Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Visste du at grunnen til at du ble sint den gangen kan ha med at du har drukket av plastikkflasker eller spist mat pakket inn i plastikk? Visste du at mat og drikke som er pakket inn i plastikk er østrogenfremmende, altså at du får et overskudd av "mannlige" hormoner og dermed "biter" lettere? Tenk på det, du, når du får dårlig samvittighet etter å ha knurret og bitt litt. Jeg har sett tre forskningsartikler gjengitt i aviser de to siste årene, som omhandler denne saken, men alle har fått så lite spalteplass at de fleste vel har bladd forbi i en travel hverdag. Men deg gjelder deg! Ditt liv. De fleste har vel lurt på om det har med sykluser og den premenstruelle tiden å gjøre, men det kan altså ha med plastikken å gjøre. Dette ønsker jeg: at vann selges på glassflasker, for ikke å snakke om at det går an å få kjøpt mat som ikke er pakket inn i plastikk. Det er fint lite, det. Man kan jo bli lei av sild og makrell... Heldigvis er de fleste brødene pakket inn i papir. Hva kan gjøres?
Gjest rikkerikke Skrevet 20. november 2007 #2 Skrevet 20. november 2007 Hmmm Østrogen er da ikke et mannlig hormon, men et kvinnelig. Testosteron er hva menn har mest av.....
Gjest tullfrid Skrevet 20. november 2007 #3 Skrevet 20. november 2007 Jeg har sett tre forskningsartikler gjengitt i aviser de to siste årene, som omhandler denne saken, Øøøhhh... skeptisk allerede..... Vis meg de originale artiklene, så skal jeg heller engasjere meg i problemstillingen.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 20. november 2007 #4 Skrevet 20. november 2007 Ja, jo, TS er jo inne på noe kanskje. http://www.dagbladet.no/dinside/2007/01/11/488605.html http://www.forskning.no/Artikler/2005/mai/1115193917.22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå