Gå til innhold

Kollega som lukter...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er flere på jobb som har merket dette.

Når vi sitter i samme rom som henne blir det stram lukt i hele rommet..

Lukter skittent hår....kroppslukt...

uff....

Hun er en voksen dame..

Hvordan kan en si i fra?

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, vanskelig situasjon det der. Opplevde det en gang for mange år siden med en kollega. H*n luktet sterk svette, ikke bra.. Vi andre snakket litt sammen, snakket med sjefen om det, og sjefen bestemte seg for å snakke med vedkommende. H*n sa da h*n hadde et problem med svette, men nå begynte h*n hvertfall å gå med rent tøy hver dag, så det hjalp jo betraktelig.

Vedkommende er sikkert ikke klar over det selv, og vil nok til syvende og sist forhåpentlig bli glad for å få beskjed, selv om det må være veldig flaut uansett.. Trø varsomt uansett. Lykke til.

Gjest lillebøll
Skrevet

Har dere en leder med personalansvar? Da ville jeg tatt det gjennom denne personen. Eventuelt en tillitsvalgt.

Gjest rikkerikke
Skrevet

Denne er ikke så lett... Samtidig tenker jeg at jeg nok ville satt pris på å få høre det om det var noen som stadig reagerte på ting ved meg. Jeg har begynt å si fra til personer som går med buksesmekken åpen eller har tegnet seg med tusj/kulepenn, har en smule i munnviken o.l til de jeg kjenner/jobber med. Jeg påpeker hva jeg ser og slenger gjerne på at "jeg sier fra jeg, for jeg ville satt pris på om andre gjorde det samme overfor meg". Har bare fått positive tilbakemeldinger på dette. Men, samtidig må jeg si at jeg nok hadde syntes det var vanskeligere å si fra om noe som lukt, for det er jo litt vanskeligere å gjøre noe med der og da. Kulepenn kan vaskes bort, men dusje kan de færreste gjøre på jobb. Jeg vil vel si at det kommer litt an på hvor godt man kjenner denne personen, og jeg ville nok i alle fall fisket litt i forhold til hvilken bevissthet vedkommende har rundt dette selv. Det hjelper jo ofte å vise seg som litt sårbar selv først for å innlede samtalen. Om det er en sjef involvert i dette kan det jo være på sin plass at sjefen tar det opp. Om man jobber med mennesker for eksempel er det jo viktig å se presentabel ut. Litt rotete dette kanskje, men noen av mine tanker i alle fall.

Skrevet

Kanskje lurt å si det på slutten av dagen, så slipper personen å være der etterpå, men kan gå rett hjem i dusjen! ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes du/dere skal gå til sjefen med det. Så kan sjefen ta det opp uten at det høres ut som om alle har gått bak ryggen til vedkommende.

Det er uansett ikke noe kjekt for den det gjelder, men det er da bedre at det blir tatt opp på en seriøs måte enn at noen slenger det i vedkommende som en dritt kommentar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...