Gå til innhold

grønnkål-erstatning


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lage caldo verde, men vi har ikke grønnkål. Derimot har jeg alle andre ingredienser (poteter, mild kraft, løk, hvitløk, chorizo). Av grønnsaker jeg innbiller meg kan gi et spiselig resultat har vi både spinat (frossen) og endel purre (Jamies purre- og kikertsuppe er etter min mening nokså lik i smaken som caldo verde?). Noen tips eller erfaringer? Grønnkål er dessverre sjelden vare her :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor også på et sted der grønnkål er vanskelig å få tak i . Men jeg elsker caldo verde. Suppen blir kjempegod med spinat også. Ikke helt det samme, men veldig godt. Men så elsker jeg spinat også, da. :)

Endret av Plym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, jeg regner med at spinat egentlig passer godt i smaksmessig. Endte med å bruke purre ettersom vi hadde endel av det, og det ble også bra. Konsistensen på finhakket purre er kanskje likere grønnkål enn frossen "spinatmos", og smaken fungerte bra - i hvert fall synes jeg det ble nesten like godt som sist jeg lagde med grønnkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Andre alternativer kan kanskje være mangold eller savoykål, men de er muligens like vanskelige å få tak i som grønnkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mangold har jeg aldri sett i butikkene her - bare i offentlig beplantning, faktisk :ler: I tillegg har jeg hatt det i hagen, men ikke så mye at vi har fått fryst ned noe. Savoykål tror jeg heller aldri jeg har sett, men det har kanskje sammenheng med at jeg ikke har visst hvordan den så ut. Mangold er forøvrig sikkert enda mer passende enn spinat fordi bladene er litt grovere og ikke løser seg opp like mye som spinaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...