Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Er dyre produkter bedre enn billige , altså decleor,guinot,chanel,dior,clinique osv , bedre enn nivea,loreal,garnier, ? Jeg synes det. Men hva synes dere? Og jeg trenger en sånn bra grunn til hvorfor kjøpe dyre produkter istedenfor billige. , kanskje dere kan komme med erfaringer , vist dere har prøvd både dyre og billige og hva som var forskjellen.
katla Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Dyre er nesten alltid best uansett hva hudleger (hører ikke på menn....) og fornuftigperer sier. Jeg tror det kommer litt an på behovet. Har du et problemområde så kan dyre produkter dempe problemene dine. Jeg har hatt endel problemer med huden, og merker den blir bedre av dyre produkter med flere aktive ingredienser i. Billige kremer inneholder jo bare fett, alkohol og parfyme.... Håret mitt er ganske greit å ha med å gjøre så der bruker jeg en hvilken som helst sjampoo fra rema og så ser det bra ut. Bruker også billig dusjolje, neglelakk og endel billig øyensminke. Men alt som skal på ansiktshuden vurderer jeg nøye, leser innholdsfortegnelser ol.
bella domina Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Har brukt dyre hudpleieprodukter i årevis. De er bedre enn de billige i matbutikken om man har problemhud. I det siste har jeg funnet noen mellomdyre på apoteket - billigere enn clarins som jeg har brukt mye, og like bra for min hud. Bruker mest Roc nå. Foundation, skygger og rouge er bedre dyre enn billige. Mascara og neglelakk syns jeg går med begge deler, gode mascaraer fra billigmerkene også f.eks., og de må uansett byttes ofte. Peelingen min (kropp) er en av de billigste - og den beste jeg har prøvd. Fra Loreal og kjøper den på Vita - den er i særklasse. Så svaret er vel at man må prøve seg litt frem...
Rexina Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Ja, jeg har også den erfaringen at dyre merker er best til de med problemhud, men det er fortsatt stor forkjell på merker.. Noen dyre har gjort susen, mens andre inneholder for mye parfyme og alkohol. Selv har jeg kombinasjonshud som lett får kviser, og da synes jeg ikke billig hudpleie gjör nytten. Nå har jeg ikke testet så veldig mye, men av hudpeie har jeg värt gjennom: Amway: hadde fetere hud da jeg brukte denne. Var 15 år og etter noen år var jeg lei og begynte å bruke noe annet, og da jeg gikk tilbake til denne, funka den ikke like godt.. Biotherm: Tålte ikke The Body Shop Tea tree og sensitive serien: Tea tree hadde for mye alkohol og sensitive gjorde ingenting.. Avene for kombinasjonshud: Lukta ekkelt og fölte ikke at den rensa nok. Brukte den i to mnd men merket ingen forskjell på huden. Hadde på det tidspunktet mange kviser! Clarins: Likte godt. Fikk mindre hudormer, men den tok ikke kvisene. Prövde bare serien for törr hud. Burde kanskje ha testa for kombinasjons/fet hud.. Clinique: Den var bra! Likte den veldig godt, men så ble jeg for nysgjerrig på Dermalogica så måtte teste den. Dermalogica: det beste jeg har prövd til nå!:D Har bare prövd Special Cleansing Gel forelöpig men har bestilit et sett med diverse produkter (var med i Costume abonnement..) så nå skal jeg se om hele serien gjör mer med min hud:) Den er jevn og glödene, har ikke hudormer eller kviser, men noen kvisesår såm ikke har grodd ennå fodi jeg bare MÅ pelle, men jevnt over er den bedsre enn vanlig, synes jeg. Også da jeg skulle hjem for noen uker siden (bor på folkehögskole) tok jeg med en pröve på Dermaq fra Loreal, og etter to dager var huden helt annerledes. Den kjentes fet og klissete ut, og glöden var borte. Porene så större ut og jeg hadde nupper i panna. Så jeg tör ikke å pröve neon billigmerker. Når det gjelder foundation, må det väre dyrt. Der har jeg prövd MASSE. Body Shop, Maybelline, Max Factor, Loreal, Nivea, Clinique, Lancome, , IsaDoraEveryday Minerals og ID. De to siste likte jeg, men alle billigmerkene synes jeg gjorde vondt verre. Hadde jeg en kvise, la den seg i kvisa og forstörra. Mineralfoundation likte jeg, men det tok for lang tid å ta på, og jeg har ikke så stor tolmodight om morgenen. Så kjöpte jeg Dior Forever Extreme Wear SpF 15, og er forelska. Den er perfekt:) Kan også nevne at concealeren til H.R (Magic Concealer´) er den beste som finnes, syne sjeg. Maskara, Lipgloss, Leppetift, Lipliner, Eyeliner, Bodylotion, Bodyskrubb, Dusjgele, Shampoo, Balsam og Hårkur kan jeg kjöpe billig. Merker ikke store forskjellen på billig og dyrt, selv om jeg har hårprodukter fra RedKen nå. Foundation, hudpleie, pudder, rouge og öyenskygge synes jeg bör väre dyrt. Mac er yndlingsmerket mitt når det gjelder öyenskygger. Oi, dette ble veldig langt.
