Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Skulle kjøpe vintersko i bursdagspresang til min nevø. Fikk nesten sjokk da jeg fikk vite at han bruker str. 41 og jeg måtte opp i voksenavdeling for å finne sko til ham (de var jo ikke særlig billige heller da.. ) Han er ikke spesielt tjukk eller unormal, men er dette virkelig vanlig med så store føtter på 10-åringer?? Husker da jeg ble konfirmert, da var alle guttene mindre enn jentene...
ToveM Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Skulle kjøpe vintersko i bursdagspresang til min nevø. Fikk nesten sjokk da jeg fikk vite at han bruker str. 41 og jeg måtte opp i voksenavdeling for å finne sko til ham (de var jo ikke særlig billige heller da.. ) Han er ikke spesielt tjukk eller unormal, men er dette virkelig vanlig med så store føtter på 10-åringer?? Husker da jeg ble konfirmert, da var alle guttene mindre enn jentene... Nå vokser unger ujevnt, kan godt være at han ikke vokser like mye i bena som ellers senere. Begge mine gutter har blitt utvokst i bena før resten. Nå husker jeg ikke hva de brukte i sko på den alderen, men 14 åringen min har brukt 45 i sko det siste året i alle fall.
Gjest Emera Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Tror heller ikke det er uvanlig. En venninne av datteren min, de er også ti år, bruker 39-40 i sko. Hun er høy, da. Og som ToveM sier, føtter og hender vokser ofte til først.
ashera Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Ikke uvanlig dette. Min sønn og flere av mine venninners gutter er der. Er helt enig i at det er rådyrt, ja...
Gjest *Mim* Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Ikke så uvanlig, nei. Min tenåringsjente bruker 42, og jeg regner med at de andre får minst like store føtter. Rart at skoprodusentene ikke lager flere store sko, synes jeg.
Gjest Tulipa Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Helt normalt - min yngste har brukt str 46 siden han var 14 .. Han er lang og da må jo føttene stå i forhold til resten av kroppen
estrella Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Jeg hadde 38 og 39 ganske lenge, men så plutselig måtte jeg ha 41. Var i Italia i sommer,hvor ei venninne skulle kjøpe sko. De holdt på å knekke seg av latter når de fant ut at størrelsen var 42 Vi er rare vi nordmenn tydeligvis..megabein!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Jeg har gått opp fra str. 37 til 39 de siste årene. Bena har ikke forandret seg. Har sko blitt mindre i størrelsen? Sønnen min som er 9 år bruker str. 38.
LilleKylling Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Føttene er den delen på kroppen som blir først utvokst. Husker jeg brukte 38-39 i 6 klasse, og det er det samme som jeg bruker nå. Hadde forferdelig komplekser for dette, følte jeg gikk på ski. Skohandling var et mareritt, og jeg måtte ha vide bukser som dekket skoene godt.
ceca Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Her kommer det inn ti-åringer som bruker 41 og 42 i sko blandt guttene og jenter som bruker 38 og 39. Mine på ti bruker 34 og 35 ennå. Høyden og tykkelsen på barna har ikke noe å si, de vokser litt her og der... *som en mor sa..han ser ut som en L... *
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå