Mrs. B Skrevet 13. april 2003 #1 Skrevet 13. april 2003 (endret) Planen er å ta båt til Danmark (til Fredrikshavn) og så videre derfra til Nederland - gjerne med et par stopp på veien. Er det noen her som har tips til hvordan vi kan legge opp turen? Vi har aldri tatt tog fra Danmark til Nederland før ... for det er vel mulig? :D Hva slags togbillett trenger man da, priser osv. Blir kjempe glad for tips!! Endret 13. august 2007 av Mrs. B
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. april 2003 #2 Skrevet 13. april 2003 Jeg har tatt tog fra Fredrikshavn til Delft/Amsterdam og fikk hjelp til å legge opp turen via NSB i Drammen. Fredrikshavn-(DK) Fredericia-(DK)- Flensburg(D)- Hamburg(D)-Bremen(D)-Osnabrück(D) Enschede (NL) Henglo-(NL) Utrecht-(NL)-Rotterdam-(NL)-Delft-(NL) Skal du til Amsterdam kan du dra direkte fra Enschede, men dette er hvertfall kjøreruten slik jeg husker den. Togbytte var 3-4 ganger, dette kan ha endret seg siden jeg tok denne turen høsten 1999. Husk nok lesestoff og landskapet er nydelig :D har gode minner fra denne turen. Prisen var litt over 2300 kroner for alle billettene som jeg fikk samlet i ett hefte, NSB vil informere deg om hvilke strekninger som du bør reservere plass på, følg deres tips for de vet hva de snakker om. På veien tilbake dro jeg fra Amsterdam til København og tok togbåt fra Tyskland (husker ikke navnet på denne lille tyske byen) til Rødby i Danmark og ferge fra København og til Oslo med innlagt shopping i København. Minnie
Madison Skrevet 13. april 2003 #3 Skrevet 13. april 2003 Stikk innom på oslo s, og si hva planen er. De kan gi deg info, legge opp turen. Eller ta imot bestilling.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #4 Skrevet 13. april 2003 På sidene til Deutsche Bahn (tysk jernbane) kan du søke deg fram til en reiserute: Adressen er: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn Skriv inn avreisested der det står von og bestemmelsessted der det står nach. Fyll inn dato og trykk på "Verbindung suchen". På den siden du da får opp trykker du på en av knappene nederst for å få opp detaljer på alle eller et utvalg av forslagene. Ble kanskje litt detaljert dette, men jeg vet jo ikke om du kan tysk ;-) Lykke til. Vi reiste den ruten du skal da vi var på interrail i 2000. Det ble en del togbytter underveis, men hvis du planlegger turen på forhånd, så kan det hende du slipper å vente lenge på hvert sted. Det kan forresten hende det lønner seg for dere å kjøpe interrail-billetter istedet for å kjøpe vanlige tur-retur-billetter. Sjekk dette hos NSB.
floyel Skrevet 14. april 2003 #5 Skrevet 14. april 2003 Jeg har tatt tog fra Fredrikshavn til Delft/Amsterdam og fikk hjelp til å legge opp turen via NSB i Drammen Bare for å spore litt av her: Hva gjorde du i Delft, Milla? Jeg har bodd et år i Delft, og blir alltid nysgjerrig når folk sier de har vært der. mvh Fløyel
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. april 2003 #6 Skrevet 14. april 2003 Bare for å spore litt av her: Hva gjorde du i Delft, Milla? Minnie, ikke Milla! Jeg besøkte en god venn av meg som studerte der. Jeg har gode minner fra Delft, det er en vakker idyllisk by med sine små kanaler, det ekstremt skjeve kirketårnet, lukten av gjær fra Gjærfabrikken om morgenen og den digre vindmøllen på torget. Minnie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå