Gjest Gjest_Sheba_* Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Er det noen her som har fjernet en eller flere føflekker? Skulle så gjerne ha hatt litt informasjon om hvor man kan få gjort det, må man gå igjennom fastlege og ikke minst - hvordan gjøres det? Skjæres den bort? Mener jeg har hørt noe om frysing? Er det vondt? Har en på halsen som jeg tror må vekk, den står litt ut og er akkurat i kanten for gensere og halskjeder, dette irriterer den har jeg lagt merke til. Selvsagt er jeg også redd for at det skal være noe farlig med den...:-( Har hatt den i mange år, men det er først nå i det siste at jeg fysisk merker at den er der... Håper noen har vært borte i dette her!
Amalie_85 Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg har fjernet en del føflekker. Noen fastleger kan fjerne dem, men jeg vil nok anbefale å gå til en hudlege. Fikk mye finere arr når han gjorde det! Men det som skjer er at de satt en bedøvelses sprøyte i føflekken, så skjærte den av! Merker jo ingen ting bortsett fra at noen drar litt rart i huden, for det gjør jo ikke vondt, så det er der rundt du ikke har bedøvelse tror jeg man merker at det er litt rart! Meg jeg har aldri prøvd å fryse eller laser. Men vurderer det på noen når jeg er ferdig med å gå gravid. Har mange fler jeg vil ta
Pnin Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg har også fjernet noen, alle hos fastleger. De to første ga stygge arr, større enn selve føflekken. Men sist gikk jeg til en fastlege (flyttet bosted) som tok seg god tid og var nøye da hun sydde igjen såret, og det ser ut til å bli et bedre arr. Og nei, det gjør ikke vondt, og er gjort på noen minutter.
wondergirl Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Jeg har også gjort det hos fastlegen en gang. Fikk lokalbedøvelse, ble kuttet i og sydd med et par sting. Det gikk fort og var ikke vondt. Men hadde arr etter stingene i et par år etterpå (dette var nederst på magen, så det var ikke så farlig). Hvis den er foran på halsen, ville jeg kanskje undersøkt om fjerning med laser gir mindre arr. Jeg mener forresten at jeg har hørt at de føflekkene som stikker ut er mindre skumle enn de som ligger flatt i huden, men dette er jeg ikke sikker på, altså.
Gjest antigartner Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg har fjernet en del føflekker. Noen fastleger kan fjerne dem, men jeg vil nok anbefale å gå til en hudlege. Fikk mye finere arr når han gjorde det! Hvordan gikk du fram for å få time hos hudlege? Hva sa du til fastlegen din? Jeg er på en måte redd for å fornærme fastlegen min (teit, ja...), og få det til å se ut som jeg tviler på fastlegens kompetanse (enda teitere, ja...) Fastlegen min har fjernet etpar føflekker hos meg, og arrene er ikke noe pene. Dette kan sikkert være forskjellig fra fastlege til fastlege, og avhenge av hvor på kroppen føflekkene sitter, men jeg tror nok ikke min fastlege har prydsøm som hobby, for å si det sånn... Uansett, jeg har flere føflekker som jeg gjerne vil fjerne, og jeg vil helst ha penere arr enn de jeg allerede har.
Gjest Hanneli Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg fikk fjernet noen føflekker for snart tre uker siden. De ble fjernet med skalpell og kirurgisk laser, ikke hos fastlege, men hos en privat klinikk i Oslo som har spesialisert seg på fjerning av føflekker. Jeg bestilte time der uten å gå gjennom lege. Først fikk jeg lokalbedøvelse sprøytet inn i selve føflekkene, noe som var litt ubehagelig, deretter ble de føflekkene som "stakk ut av huden" skjært av med skalpellen. Kjente ingenting, merkelig følelse. Så ble det brukt laser. Ikke noe sying. Jeg fikk vannfaste plaster over, og skulle vente til de falt av av seg selv. Jeg fikke beskjed om å kjøpe en bakteriedrepende salve Bacimycin(?) som jeg skulle smøre på i etterkant. Stedene hvor de minste føflekkene var er nesten usynlige nå, er bare litt rødt. Blir sikkert litt arr, men ikke noe jeg kommer til å tenke over. De største driver fortsatt og gror, men håper resultatet blir fint.
Amalie_85 Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Jeg bare sa at jeg ville til hudlege. Så ble jeg henvist. Men var ikke samme fastlege som tok mine da, men jeg tror ikke jeg hadde sett på det som noe skummelt å be om henvendelse jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå