Gå til innhold

Sydentur i januar


Gjest Kardemomme

Anbefalte innlegg

Gjest Kardemomme

Jeg og samboer har snakket om å ta oss 1-2 ukers sydentur etter jul.

Vi er ute etter sol, strand og avlapping. Har aldri vært på Gran Canaria før, men ser at temperaturen ligger på ca 22 grader der i januar. Det virker jo som en behagelig temperatur.

Hvor på Gran Canaria burde vi reise? Vet dere om noen andre steder i verden som har fine temperaturer på den tiden av året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puerto Rico er desidert den varmeste plassen på Gran Canaria - canarierne fra nord på øya reiser hit i helgene/feriene sine... Er jo temmelig turistifisert her da, så om man ønsker en roligere atmofære, er kanskje Maspalomas eller Puerto Mogan bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo også sjekke ut Lanzarote og Tenerife i tillegg til Gran Canaria.

Jeg synes det er fin temperatur i luften,men at det blir for kaldt å bade i sjøen i januar.

Så mitt tips vil være hotell med oppvarmet basseng, uansett hvilken øy dere velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meloneras på Gran Canari er veldig fint,rolig område med ekslusive butikker og 5 stjerners hoteller,kort gang avstand til maspalomas som ligger da rett ved siden av,hvor det er en lang sandstrand som strekker seg gjennom playa ingles.Ganske fint å gå tur der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hilde_*

Henger meg på det mariposa sier her: det er for kaldt å bade i havet i januar. Var selv i Maspalomas i januar, og der blåste det mye, så Puerto Rico er nok et bedre valg (hvis du ikke har noe imot å vasse i turister). Ellers er Puerto Mogan en nydelig by. Har vært i Egypt tre ganger (i februar vel å merke).Reiser nedover igjen for fjerde gang på nyåret), og det er absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran Canaria er vel nesten det eneste stedet med stabile temperaturer hele året og som ikke er på andre siden av jordkloden.

Men januar/februar er "vinter" likevel og er de månedene med mest vind og lavest temperatur. Det går fint an å bade i havet likevel og de fleste turistanlegg har bassenger med ok temperatur. Det er helt OK shortsvær, men varmere klær er nok nødvendig på kveldstid.

Jeg har vært både i Playa del Ingles/Maspalomas og Puerto Rico på den tiden av året flere ganger og jeg synes ofte at det blåser mer i Puerto Rico (og særlig Arguineguin) enn i Playa del Ingles. I tillegg er er litt mer å finne på i Playa del Ingles og avstandene er kortere til ting som skjer. Alle disse stedene er stappfulle av turister uansett.

Om jeg skulle anbefale noe, så måtte det faktisk blitt Playa del Ingles. Der er det både sol/strand, massevis av muligheter for shopping og restaurantbesøk og uteliv. En liten svipptur unna så kan man faktisk få naturopplevelser og komme unna turistmagnetene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tulla_*

På nettsider jeg har sett på har Egypt og Canariøyene samme middeltemperatur på vinteren. :-) Prismessig er det omtrent det samme. Jeg har vært både på Grand Kanaria (bodde i puerto rico og reiste bla til Las Palmas, puerto Mogan, og var på fjelltur), og Egypt.

Må si at Egypt var et mye mer eksotisk og spennende reisemål! Her er det flott å dykke/snorkle, og både Luxor og pyramidene er fantastiske. Men det kommer jo helt an på hva man ønsker seg av en ferie da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg vil vurdere selv å velge Egypt etc neste vinter, tror jeg. Vet ikke om det stemmer helt, men virker som om klimaet er mer stabilt der.

Har bodd på GranC et par vintrer, og kom nettopp hjem fra en ukes ferie der nå. Det blåste såpass kald vind, at vi sløyfet solingen. Etter min smak var sjøen alt for kald å bade i.- Siste dagen både regnet og blåste det. Men hadde det jo greitt på andre måter,da. Turister kommer man ikke unna - vi er jo turister selv. :ler:

Men man kan jo være heldig/uheldig, da. Likevel betyr det en god del hvis man reiser for sol og varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi reiser til Sharm El Sheik i Egypt nå i januar....har hørt så mye fint, og måtte bare komme meg vekk fra disse hersens minusgradene....skal visstnok være 21 grader der nå :jepp: Heeerlig....

Skal bo på et 5 stjerners hotell med egen strand og 5 km fra Nama så skal vel ikke lide noe nød...gleder meg veldig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran Canaria kan være kald i januar.kjenner flere som føler ferien er ødelagt av overskyet/regn og temp på 18 gr.

Reis heller til Kapp Verde,garantert fin vær,og bare 7 timer i fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran Canaria kan være kald i januar.kjenner flere som føler ferien er ødelagt av overskyet/regn og temp på 18 gr.

Reis heller til Kapp Verde,garantert fin vær,og bare 7 timer i fly.

Som jeg skulle sagt det selv. Har også blinket meg ut Kapp Verde som neste reisemål om vinteren.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...