Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 18. november 2007 #1 Skrevet 18. november 2007 For det første ; ja, jeg vet det er dumt,men det har nå en gang bare blitt sånn. Torsdag hadde jeg ubeskyttet sex (hoppet av i svingen), tok en angrepille fredag. I går hadde jeg ubeskyttet sex igjen (hoppet av i svingen her også), burde jeg ta angrepille? Det står i pakningsvedlegget at man ikke burde ta det to ganger i samme syklus, men er det noen her som har prøvd? Det er jo mye hormoner som fucker opp , jeg forstår det.. En ting til ang sikre perioder, jeg skal egentlig ha mensen nå til uka, når er det man er mest fruktbar? Hvor stor sjanse er det for at jeg er gravid?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 For det første ; ja, jeg vet det er dumt,men det har nå en gang bare blitt sånn. Torsdag hadde jeg ubeskyttet sex (hoppet av i svingen), tok en angrepille fredag. I går hadde jeg ubeskyttet sex igjen (hoppet av i svingen her også), burde jeg ta angrepille? Det står i pakningsvedlegget at man ikke burde ta det to ganger i samme syklus, men er det noen her som har prøvd? Det er jo mye hormoner som fucker opp , jeg forstår det.. En ting til ang sikre perioder, jeg skal egentlig ha mensen nå til uka, når er det man er mest fruktbar? Hvor stor sjanse er det for at jeg er gravid? Jeg vet ikke hvordan det er med 2 omganger i samme syklus... Men angående spørsmålet om sikre perioder. Det er ingenting som heter sikre perioder, med mindre du har en oversikt over gjennomsnittlig lutealfase (dvs fasen mellom eggløsning og mens). Det kan hende du er av den typen som har kort lutealfase, og dermed vil du ha eggløsning ganske nærme mensen, i motsetning til "normalen" som er et sted mellom 11 og 15 om jeg ikke tar helt feil... Noe sånt da... Så dersom du vet det, kan du komme så nær "sikre perioder" som mulig. Men ikke engang da er det sikkert... Men sånn generelt så er det vel ikke kjempesannsynlig at du har blitt gravid en uke før du skal ha mensen, men det er en sannsynlighet....
Rainbow Brite Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Jeg gjorde akk det du lurer på å gjøre for mange herrens år siden. Jævlig dårlig idé. Jeg blødde hver dag i tre måneder før det endelig begynte å gi seg, og du kan jo tenke deg hvor pigg man føler seg når man mister blod regelmessig over så lang tid. Jeg er jo glad for at jeg gjorde det i forhold til mulig graviditet, men jeg ødela kroppen min fullstendig på det. Jeg tåler feks ikke lenger hormonell prevensjon lenger overhodet. Kan ikke en gang tenke på å skulle ta en angrepille, uten at jeg blir syk i tre måneder. Tror det er en grunn til at de fraråder det..
Gjest Advena Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Jeg tror jeg gjorde dette for en stund siden, men kan ikke huske at jeg fikk noen kjempebivirkninger. Men det er frarådet.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Tusen takk for innspill, er litt smånervøs her jeg sitter.. Rainbow Brite : Merket du noen bivirkninger etter første tabelett? Jeg kjente ikke noe særlig av den, kanskje jeg ikke vil reagere så voldsomt? Akkurat nå tror jeg frykten for å være gravid er større enn frykten for å ødelegge kroppen min i 3 måneder (selv om jeg ikke akkurat har lyst til det heller). Men er det unødvendig å ta det? Det er jo en viss risiko selv om han ikke kom inni meg, men er den så stor at jeg bør/kan ta sjansen på å utsette kroppen min for den hormonelle ubalansen?
Rainbow Brite Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Tusen takk for innspill, er litt smånervøs her jeg sitter.. Rainbow Brite : Merket du noen bivirkninger etter første tabelett? Jeg kjente ikke noe særlig av den, kanskje jeg ikke vil reagere så voldsomt? Akkurat nå tror jeg frykten for å være gravid er større enn frykten for å ødelegge kroppen min i 3 måneder (selv om jeg ikke akkurat har lyst til det heller). Men er det unødvendig å ta det? Det er jo en viss risiko selv om han ikke kom inni meg, men er den så stor at jeg bør/kan ta sjansen på å utsette kroppen min for den hormonelle ubalansen? Hmm... vanskelig å vite sikkert, både fordi det er så mange år siden, og fordi det var så få dager i mellom.. Men kan i allefall ikke huske det. Men jeg husker -veldig- godt alt som skjedde etter den andre! Om det er nødvendig eller ikke, kan nesten bare du avgjøre desverre, men ønsker deg uansett lykke til
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar Rainbow brite Hvor lenge tok det før du fikk mensen etterpå? Tok du graviditetstest etter et par uker?
Rainbow Brite Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar Rainbow brite Hvor lenge tok det før du fikk mensen etterpå? Tok du graviditetstest etter et par uker? Etter de tre månedene med konstant blødning? Da normaliserte det seg igjen, men frem til det hadde jeg jo kronisk mensen :gråte: Rimelig sliten da ja! Tok vel graviditetstest ja, som var negativ, takk Gud! Hva bestemte du deg for? Tok du?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Etter de tre månedene med konstant blødning? Da normaliserte det seg igjen, men frem til det hadde jeg jo kronisk mensen :gråte: Rimelig sliten da ja! Tok vel graviditetstest ja, som var negativ, takk Gud! Hva bestemte du deg for? Tok du? Tenkte på etter du hadde tatt tabelettene? Håper jeg slipper mensen i 3 måneder :hår: Jeg tok en pille til.. Graviditet er jeg IKKE klar for akkurat nå. Skal bestille time hos fastlege og ordne fast prevensjon snarest
Rainbow Brite Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Tenkte på etter du hadde tatt tabelettene? Håper jeg slipper mensen i 3 måneder :hår: Jeg tok en pille til.. Graviditet er jeg IKKE klar for akkurat nå. Skal bestille time hos fastlege og ordne fast prevensjon snarest Krysser fingrene mine for deg! Har aldri hørt om noen som har opplevd det jeg gjorde, så tror ikke akk at det er vanlig! Men ja, fast prevensjon er nok tingen! Lykke til uansett
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Krysser fingrene mine for deg! Har aldri hørt om noen som har opplevd det jeg gjorde, så tror ikke akk at det er vanlig! Men ja, fast prevensjon er nok tingen! Lykke til uansett Jeg fikk mensen forrige helg! Har ikke blødd unormalt mye eller noe sånt, heller blødd litt mindre tror jeg :klø: Er det tegn på noe.. ? Skulle kjøpt en graviditetstest, men jeg har rett og slett ikke penger til det akkurat nå. Gjør vel ingenting om jeg drøyer med testen to uker til ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå