Gå til innhold

Mann15


Gjest Gutt53

Anbefalte innlegg

Mann15 og Gutt53 er kanskje litt drøyt, men funker Gutt30? Eller hva med Mann20?

Hvor går grensen?

Jeg ber IKKE primært om svar på når man går fra å være gutt til å være mann. Derimot ber jeg om svar på ved hvilke grenser dere synes titlene MannX og GuttY føles unaturlige.

Og hva med jenter og kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns man bør være _litt_ mer fantasifull når man velger nick. Ellers tror jeg det hadde vært mange Jente29 her...

Sannheten er kanskje Kvinne34 endel ganger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg syns man bør være _litt_ mer fantasifull når man velger nick. Ellers tror jeg det hadde vært mange Jente29 her...

Det er jeg enig i, men hvis man først skal tittulere seg med gutt eller mann mener jeg det er teit med voksne menn som kaller seg gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gutt i 50-årene er ikke akkurat riktig...

men jeg føler meg fortsett som ei jente, selv om jeg er godt over halve veien fra 20 til 30 ;)

for en eller anne grunn 'kvinne' høres så utrolig seriøst ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gutt i 50-årene er ikke akkurat riktig...

men jeg føler meg fortsett som ei jente, selv om jeg er godt over halve veien fra 20 til 30 ;)

for en eller anne grunn 'kvinne' høres så utrolig seriøst ut..

Så Jente32 går greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr
Så Jente32 går greit?

Nei. Da får jeg stygge bilder på netthinnen av fulle, desperate, oversminkede kvinner med ukledelig stramme klær. Kanskje noen av dem har Grete Waitz-medaljen rundt halsen også.

Ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sin tid skrev jeg "Jeg er en kvinne på 19 år" på sommerjobbsøknader for å virke mer seriøs...det syntes jeg selv virket dumt, men...

Nå er jeg kvinne 30...synes grensa går omtrent på 24 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Da får jeg stygge bilder på netthinnen av fulle, desperate, oversminkede kvinner med ukledelig stramme klær. Kanskje noen av dem har Grete Waitz-medaljen rundt halsen også.

Ikke pent.

:ler:

Tydeligvis flere som har vært ute i Oslo etter GW-løpet.

Men Jente29 går vel? Da bør man ikke ha rukket å bli desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Nei. Da får jeg stygge bilder på netthinnen av fulle, desperate, oversminkede kvinner med ukledelig stramme klær. Kanskje noen av dem har Grete Waitz-medaljen rundt halsen også.

Ikke pent.

Enig. En jente er et barn og i mine øyne er ikke et menneske på 34 år et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
:ler:

Tydeligvis flere som har vært ute i Oslo etter GW-løpet.

Men Jente29 går vel? Da bør man ikke ha rukket å bli desperat.

Er man barn når man er 29 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
I sin tid skrev jeg "Jeg er en kvinne på 19 år" på sommerjobbsøknader for å virke mer seriøs...det syntes jeg selv virket dumt, men...

Nå er jeg kvinne 30...synes grensa går omtrent på 24 år!

Enig. Jeg synes 24 er litt gammelt til å kalle seg jente også. Det kommer vel an på sammenhengen. I en jobbsøknad ville jeg nok skrevet kvinne om jeg var over 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Gutt53 høres veldig kontaktannonse ut. :lur::ler:

Vet egentlig ikke helt hvor grensa går. Mulig jeg føler meg som Jente53 en gang i fremtiden?! Nå er jeg 25 og føler at både jente og kvinne/dame blir feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man barn når man er 29 år?

Nei, men i dagligtalen betyr ikke jente at man er barn. At man er en jente på 29 år er vanlig å si (gir 11000 Google-treff),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Gutt53 høres veldig kontaktannonse ut. :lur::ler:

:lur:

Jeg valgte det fordi det er det høyeste som ikke kan forveksles med årstall med store konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Nei, men i dagligtalen betyr ikke jente at man er barn. At man er en jente på 29 år er vanlig å si (gir 11000 Google-treff),

Joda. Jeg er enig i det.Det blir likevel feil for meg når godt voksne mennesker kaller seg gutter eller jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig en skjult agenda med denne tråden, men caskr, Bellatrix og Tabris ødelegger min intensjon med å ville være voksne. :ler:

Jeg ville påvise at gutter forventes å tidligere bli menn enn jenter bli kvinner. Mann22 går greit for de fleste. Derimot høres Kvinne22 underlig ut. Ditto med Jente29 og Gutt29.

Om dette er et gode eller onde har jeg ikke tatt stilling til. Men logisk sett burde det jo vært helt omvendt siden klokken tikker raskere for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...