Gå til innhold

Tannfeen kommer i natt

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

Tannfeen kommer på sitt allerførste besøk hos oss i natt.

Lurer på hvor mye hun pleier å legge igjen hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brodern fikk 50 kr for første tanna og så 20 for den neste, han her 6 år nå.

Skrevet

Jenta mi får 20 kroner pr. tann. Er 6 år, har nettopp mistet sin tredje tann og har et skikkelig røversmil med en manglende fortann oppe.

Skrevet

Hvis en tar inflasjonen med i betraktning er vel 20 kroner realistisk å tro at hun legger igjen. :)

Vi har riktignok ikke tannfe, vi har tannmus, men det går vel for det samme? Jeg kan tenke med at verdien for hver tann er den samme uansett om det er mus eller fe.

Da jeg var liten, var det en krone pr. tann.

Det ble til 10 kroner ca 20 år senere da barna mine fikk besøk av tannmusa.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg fikk fem kroner, min yngste søster fikk 20. Hun nærmer seg vel ferdig med tannfellingalderen nå...

Gjest prestekrage
Skrevet

Kikket oppi skåla nå- og der hadde jammen tannfeen vært allerede. 20kr ble tanna verdsatt til.

Hadde heldigvis en avtale med tannfeen jeg da- så hun hadde lagt igjen tanna på kjøkkenbenken min så jeg kan ta vare på den.

Skrevet

Da mi mistet sin første tann var den verdsatt 19 kroner... tro det den som vil. Det må presiseres at feen kom hjemme hos faren. Her i huset er er tannfeen rausere - 20 kroner...

Skrevet

Her får de litt ettersom hvor mye småpenger tannfeen har. Noen ganger har de fått helt opp i 40 kroner, andre ganger 20 kroner.

Sønnen min på 11 år fortalte meg at neste gang han mister en tann skal han legge den i en konvolutt, for da får han papirpenger :ler:

Skrevet (endret)

Jeg har sjekket litt med div barn, og 20 kr pleier å være "going rate" for melktenner idag :)

Om melketannen må trekkes hos tannlegen (IKKE pga hull, men feks fordi det er veldig trangt og ikke de permanente tennene vil frem, feks) er det mange som visstnok putter tannen i en papirkonvolutt, for da får man papirpenger for den istedet...., som M@msen sier :fnise:

Endret av Bokormen
Skrevet

Jeg fikk 10 eller 20. Det varierte.

Men vi var på hyttetur en gang jeg mistet den ene tanna, så den la jeg visst nok(vet ikke hvorfor) bare på benken. Så var det så varmt, at tanna sprakk i to(?).. Så var farmor med på tur, og jeg fikk 50 kr siden den sprakk i to :ler: (jeg hadde alt forsått at tannfe var ikke noen virkelig fe..)

Skrevet

En gang hadde tannfeen så mye å gjøre at hun glemte seg helt og puttet melkeglasset med tannen i oppvaskmaskinen. Det ble ingenting på meg.

Men hun glemte meg ikke, for dagen etter lå det 30 kroner i glasset selv om tannen var borte da hun kom. Det var snille tannfeen sin det.

:fnise:

Skrevet

Vi endte opp med 10 kroner , men det gjorde "alle" rundt oss også, så vi la i likt bortgjennom.

tannen ble lagt i glass med lapp om at mamma ville ha tannen - vær så snill..

*må bare legge til - da barna så tannfeen i reklamen på tv, fikk de øyne så store som tinntallerkener... de trodde det var en liten søt fee som kom hjem de...og så var det han :skratte: *

Skrevet

her får de mellom 60 -120 kr.........

ingenting fast pris.... tror de får det som tannfeen har i småpenger :) hihi......

Skrevet
*må bare legge til - da barna så tannfeen i reklamen på tv, fikk de øyne så store som tinntallerkener... de trodde det var en liten søt fee som kom hjem de...og så var det han :skratte: *

:hoho: herlig!!

Skrevet

30 kroner for den første og 20 for resten. Det var mormor som var tannfe den første gangen...

Skrevet

Her har det vært alt fra 20 til 100.

Noen ganger har vi hatt besteforeldre på besøk ved tannfelling og da har tannfeen av uviss grunn vært ekstra raus. Vi har også prøvd trikset med å legge tanna under hodeputa, for å se om det stemmte at tannfeen da kom med papirpenger. Det stemte det gitt. ;)

Gjest Fi fi la Belle
Skrevet

jeg synes rett og slett det blir for mye å gi ungene oppimot 100kr!

Skrevet

Hadde mine barn fått opp mot 100 kroner for hver tann de mistet - da tror jeg helt ærlig de hadde stått og dratt ut alle tennene sine :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...