Gå til innhold

Møte med dem...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har sagt opp jobben, og meldt meg som arb.ledig på NAVs nettsted. Jeg krysset vel av for at jeg ønsker en slags veiledning, råd om hvordan jeg best mulig går frem for å få ny jobb. Husker ikke helt... Er vel derfor jeg fikk brev i dag.

De har satt opp et tidspunkt hvor jeg skal ha møte med saksbehandler. Fikk også et skjema der jeg skal krysse av for hvor aktiv jeg har vært med jobbsøking i det siste...

Jeg følte at hun jeg snakket med sist jeg var der, mente jeg var dum som sa opp jobben min før jeg hadde ordnet ny. Hun var ikke interessert i å høre hvorfor jeg sluttet... Og snakket om at de ikke kunne skaffe meg jobb, men at jeg måtte gå rundt forskjellige steder og høre selv. Hadde ikke ventet at de la en jobb i fanget mitt heller jeg, så det er jo greit nok. Men makan til sur tone. Og så sa hun at hvis jeg kom i kontakt med noen som trengte hjelp, så kunne jeg komme til NAV igjen, så kunne de kanskje lønne arbeidet. Da mente hun sikkert de bedritne 180 kr pr.dag det kontoret gir fra seg...

Deretter spurte hun om jeg lurte på noe mer, jeg tenkte at faen heller, jeg finner sikkert noe mye bedre på egen hånd og gikk.

Er det denne dama jeg har som saksbehandler nå tror dere? For hun var ikke grei å snakke med...

Noen som har vært på slikt møte? og fått noe godt ut av det?

Jeg lovte meg selv å ikke ha noe mer med Aetat, nå NAV, å gjøre

etter en periode med deres "hjelp" for noen år siden...

Bedre å være uten lønn og jobb hele tiden en periode, enn med muligens slitsom jobb, drittlønn og ikke like mye ork til søking på annen jobb?

Sist jeg var på NAV angret jeg for at jeg krysset av for at jeg ville ha veiledning. Er usikker på om jeg vil møte opp der, å være på kontoret der ga meg ingenting sist jeg var der. Så nå trenger jeg tips av folk som har vært der!

Og jeg vil gå rundt å spørre i butikker osv om de har ledige stillinger. Hvordan bør det gjøres?

Troppe opp og si "Hei, jeg er på jakt etter jobb.. Så jeg lurer på om det er ledig stilling her.. :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal gå rundt til butikker, så kle deg litt pent, ta med søknader/Cv'er, og si du er interessert i jobb, og spør om du kan få gi de papirene dine. har selv gjort dette to ganger, og jeg fikk meg jobb begge gangene :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Les brevet en gang til.

Det er PLIKTIG oppmøte på de innkallelsene du får fra NAV ellers mister du retten til dagpenger hvis det skulle bli nødvendig.

Kjør pliktløpet - bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både mine og mannens erfaringer med daværende Aetat er vel ikke akkurat positive...

Både oppfølgning og veiledning har vært fraværende, men nå var vi arbeidsledige i en veldig kort periode da...

Jeg også råder deg til å stille opp personlig hvis du søker jobb i butikker. Kle deg pent, så skal du se det ordner seg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, kjenner meg igjen i beskrivelsen av NAV. Har egentlig veldig lite erfaringer med NAV/Aetat, men de få erfaringene jeg har er utelukkende negative. Det virker som alle ansatte hater jobben sin og alle "kundene" og det er sjokkerende mange som deler denne oppfatningen. Noe må være alvorlig galt med NAV som arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du blitt innkalt til NAV, så MÅ du møte. Ellers mister du dagpengene.

Ellers har jeg samme inntrykk som deg av NAV. Bortsett fra at jeg altså hadde tatt en sluttpakke, og allerede hadde søkt jobber i lang tid da jeg snakket med dem.

Fikk alikevel behandling som om jeg ventet at de skulle legge en jobb i hendene på meg, uten at jeg skulle gjøre noe selv, og at jeg kun var der for å snylte penger!

Jeg fikk meg heldigvis midlertidig jobb ganske fort, så jeg slapp å ha mer med dem å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antigartner

Jeg har egentlig ganske ok erfaring med Aetat, men det er noen år siden jeg selv var nyutdannet og arbeidsledig. De var greie med meg, og jeg fikk inntrykk av at de som møtte dem med en åpen holdning, vilje til å yte en god innsats for å skaffe seg jobb, og ikke var forutinntatte, ble godt mottatt. Det kan være jeg har vært spesielt heldig med det lokale kontoret. Dette er ikke ment som et angrep på dere som ikke har like god erfaring som meg, for det er helt sikkert sure og mistenksomme ansatte i NAV også!

Når det gjelder NAV og lønnsstøtte, så kan de yte hele eller deler av lønna til en person i kortere eller lengre tidsperioder. På min arbeidsplass har vi noen personer som jobber med lønnstilskudd fra NAV. 30-50% er ikke uvanlig tilskudd fra NAV, etter hva jeg forstår. Det er uansett mer enn 180 kr/dag.

Endret av antigartner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...