Gå til innhold

Alene med barn i julen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Bare meg_*
Skrevet

Noen som vet hva vi kan finne på i julen da jeg er alene med en på 4 og en på 6 år og har liten omgangskrets og ingen familie i nærheten Har ok økonomi, så det står ikke på det!

Forslag tas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som vet hva vi kan finne på i julen da jeg er alene med en på 4 og en på 6 år og har liten omgangskrets og ingen familie i nærheten Har ok økonomi, så det står ikke på det!

Forslag tas med takk

Enten kan dere kose dere bare dere hjemme, eller har du råd, er det jo en del hotell som annonserer opplegg til jul

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du bor, og hvordan forholdene er der. Men der jeg kommer fra, ble det ofte arrangert julefester i romjulen. Ulike lag som arrangerte, alt fra søndagsskole til kor. Det pleier å være kjekt for barn, i tillegg får dere luftet dere alle sammen.

Tradisjonelle julefester kan jo være fremmed hvis en ikke er vant til slikt, men går du med åpent sinn blir det sikkert koselig.

Skrevet

Reise til en barndomsvenn, eller en god venn du ikke har sett på lenge? Jeg hadde ihvertfall syns det hadde vært fantastisk å fått besøk av en venn jeg ikke hadde sett på lenge, med barna, i julen. :D

Skrevet
Reise til en barndomsvenn, eller en god venn du ikke har sett på lenge? Jeg hadde ihvertfall syns det hadde vært fantastisk å fått besøk av en venn jeg ikke hadde sett på lenge, med barna, i julen. :D

Jeg tror svært mange ønsker å ha noen fredelig juledager og etterlengta fridager - og da er det ikke særlig fristende med overnattingsbesøk av en familie på 3 ... Siden TS ikke har familie eller venner i nærheten så går jeg utifra at hun må overnatte.

Siden penger ikke er noe problem så går det an å sjekke om det er høyfjellshotell som er åpne i julen ..

Jeg var også alene med barna ett par år i julen - og jeg syntes det var alldeles deilig .. Ungene syntes også det .. Vi bare slappet av, spiste masse godt, så på TV, leste og sov ..

Skrevet

Jeg hadde også med glede tatt i mot en venninne og hennes to barn i julen. :jepp:

Hva med å feire jul sammen med en annen alenemor? En nabo som du finner ut er alene? Innviter en venninne hjem til deg? Barnas venner; kanskje noen av foreldrene også sitter alene med et barn eller tre? Frelsesarmèens (kirkens bymisjon el) julefeiring? Reise til en storby? Dra på fjellet? Være hjemme og kose deg alene sammen med dine to barn, se tv, spise godis, leke med barna og kose dere uten å tenke på travle hverdager. Kos dere. :klemmer:

Skrevet

Det går fint an å kose seg med barna i jula selv om du ikke har en mann eller nær familie! Julaften kan dere spise grøt med mandel på dagen og se på Disneys jul og ungene kan evt "hjelpe til" med middagen. Spør en nabo eller en venn om å være julenisse eller kle deg ut selv . Kjøp noen spill eller noe lignende i julegave til barna som dere kan være sammen om i romjula. Legg opp til skikkelig koselig, spent stemning for ungene og pynt dere, også juledagene. På juledagene kan dere spille spill, se koselige programmer på tv og leke sammen med lekene ungene fikk til jul. Gå en tur, gå rundt juletreet, syng julesanger og spis god mat og godterier! Dere er en fullverdig familie, dere tre, så skap deres egne tradisjoner. Det finnes sikkert arrangementer dere kan delta i og venner dere kan besøke, men det er ingen grunn til at dere ikke skulle kunne ha den samme familejulen som alle andre selv om dere er litt færre enn andre. God jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...