Gjest 16 åring tungpustet Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 Hei Jeg er en gutt på 16 år som er tungpustet. Det er særlig om kvelden jeg merker det godt. Jeg bare sitter forran dataen og gjør lekser for eks og merker at jeg på en måte bruker magemusklene mine bye for å få buste. Jeg har røykt i en lengre tid ( bare ca 2 mnd fast) Jeg sluttet fordi jeg kjente at jeg fikk vondt i halsen av å røyke, behovet for nicotin var stort så jeg begynte da å snuse og gjør det enda. Etter det jeg kan huske så oppstod problemet med at jeg pustet tungt etter at jeg begynte å røyke. Ellers merker jeg ikke noe til pusteproblemene mine for eks i gymen på skolen eller under andre aktiviteter. Jeg har astma, men sluttet på medisiner da jeg fylte 3 år etter at det ikke ble sett på som noe behov for meg. Men jeg har lurt på om det kan vare astmaen som har komt tilbake. Når jeg legger meg ned til å sove så puster jeg veldig tungt, det er da jeg merker det mest, de fleste gangene kan jeg kjenne at hjerte mitt slår oppe i hode. ( jeg kjenner det oppe i hodet) Jeg har tenkt å snakke med mine foreldre om dette og skal få til en lege time. Men jeg lurer på om andre har samme problemer som meg og om det er noen som har noen tips. og hvilken lege jeg skal gå til.. (er det noe som heter hals og lunge lege, akuratt som øre nese hals lege?) Jeg går ikke på noen form for medisiner hvis noen lurer på det. Og jeg TROR pusteproblemene mine ligger i halsen, vet ikke hvorfor jeg tror dette men det føles som om problemet ligger der. Og da jeg var nede på legevakten fordi jeg var syk en gang så sa legen til meg at "adams eple " (eller hva det heter) At det var litt stort. Men han var ikke sikker, men han syntes ialfall det, men jeg hadde andre problemer da, jeg gikk til legevakten for å finne ut hvorfor jeg var syk og hvorfor jeg skydde så mye, så vi snakket ikke noe mer om at jeg hadde stort adams eple.. Noen som har noen tips til Hva som feiler meg og hva jeg burde gjøre? Takker for alle svar.. Hilsen usikker ung mann
Snurre the one Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 OOps, var ikke inglogget da jeg postet det -.- Takker for alle svar
Snurre the one Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Glemte å nevne at når jeg puster ut og inn normalt så høres det godt.
Gjest Advena Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Har ingen råd til deg, men å komme seg til lege virker som en god idè. Å slutte å snuse er også en god idè.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Jeg har intrykk av at det er ganske vanelig å få problemer med asma igjen dersom man begynner å røyke. Det har i alle fall skjedd med et par jeg kjenner. Er det tungt både når du puster inn og ut eller bare en av veiene, eller en av veiene særlig?
Snurre the one Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Det er vell når jeg trekker inn luft, jeg kjenner det. Utpustingen virker helt normal Ja jeg er vell astmaen, var en stund redd for KOLS ^^
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #7 Skrevet 20. november 2007 Men med astma skal det være hovedsakelig tungt å puste ut. Kols er det nok uansett ikke, du har nok ikke røykt lenge nok for det, men røyk gjør at man lettere får luftveisplager også som infeksjoner irritasjoner ol. Det er nok enten astma eller bare generelle plager. Jeg hadde kontant bronkitt og øvre luftveisinfenskjoner når jeg røykte og har hatt lite av det etter at jeg sluttet. Noen reagerer veldig kraftig på røyk og blir syke, så det er mulig du er en av dem. Ta uansett en tur til legen du.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå