Gå til innhold

Hvor hysterisk er du?


Brystvorte

Hva har du handa når du setter deg i en taxi?  

  1. 1. Hva har du handa når du setter deg i en taxi?

    • hårspray kjøpt på H&M i tilfelle jeg skal bruke den mot noen.
      0
    • snakke høyt med meg selv i mobilen, slik at karer som går ved siden av tror du snakker med en IRL
      0
    • Menn blir utsatt for mer vold enn kvinner, og jeg er møkklei av at jenter skal være så redde hele tiden.
      3
    • det er større sjans for at taxisjåføren treffer en fotgjenger slik at det er bedre å følge med på trafikken.
      5
    • jobbe for at kvinner får billigere taxi slik dem har klart i sverige
      2


Anbefalte innlegg

Det er et godt samfunn vi utvikler oss mot, - dersom kvinner skal se en voldektsmann bak enhver taxi.

En gang ble jeg dyttet av en kjerring som trodde jeg skulle voldta henne, det var nyttårsaften 99 på rådhusplassen i oslo, jeg skulle bare fjerne bakkeraketten noen hadde plassert mellom bena hennes.

Utakk er kvinnelønn, og jeg vil aldri akseptere at kvinner skal forutsette at jeg er en potensiell voldtektsmann, derfor hojer jeg så fælt når dere kommer med diverse "råd" som ikke gjør annet enn å øke frykten deres og skremme dere unødig.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brystvorte.

Igjen faller jeg fullstendig ut av logikken din!

Hvis du ikke vil akseptere at kvinner ser på deg, som mann, som potensiell voldteksforbryter, hvorfor retter du ikke da kritikken din mot de menn som voldtar?

Det er noen få mannlige drittsekker som ødelegger for deg, ikke alle de kvinner som tar sine forholdsregler. Konsentrer heller energien din rundt det å ta drittsekkene, ikke på å kalle kvinner som vil unngå dem for hysteriske.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok låta hadde blitt litt annerledes dersom du hadde blitt sprayet i munn av noe annet enn munnspray, av et kvinnemenneske som "misforsto" situasjonen av deg og en banditt.

Forstår ikke kvinner at menn har like stor grunn til å frykte kvinner?

Men allikevel så deler ikke vi ut ideer og andre "motiverende" tiltak som gjør at terskelen for å bruke "utstyr" etter denne fantasifaren, som å skremme hverandre unødig opp er.

Når man er redd for å ta taxi er det helt andre grunner til at taxi sjåføren er voldtektsmann.

Men jeg kan tenke meg at småbrisnende kvinner kan være vel så fremprovoserende i taxier (dette vet jeg av erfaring da jeg har vært passasjer i taxier som en fredagskveld har brakt forsamlingen til byen), men det er jo sånn kvinner er opplært til, at uansett hva som skjer så er hun helt uten skyld.

B

Det merkelige er at jenter ikke forstår at den berømte skyldfølelsen må jo komme fra et sted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skyter langt over mål igjen.

Hvem sin feil er det at kvinner er redde for å bli voldtatt?

Svaret er ikke så vanskelig. Tenk deg godt om nå, Brystvorte, og du vet hvor du skal sikte med dine skyts neste gang.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at så lenge menn har større sjanse for å havne i bråk med taxisjåførene så er det helt feil å tenke tiltak for kvinner.

Mindre vold på menn vil igjen føre til mindre vold mot kvinner, vi må tenke i felleskapet beste, og slutte å behandle alle som potensielle overgripere.

Ikke får man særlig mange venner heller, dersom man hele tiden skal være skeptisk.

Men dette vet dere kanskje bedre enn meg?

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...