Gjest TomTom1 Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Jeg planlegger en tur til USA, Los Angeles. Jeg har også tenkt å ta med 2gutter som jeg er onkel til, de har alltid drømt om å reise til Los Angeles, de er 10 og 12 år. Jeg vil overraske de med denne turen som en gave til de fyller året i juni. Jeg synes de fortjener denne turen, da deres foreldre ikke har all for mye penger og dermed blir det vanligvis ikke mer enn en biltur på noen dager rundt i sør-norge når de først er på ferie. Min søster og hennes mann har det stramt økonomisk vet jeg, og de får neppe dratt på enn sånn reise sammen med det første. Det jeg lurer på er jo pass og sånnt, må de ha egne pass, og må jeg ha noen form for bekreftelse fra deres foreldre at de får reise med meg? Tenker ikke å si noe til foreldrene før alt er bestilt, driver bare med litt praktisk reserch nå litt i forkant. For 2år siden var det ingen problem da for da spanderte jeg tur for hele familien til spania, og da ordnet min søster alt ved reisen. Men denne gang blir det uten foreldrene. Og ja, jeg er 100%sikker på at både foreldrene og barna setter pris på denne turen! Alle vil garantert glede seg. Og, ja, jeg vet det krever mye ansvar å reise med barn. Ellers tar jeg imot tips om hva som er vært å få med seg i LA og omeng for barn sin del, de er veldig glad i vannanlegg, dyrehager, familieparker og liknende.
Gjest Veronica Mars Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Så snill onkel du er. Kan ikke si at jeg vet så mye om det praktiske, men jeg vet i hvert fall at de må ha egne pass ja. Tror ikke de trenger bekreftelse fra foreldrene, men det bør du vel undersøke nærmere. Du må ta de med til fornøyelsesparken Six Flags Magic Mountain, perfekt for gutter i den alderen. Skal du leie bil? I så fall hadde det kanskje vært noe å ta turen til SeaWorld i San Diego. Ellers har jeg hørt at Universal Studios skal være veldig bra, men har ikke vært der selv. Så må dere selvfølgelig tasse rundt på Venice Beach og se Hollywood. Dette kommer virkelig til å bli drømmeturen for guttene!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Tenker ikke å si noe til foreldrene før alt er bestilt, driver bare med litt praktisk reserch nå litt i forkant. Jeg synes du bør si det til de, rett før du bestiller. Så de vet hva du har tenkt til, og du er helt sikker på at de synes det er greit... Jeg vil også anbefale Sea World i San Diego, og selv om det er et stykke å reise: San Francisco er verdt et besøk. Alcatraz og Pier 39 er stas!
Mischa Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Universal Studios, Disneyland og den nye parken ved siden av Disneyland Adventure (eller noe sånt - ikke så mye rosa og prinsesser der - men jeg holder likevel en knapp på originale Disneyland), Six Flags er også verdt et besøk. Hvis du leier bil (noe jeg vil anbefale da det er laange avstander mellom de ulike attraksjonene) så vil jeg anbefale å besøke strender litt utenfor sentrale L.A. som f.eks. Huntington Beach (surfernes paradis). Det er mye hyggeligere der enn f.eks. Venice Beach (som er et freakshow i seg selv). Hollywood-skiltet bør man jo se, bare for å ha sett det og kanskje Chinese Mann Theatre, selv om selve området rundt ikke er spesielt hyggelig. San Diego ligger ca 2 timer unna, og der er Sea World + to andre dyreparker. San Diego er også en litt hyggeligere by enn L.A.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå