Gå til innhold

Ka e tarifflønn i skobutikk?

Fremhevede innlegg

Gjest Jobbsøkeren
Skrevet

Eg har sett på ein jobbannonse som selger i ein skobutikk og eg lurer på ka som e tarifflønna? Lurer også på om nokon har erfaringa å dele om det å jobba i skobutikk.

Mvh JS

Videoannonse
Annonse
Gjest Britt Banditt
Skrevet

Det er vel sikkert det samme som andre butikker?

Om du er over 18 og ikke har fullført vgs så er det ca 108 kr timen tror jeg + helg og kveldstillegg. Har du fullført vgs er det ca 111 kr. Er du over 20 så tror jeg det er 115 eller noe. Har du jobbet i butikk i en del år så er det mer, men husker ikke reglene på det.

Skrevet

Har aldri hørt om at det er forskjell på om man har fullført videregående eller ikke.. nå har jeg riktignok bare jobbet i matbutikk, og der gikk det kun på alder.. Hvis man var over 18, var tariffen 112,50.

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Har aldri hørt om at det er forskjell på om man har fullført videregående eller ikke.. nå har jeg riktignok bare jobbet i matbutikk, og der gikk det kun på alder.. Hvis man var over 18, var tariffen 112,50.

Var det der jeg jobbet hvertfall :)

Gjest Jobbsøkeren
Skrevet

Eg e 20 år og eg har aldri jobbet i butikk før, men eg har jobbet andre plasser.

Gjest Britt Banditt
Skrevet (endret)
Eg e 20 år og eg har aldri jobbet i butikk før, men eg har jobbet andre plasser.

Tror uansett det er 5-7 år du må ha jobbet i butikk for å få 139 kr :)

Jeg var 21, hadde fullført vgs, og fikk 115,48 (men tror jeg fikk litt for mye, tror tariffen var 112,50 som marihan sier) eller noe sånt da jeg jobbet i butikk. Så er kveldstillegget på 21 eller noe, og lørdag 42 tror jeg.

Endret av Britt Banditt
Gjest Jobbsøkeren
Skrevet

Ok, tusen takk for svar.

Når e det kveldstillegget og helgetillegget kommer inn?

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Ok, tusen takk for svar.

Når e det kveldstillegget og helgetillegget kommer inn?

Etter 18 på hverdager og 13(?) på lørdager.

Skrevet

Så får vi bare håpe for din egen skyld at du støtter opp om grunnlaget for tariffavtaler, og melder deg inn i fagforeninga. Det er dessverre mange i sørvisbransjen som ikke ser sammenhengen mellom lønns- og arbeidsbetingelser på den ene siden og organisering på den andre siden.

• 5 måneder senere...
Gjest Gjest_Sjefen_*
Skrevet

Om du har fullført vgs eller ikke betyr ingenting for lønn! Det som betyr noen er:

1. Alder - over/under 18/20

2. Fagbrev

3. Erfaring

Alt annet ikke relevant, i hvertfall ikke for butikker med tariffavtale.

Skrevet
Om du har fullført vgs eller ikke betyr ingenting for lønn! Det som betyr noen er:

1. Alder - over/under 18/20

2. Fagbrev

3. Erfaring

Alt annet ikke relevant, i hvertfall ikke for butikker med tariffavtale.

Det er tull. Fullført VGS gir tillegg i følge tariff.

Her finner du oppdaterte tariffsatser fom. 6. mai 2008.

Gjest Elfrida
Skrevet

Først må du finne ut om bedriften har tariffavtale. Hvis ikke står arbeidsgiver fritt til å sette lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...