Gå til innhold

Mercilon

Fremhevede innlegg

Skrevet

okey...skal bytte til nytt p-pille merke fra yasmin til Mercilon. Noen som har erfaringer fra dette merket? er det samme dose i hver tablett eller omvendt? bli veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
okey...skal bytte til nytt p-pille merke fra yasmin til Mercilon. Noen som har erfaringer fra dette merket? er det samme dose i hver tablett eller omvendt? bli veldig takknemlig for svar!

Nettopp starta med mercilon jeg også.. er på mitt første brett og har allerde begynt å spotte.. har hatt menssmerter i hytt og pine selvom jeg ikke har mensen..

Fortsetter spottingen og smertene? sikkert veldig individuellt men er litt nysgjerrig på deres erfaringer med mercilon..

Skrevet

Jeg har brukt mercilon en stund nå, men måtte slutte pga jeg utviklet migrene. Har ikke fått noe endelig svar enda om det er fra de, sluttet for noen dager siden.

Første mnd hadde jeg uregelmessig mens, som var veldig slitsomt.

Ellers ingen andre plager

Skrevet

Er på første uke av andre brettet mitt nå, første brettet var plagsomt, hadde småblødninger ganske ofte. Andre brettet har så langt vært flott, ingen blødninger. Bortsett fra dette har jeg ikke hatt noen bivirkninger, MEN det er jo selvsagt totalt induviduelt.

Skrevet

Jeg går på Mercilon nå, men skal bytte. Rett og slett fordi jeg blir FOR emosjonell. Griner for ingenting, og det tærer på meg og samboer. Men som sagt, det er vel forskjellig fra person til person. Selv skulle jeg ønske de ikke slutta med Trionetta :/

Gjest Gresshoppa
Skrevet

Jeg har gått på Mercilon i litt over 5 mnd nå og merker ikke noe til negative bivirkninger. Jeg er i det hele tatt veldig fornøyd. Jeg er rett og slett akkurat som jeg var da jeg ikke gikk på p-pille. Eneste forskjellen er at jeg nå kan si 100% hvilken dag jeg får mensen, det kunne jeg ikke før. Jeg blør også mindre og mensen er fortere over enn før jeg starta på Mercilon. Men hos meg har det vært helt regelmessig og greit fra første pille.

Jeg har heller ikke merka noe til andre bivirkninger som blir nevnt her som mer emosjonell, spotting e.l.

Så, som du sikkert vet så reagerer folk forskjellig og det er ingen annen måte å finne ut hvordan de vil virke på deg enn å prøve. Gi dem noen mnd, og hvis du ikke trives med dem får du bytte.

Skrevet

Jeg bytta også fra yasmin til mercilon for noen måneder siden. Pga at det skulle være noe mindre hormon mengde i mercilon. De første to månedene som flere har nevnt her hadde jeg litt problem med spotting. Men er nå på 4 brett og jeg har ingen bivirkninger. Tror en kan få litt sideeffekter uansett hva man bytter fra/til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...