper en ny blir det en Polar fordi de har bedre skjerming mot andre sine pulsklokker i rommet rundt. Det har ikke min.

Den kostet ca 600 da jeg kjøpte den.

Skrevet

Om F55 på linken din: For deg som trener mer enn bare utholdenhet. Her snakker vi også om en balanse mellom styrke og avslapning.

Kan jo høres ut som denne er best egnet for kjæresten din, om det er styrke som er hovedgreia :trene:

Og jeg mener det er ganske lenge siden jeg hørte om denne klokka første gang, så det høres jo rart ut at den "skal komme". Tror jeg ville forhørt meg i andre butikker da, noen må da ha den?

Ellers er jeg veldig glad i min F11

Skrevet (endret)
Om F55 på linken din: For deg som trener mer enn bare utholdenhet. Her snakker vi også om en balanse mellom styrke og avslapning.

Kan jo høres ut som denne er best egnet for kjæresten din, om det er styrke som er hovedgreia :trene:

Og jeg mener det er ganske lenge siden jeg hørte om denne klokka første gang, så det høres jo rart ut at den "skal komme". Tror jeg ville forhørt meg i andre butikker da, noen må da ha den?

Ellers er jeg veldig glad i min F11

Jeg har tenkt det samme. Siden styrke er det han hovedsaklig trener, burde vel F55 passe bedre. Tror jeg får høre i flere butikker, siden du har hørt om den for ganske lenge siden.

Det eneste som er litt dumt er at jeg synes den er litt i dyreste laget. Jeg er student og har ikke akkurat flust med penger, men samtidig har jeg lyst til å gi noe som han virkelig ønsker seg...

Endret av Grønt blad
Skrevet

Et skikkelig kupp!

Rundt regna 1000 for klokka og 200 for frakt... (Og er du heldig slipper du toll, men det skal jeg ikke garantere for :fnise: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...