bella domina Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Hvilken peeling er det du bruker? Den er fra Loreal og kommer i en grønn stor tube - tidligere box. Husker ikke hva den heter, men den er i særklasse , OG billig. Skal se når jeg kommer hjem om du er intr.
mamut75 Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Tåler heller ikke Biotherm og Clinique , men har aldri reagert på bodylotion fra Rema !
snooops Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Den er fra Loreal og kommer i en grønn stor tube - tidligere box. Husker ikke hva den heter, men den er i særklasse , OG billig. Skal se når jeg kommer hjem om du er intr. Exfotonic. Verdens beste peeling!
Gjest Indo Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Jeg bruker en helt vanlig hudkrem fra rema, men nå har ikke jeg problemer med huden heller. Jeg skjønner godt at folk kjøper dyre kremer, for de er som regel best. Pudder, kajal, øyenskygger og lipgloss kjøper jeg dyrt. Maskara har jeg helt nylig begynt å kjøpe på cubus. Ble overrasket over kvaliteten på den jeg nå bruker. Var så lei av å bruke nærmere 300kr på maskare hver mnd (tørka fort ut)
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Jeg kjøper dyr hudpleie, foundation, øyenskygge og maskara, men billigere lipgloss, leppestift, neglelakk. Jeg tror det kan bli billigere om man finner noen få dyrere kvalitetsting som man er fornøyd med enn å teste ut billige ting som man aldri blir helt fornøyd med, slik at man ender opp med å stadig kjøpe nytt. Jeg innser hvertfall at jeg ikke trenger så mye sminke, så lenge jeg har god sminke, og noen variasjonsmuligheter. Når det gjelder det som går på leppene og neglene, har jeg ikke testet ut dyre ting, men er fornøyd med det billige. Leppestift syns jeg er så vanskelig å velge farge på, at det blir litt for risikabelt å kjøpe dyrt før jeg har fått testet den på leppene.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 jeg syns det er veldig stor forskjell på billige og ikke billige neglelakker feks også jeg, da. Fargenyansene er finere og lekrere, de sitter lenger og er lettere å fjerne. Liker godt Estee Lauder og Dior sine. Og hvor stor prisforskjell er det egentlig det er snakk om ? En billigmaskara er ikke veldig mye billigere enn en "ordenlig" en ? det er kanskje snakk om en femti-lapp eller så ? Leppestift, ja da må det være skikkelig, ellers blir fargen, konsistensen og holdbarheten helt feil. Men, vi har forskjellige hudtyper og det er forskjellig hvor lenge det sitter. Jeg holder en knapp på Dior, det passer meg supert, klarer nesten ikke å bruke dem opp. Øyeskygge-chanel og lancome, men selvsagt også fordi fargene er så vakre. Og det er jo noe av poenget ? Sjekk ut magic cube til Lancome med den lekre rosa.....snadder
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 merker kjempeforskjell på huden min etter at jeg som "voksen" begynte å bruke mer penger på huden min. hadde en del kviser i tenårene men ingenting hjalp. Etter at jeg nå har brukt decleor og dermalogica siden jeg var ca 22 (er nå 28) så er det nå bare noen småarr igjen som vitner om at jeg har hatt hudproblemer. Får stadig komplimenter på at jeg ser "frisk" og yngre ut enn jeg er, og merker selv stor forskjell. men har som andre her opplevd å få allergiske reaksjoner på både clinique og biotherm. tålte heller ikke en krem fra lancôme husker jeg. fikk eksemaktige utslett el nupper i huden. apotekene har også begynt få en del bra produkter som er i litt sånn mellomklasse prismessig. men for min del bruker jeg gjerne penger på hud men kan spare når det gjelder hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå