jouvel Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Vi flyttet inn i nybygd leilighet for tre måneder siden og det er fryktelig dårlig trykk i dusjen. Holder man dusjhodet sidelengs går vannstrålen ca 15 cm før den bøyer ned mot bakken... Noen som vet om det finnes regler for hvor godt trykket skal være i en dusj? Har noen vært borti lignende saker i nybygg? Har skrevet til styret i håp om at vi kan ta det som en felles klage. Det beste hadde jo vært å ha noen regler å slå i bordet med ovenfor utbygger.
Cata Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Vet ikke om noen regler, men henger meg på her for i det bygget jeg bor så har det vært heller dårlig trykk fra begynnelsen. Ikke slik at det er umulig å få skylt vekk såpe, men langt svakere enn i de fleste andre dusjer jeg har vært innom. Kan det være noe med varmtvannstanken, tro?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Sikker på at det ikke er dusjhodet det er noe i veien med da? Sparedusjer oppleves ofte sånn som dere beskriver.
Cata Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Hm, jeg trodde nå ikke sparedusj ble installert som standard i et nytt bygg, men.....det kan godt være du har rett. Jeg ba i allfall ikke om det. Får kanskje spørre rørleggeren om hva slags dusjhode jeg egentlig har.
Nausicaä Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 For å skjekke om du har sparedusj går det jo bare å skru av dusjhodet og se om trykket endrer seg?
jouvel Skrevet 18. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2007 Med sparedusj skal det jo være lite vann men mye trykk. Hos oss er det lite vann OG lite trykk. Vi har ikke egen varmtvannstank, men jeg tror det skal gå an å montere en ekstra pumpe. Vi bor i fjerde etasje, så det kan jo hende at trykket er dårlig fordi vi er forholdsvis høyt oppe?
Toro Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 For å avgjøre om det er dusjhodet eller noe annet .. har du likt trykk på kjøkkenet og på badet ?
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 For å avgjøre om det er dusjhodet eller noe annet .. har du likt trykk på kjøkkenet og på badet ? hiver meg på her, jeg! mine foreldre har samme problem. husker at jeg kjøpte sparedusj/hode for noen år tilbake, uten bedring. så her er det altså prøvd med begge deler. trykket på kjøkkenet er greit.
Toro Skrevet 18. november 2007 #9 Skrevet 18. november 2007 Om trykket ellers er likt med unntak av dusjen, er det grunn til å bytte ut blandebatteriet i dusjen.
Gjest Veronica Mars Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Vi hadde samme problem da vi flyttet inn i vår nybygde leilighet. Vi fikk en rørlegger til å skylle gjennom systemet(?) på en eller annen måte (tror det har noe med at det hoper seg opp "ting" i blandebatteriene når rørene er nye), så ble det mye bedre. Det var problemer med det i hele bygget, så det kom en rørlegger og gjorde det overalt.
jouvel Skrevet 18. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2007 Nå har vi tatt en liten hjemmemekka kontroll. Det tar ca 5 sek å fylle en liter kaldt vann både på kjøkkenet, vasken på badet og i dusjen. Det tar ca 10 sek å fylle varmt vann på badet (vask og dusj) og 5 sekunder på kjøkkenet. Det kan se ut som det er varmtvannet på badet som er problemet. Blandebatteriet i dusjen er vel ok, siden det er likt for varmt og kaldt både på vasken og dusjen. Hmmm... Dette må jeg klage på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå