Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg trodde det var slik at program er britisk engelsk og programme amerikansk. Men her om dagen så jeg programme i en britisk avis. Hva er riktig her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 17. november 2007 #2 Del Skrevet 17. november 2007 Du har tatt feil; "programme" er den britiske stavemåten, "program" den amerikanske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg kan forsåvidt forstå forvirringen, for de fleste briter holder seg til "program" de også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 17. november 2007 #4 Del Skrevet 17. november 2007 I Storbritannia brukes ordene sånn: Programme er en folder, som f.eks et fotballprogram eller teaterprogram. Program er f.eks. tv-program eller dataprogram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2007 #5 Del Skrevet 18. november 2007 I Storbritannia brukes ordene sånn: Programme er en folder, som f.eks et fotballprogram eller teaterprogram. Program er f.eks. tv-program eller dataprogram. Stort sett enig, men programme var opprinnelig det eneste korrekte når det gjaldt tv-program, og det brukes fortsatt mye. I konservative sirkler brukes det konsekvent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 23. november 2007 #6 Del Skrevet 23. november 2007 "Programme" brukes også i forbindelse med en struktur, som et partiprogram eller et studierprogram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå