Gå til innhold

Tuttas skriblerier..


Tuttamedtulla

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Nå fant jeg ut at det var på tide å opprette dagbok. Synes slik er så koselig, jeg.. :)

Kan starte med å fortelle litt om meg selv, kanskje.. Jeg har vært medlem en god stund, men ikke særlig aktiv. Dette må absolutt forandres :) Har jo som mål å skrive HVER dag. Om jeg har tatt meg vann over hodet, gjenstår å se :ler: Jeg er også mamma til ei herlig jente på 17 måneder og student. Jobber gjør jeg også, så jeg har nok å henge fingrene i for å si det sånn..

Skal på jobb om ikke alt for lenge, så må vel logge av.. Vi prates, folkens! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da har det allerede gått noen dager uten dagbokskriving..

Mye er skjedd. Min bestefar fikk konstatert kreft for en stund tilbake, og nå går det desverre i feil retning. Han er innlagt på sykehuset, og han blir nok ikke skrevet ut derifra, for å si det sånn.. Utrolig trist dette her, å miste sine nærmeste. Min far er visste veldig langt nede, da noen i familien hadde påpekt at han brydde seg for lite. I tillegg fikk han ikke vite om overføring til sykehus før noen dager etterpå. Jeg blir så sint, lei meg, frustrert.. Min far er så utrolig god og snill, og vet at han ikke mener noen vondt. Han bor flere timer unna, og har i tillegg mange reisedøgn i forbindelse med jobben. Skjønner ikke at voksne folk ikke tenker lengre, og kommer med slike kommentarer. Gjort er gjort, og spist er spist.. Hva er vitsen i og gi noen dårlig samvittighet å gnage på for resten av livet?

Nei, dette ble ingen god start på dagboka mi.. Men that's life..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene hele formiddagen, da mannen og prinsessa er på besøk til svigers. Har eksamen på torsdag, så da får jeg anledning til å lese litt i fred og ro. Har kosa meg med en stor kopp te, dagens avis og fyr i peisen. Livet er herlig, ikke sant :)

Ellers har jeg igrunn ingen andre planer for dagen, bortsett fra å lese.. Jo, forresten.. Må vel vaske over gulvene i hui og hast. Slike ting må man gjøre ofte med en ettåring i huset :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: som dagbokskriver.

Håper du får masse glede av den.

Jeg skriver på snart 4 året og det er gøy å lese tilbake og mimre :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo! :) takk for hilsen i dagboka mi, måtte titte innom di og! ;)

Vil tro du har nok å henge fingrene i med ei lita jente, eksamen og jobb! Blir svett bare ved tanken jeg! :ler:

Lykke til på eksamen på torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så morsomt at noen har tittet innom da :)

cappocino: Tusen takk for det :) Fire år var ikke verst nei! Kan tenke meg det er koselig å mimre tilbake da ja!

Skrållan: Takk for hilsen tilbake :) Ja, er nok å henge fingrene i :ler: Men koser meg også. Føler egentlig jeg får mere tid til jenta mi nå, enn da jeg jobbet 100%. Litt mer fleksibelt kan man si, selv om det er stress rundt eksamenstider...

Usj, har ikke fått skrevet noe på en stund. Så her må det skjerpings til! Eksamen gikk greit tror jeg. Fikk ikke lest så mye, fordi uheldige meg ble syk. Men det gikk greit etter forholdene, tror jeg.. :) Neste eksamen er førstkommende torsdag. Så er det ex.phil neste, og da er det faktisk JULEFERIE!!! :-D :nisseblunk:

Jeg hadde store ambisjoner om å bli ferdig med julegavene i god tid i år, men her sitter jeg og har ikke kjøpt en eneste pakke! Må vel hive meg rundt snart. Er jo så mye bedre å bli i god tid, for da sitter du faktisk igjen med litt penger til jul også. Men, men.. Får ta det igjen til neste år :ler: Skulle egentlig kjøpe dukkevogn til lillemor, men foreldrene mine kom oss i forkjøpet :) Fornøyd med det da, men nå aner jeg ikke hva vi skal finne på. Tenkte først på et slikt lekekjøkken fra FisherPrice, men rommet hennes er ikke ferdig enda, så da blir det trangt på stua tror jeg.. Kanskje noen har noen forslag? :)

Jaja, back to lesinga :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken fryd er levert i barnehagen, og her sitter jeg med eksamensnerver for morgendagen. Må vel hive meg over bøkene etterpå tror jeg. Frøkena elsker heldigvis barnehagen, ellers har jeg hatt det litt vondt med meg selv tror jeg.. Tror vi tar ferie fra barnehagen fra den 17., så da skal vi kose oss skikkelig :) Idag skulle de visst bake pepperkaker, og snart er det luciadag der foreldre er invitert. Vi gleder oss villt :ler: Må vel sende ut noen av julekortene idag også, tror jeg. Listen på hva jeg skal gjør før jul er laaang, så spørs om vi rekker alt :sukk:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke- nye muligheter!

Ikke lenge til jeg skal på jobb, men skal kjappe meg å gi spor fra meg her inne først :) Nå begynner jammen julen å nærme seg med stormskritt! Satt og tenkte på det da vi tente det andre adventslyset igår. Det er jo bare to uker igjen! Begynner å bli småstresset nå. Ikke har jeg handlet inn alle julegavene, og heller ikke bakt noe eller vasket. Men, det viktigste er jo å kose seg, slappe av og være sammen med familien :) I år skal vi feire julen hos svigers, og det har jeg aldri gjort før. Det blir spennende, tror jeg..

Julegaven til lille prisessa er i boks.. Hun elsker jo musikk, så har bestilt et slikt musikksett via bokklubben.no, samt at jeg tenkte å kjøpe en ullbukse fra nøstebarn og noen dukkeklær til dukken hennes! Julegaven til besteforeldre er i boks også. Har laget en fotobok via fotoknutsens nettsider, så det er jeg spent på hvordan det blir. Vi skulle egentlig gi portrettbilde fra barnehagen, men de måtte vi returnere.. :ler: Tror jeg tok meg vann over hodet, da jeg trodde at en aktiv ettåring ville være samarbeidsvillig med fotografen.. Men, det blir forhåpentligvis til neste år :ler:

Da skal jeg slenge i meg noen brødskiver før jobb.. Me snakkas :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Hvordan gikk eksamen?

Godt å høre at det er flere som ikke har tatt julevasken.. :hihi:

Får vel gjøre det til helgen. *ærght*

Kos deg masse med juleforeberedelser !

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappocino: Jeg var litt uheldig med oppgaven, så er veldig spent på sensuren! Er jo veldig typsik at man får det man akkurat ikke har lagt mye vekt på under forberedelsene, men jaja..

Siste eksamen om noen få dager! Blir så utrolig godt med ferie, kjenner jeg nå. Savner lillemor masse kjenner jeg, og har en smule dårlig samvittighet for at vi ikke er sammen så ofte som jeg skulle ønske.

Imorgen er det Luciadag i barnehagen, der foreldre skal delta. Det blir stor stas tror jeg :rødme: Må vel finne fram glitter og hvitt tøy da, tenker jeg :) Mannen har fri imorgen og fredag, så det blir godt. Fredagen tenkte vi å dra i bassenget en liten tur, før jeg må på jobb. Hun er jo så glad i vann, lille badenymfen vår :ler:

Helgen går vel med til gavekjøp og husvask, kan jeg tenke meg. Ja, åsså pepperkakebaking da :jepp:

Mandag drar jeg og lillemor inn til byen. Da blir det innom Nøstebarn en tur, samt kjøping av pensko til henne.

Jepp, det var altså planene fremover. Så får vi se om det blir slik :ler:

Må vel filosofere meg gjennom ex.phil pensumet jeg nå da..

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden jeg kom hjem fra jobb, så nå er det slasking i sofaen :) Herlig!

Lucia feiringen i barnehagen var stas! Lillemor så ut til å ha det som plommen i egget. Vi var der en god stund etterpå. Fint å se hvordan hun leker også. Hun var snar med å hoppe inn i leken sammen med guttene på fire år :ler:

Jaja, det var vår dag.. Vi sees! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...