Gå til innhold

Plastikk farlig for kvinner

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Visste du at grunnen til at du ble sint den gangen kan ha med at du har drukket av plastikkflasker eller spist mat pakket inn i plastikk?

Visste du at mat og drikke som er pakket inn i plastikk er østrogenfremmende, altså at du får et overskudd av "mannlige" hormoner og dermed "biter" lettere? Tenk på det, du, når du får dårlig samvittighet etter å ha knurret og bitt litt.

Jeg har sett tre forskningsartikler gjengitt i aviser de to siste årene, som omhandler denne saken, men alle har fått så lite spalteplass at de fleste vel har bladd forbi i en travel hverdag.

Men deg gjelder deg! Ditt liv. De fleste har vel lurt på om det har med sykluser og den premenstruelle tiden å gjøre, men det kan altså ha med plastikken å gjøre.

Dette ønsker jeg: at vann selges på glassflasker, for ikke å snakke om at det går an å få kjøpt mat som ikke er pakket inn i plastikk. Det er fint lite, det. Man kan jo bli lei av sild og makrell... Heldigvis er de fleste brødene pakket inn i papir.

Hva kan gjøres?

Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

Hmmm Østrogen er da ikke et mannlig hormon, men et kvinnelig. Testosteron er hva menn har mest av.....

Gjest tullfrid
Skrevet
Jeg har sett tre forskningsartikler gjengitt i aviser de to siste årene, som omhandler denne saken,

Øøøhhh... skeptisk allerede.....

Vis meg de originale artiklene, så skal jeg heller engasjere meg i problemstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...