Gå til innhold

Hva har du handa når du setter deg i en taxi?  

1. 1. Hva har du handa når du setter deg i en taxi?

• hårspray kjøpt på H&M i tilfelle jeg skal bruke den mot noen.
      0
    • snakke høyt med meg selv i mobilen, slik at karer som går ved siden av tror du snakker med en IRL
      0
    • Menn blir utsatt for mer vold enn kvinner, og jeg er møkklei av at jenter skal være så redde hele tiden.
      3
    • det er større sjans for at taxisjåføren treffer en fotgjenger slik at det er bedre å følge med på trafikken.
      5
    • jobbe for at kvinner får billigere taxi slik dem har klart i sverige
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei i disse hysteritider er det vel på tide med en liten spørreundersøkelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg hatt en ubehagelig episode for mange år siden med en taxi-sjåfør som inviterte seg selv inn på kaffe mens han tafset på låret mitt. Etter den episoden gjør jeg følgende:

Ofte ber jeg om en kvinnelig sjåfør.

Jeg prater aldri med sjåføren mer enn strengt nødvendig.

Jeg setter meg alltid i baksetet på motsatt side av der sjåføren sitter.

Jeg unngår øyekontakt unntatt når jeg forteller hvor jeg skal.

Forøvrig synes jeg ikke det å ta sine forholdsregler kan betegnes som hysteri. Det er nok av idioter som mener vold og overgrep mot kvinner er kvinnens egen feil.

Vibeke

Skrevet

Ser at du har knabbet alle de gode rådene mine :evil: !

Jeg er dumdristig og naiv når det gjelder sånne ting.

Tar sjelden drosje, men har ingen betnkeligheter med å gå rundt alene. Ja, jeg har hatt en sprayboks i veska og jeg har lissom-snakket i mobilen, men sprayboksen har jeg aldri brukt og mobilen blir brukt kun når jeg føler meg utrygg.

Tror ikke at jeg er hysterisk på noen måte. "Bedre føre var" vet du...

Har aldri blitt overfalt eller truet, men en periode var jeg nok litt engstelig fordi to personer hadde blitt overfalt like ved blokka mi. Da tenker man seg litt ekstra om..

Skrevet

Fordelen med å bo på en liten plass er at du kjenner alle sjåførene....Så vi trenger ingen forhåndsregler, men hadde jeg bodd i en større by? Hadde kanskje bedt om en kvinnelig sjåfør....eller fått med flere i samme taxi....

Skrevet

Dere er hysteriske jenter, man kan ikke forklare irrasjonell frykt på en annen måte. Velvel så blei du tafsa på låret i 92, og så så så ble naboene dine banka opp i blokka bortenfor der du bor, men du glemmer gamlemor som på sjukehuset havnet fordi hun beinbrudd pådro....(isen er glatt sa gamlemor)

Når man har tusenganger sjans for å snuble på fortauskanten i forhold til å bli banka opp, så er det kvinnelogikk og kjøpe hårspray istedenfor nye sko.

Brystvorte

Skrevet
så ble naboene dine banka opp i blokka bortenfor der du bor

Ikke banka opp.. VOLDTATT!

Tror ikke at nye sko hadde gjort noe fra eller til...

Skrevet
men en periode var jeg nok litt engstelig fordi to personer hadde blitt overfalt like ved blokka mi

I kvinnehue blir overfalt til voldtekt..... =(

Skrevet

Vi har gjerne ulike definisjoner på hva hysteri er, Brystvorte. Hva som i ditt hode fortoner seg hysterisk behøver ikke være det for andre.

Hysteri blir for meg noe ubehersket, overnervøst.

Det kommer gjerne an på hva man er redd for. Det å falle på glattisen er ikke jeg særlig nervøs for, da jeg ennå er ung og skader etter noe slikt sannsynligvis leges rask. Min gamle farmor er mer redd for dette og tar sine forholdsregler når hun skal ut en vintersdag - eller hun holder seg kanskje inne. Hysterisk vil jeg imidlertid ikke betegne henne som. Selv om hun aldri har falt og brukket noe som helst på isen.

Vibeke

Skrevet

Som jeg skulle ha sagt det selv, Vibeke!

Skrevet

Og snakke med seg sjæl i telefonen, eller ha ajaxsprut klart vil jeg betegne som en smule hysterisk.

Selv liker jeg ikke kvinnelig taxisjåfører, som etter laban seigmann reklamen istedetfor å gi igjen vekselpenger heller spiste opp den grønne seigmannen =(

Det skumle her er at min frykt er likeså virkelig som deres.

La oss snu spørsmålsstillingen på hodet, vi vet at gutter er mer utsatt for vold og overgrep, er det ikke kriminalitetsforebyggende å være avslappet, istedetfor å være klar med stuntgun gjemt i bh'n?

Brystvorte

Forstår det andre har vanskeligheter med å skjønne ved første øyekast.

Skrevet

Nå har ikke jeg sett seige-reklamen du refererer til og det er kanskje like greit. Redselen for ikke å få igjen vekslepengene dine skal du få ha i fred.

Selv om jeg tror en voldtekt ville satt dypere spor hos deg enn manglende vekslepenger. Som sagt, det spørs hva man er redd for.

Vibeke

Skrevet

Hva er det med denne personen som kaller seg Brystvorte :-?

er det bare tull du driver med, :(

eller er det jeg som misforstår innleggene dine,synes de er litt snåle!! :o

Skrevet

Dere glemmer at det er distraherende for gutter at damer har den "kommer du til å voldta meg holdningen". Når jeg tenker meg om er det svært få jenter jeg ville ha voldtatt. (faktisk ingen, er nok ikke så glad i sex at jeg ville utstyrt kroppen min for den fare det er å f eks få oralsex med en man voldtar) At kvinner biter snabben skjer kanskje 2 ganger i året iblant alle 3 milliarder kvinner på denne planeten.

Er det rart man blir litt mistenkelig?

Dersom ei kjerring hadde hatt ei hagle i stumpen min for å tiltvinge seg at jeg skulle slafse lefsa så hadde jeg omskjært henne med tennene mine.

Men sånn tenker ikke damer, dere har omvendt tankegang, for dere er det om å gjøre å la det gå for mannen, for å bevise for dere selv at dere er flinke jenter.

Sånn er det å tenke omvendt.

B

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å kjøre taxi som ekstra i en tid, men jeg mistet lysten totalt nå. Jeg er altfor redd for kvinner som har blitt avvist hele kvelden, furtne og gretne, de får ikke komme på noen nachspiel, og et slikt hysterisk kvinnemennske skal gå å holde på våpen skremmer vettet av en vordende sjåfør.

Forresten har vi alle lagt merke til kvinner som snakker med seg selv i telefonen, man merker det på det høye tonefallet hennes, hennes vulgære bevegelser og den iøyenfallende looken som bekrefter at NÅ SNAKKER HUN I TELEFONEN, ..... uff ingenting er så forstyrrende for den offentlige ro og fred....

Heldigvis blir det stadig flere mobilfrie soner.

B

Skrevet

Ærlig talt håper innlegget ditt blir slettet av redaksjonen!! :evil:

Hjelp,du er jo helt på jordet!! :(

Jeg håper for din del at det du skriver er tull!!! :lol:

Skrevet

Lille meg, det er to måter å diskutere på enten kan man diskutere sak eller så kan man prøve å latterliggjøre andres innlegg.

B

Skrevet

Som nevnt i tidligere i en annen diskusjon: Dette lukter Waco eller en ihuga Waco-fan :hoho:

Ikke gidd å hisse dere opp, jenter.

Vi må jo alle få lov til å ha våre meninger.

Skrevet
Lille meg, det er to måter å diskutere på enten kan man diskutere sak eller så kan man prøve å latterliggjøre andres innlegg.

B

Og du, PuppeTuppen har valgt å latterliggjøre andres innlegg.

Skrevet

Kjære brystvorte!!!

Du må jo skjønne at jeg ikke gidder og diskutere med deg!

Visst du vil ha noen sikkelige svar her,

tror jeg du må skrive hva det er du vil diskutere. :)

Jeg kan ikke annet enn å le av det du klare og skrive nå

SORRY

Er du seriøs så mener jeg ikke og latterliggjøre dine innlegg

Skrevet

Brystvorte.

Ingenting er mistenkelig med å ikke gjøre motstand når man blir tvunget av en person med truende adferd til å utføre seksuelle handlinger.

Vi kvinner vil unngå å komme i slike situasjoner, derfor tar vi våre forholdsregler, slike som du kaller hysteri. Jeg forstår ikke helt grunnlaget for argumentasjonen din i denne tråden, men den forekommer meg totalt ulogisk: I det ene øyeblikket er vi hysteriske, i det neste gjør vi ikke motstand. Du har nok mistet den røde tråden fullstendig.

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...