Sans Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hei! Jeg vet at man definerer 38 grader som feber - sånn rent medisinsk. (Er det ikke 38 som er grensa?) Blir denne definert utfra at mennesker har en normaltemperatur på 37? Jeg har ALDRI noensinne målt en høyere temperatur enn 36,4/36,5 på meg selv når jeg har vært frisk - har jeg sittet stille en stund, ligger temperaturen på ca 36,2 - 36,3. BBT hos meg er ca 36 - 36,1. Når jeg er syk og har en kroppstemperatur på 37,6 så er jeg skikkelig klein, og passerer temperaturen 38 så får jeg feberfantasier. Men i forhold til medisinsk definisjon, så har jeg altså ikke feber når jeg har 37,6 - men jeg har da det i forhold til min egen normaltemperatur? Noen som vet?
Gjest nextlife Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Sånn rent medisinsk defineres dt vel ikke som såkalt feber, men erfarne leger er ikke så opphengt i hva temerturmålet viser, men hvikle symptomer pasienten har,- og iversetter tiltak utfra det.
Supraspinatus Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Det er når den er målt i endetarmen. mener å ha sett disse tallene her for ikke så lenge siden >38,5 målt i munnen >38 målt i endetarmen >37,4 målt målt i armhulen
animelona Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Når jeg er frisk har jeg et sted mellom 36 og 35.5 under armen. Så snart tempraturen stiger over 36.5 så føler jeg at jeg har feber...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå