Grønt blad Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Jeg er lei av å fryse, og har derfor bestemt med for å gå til innkjøp av en elektrisk oljeovn på hjul. Det jeg da lurer på er hvilken. Er det noen merker som er bedre enn andre? Er 1500 W passe? Andre tips?
Nausicaä Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Størrelsen kommer litt an på hvor stort det er der du skal ha den. Om du skal ha den på et 7 kvadratmeters rom, er det jo ikke noe poeng å ha en svært stor og kraftig ovn. Dette bør de i butikken ha peiling på. Jeg har ofte opplevd at hjulene/underdelen har falt av på slike ovner, så jeg tipser deg i å skjekke hvor godt de sitter på. (Ellers kan jeg tipse deg om å ta et søk på "oljeovn")
Grønt blad Skrevet 17. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2007 Størrelsen kommer litt an på hvor stort det er der du skal ha den. Om du skal ha den på et 7 kvadratmeters rom, er det jo ikke noe poeng å ha en svært stor og kraftig ovn. Dette bør de i butikken ha peiling på. Jeg har ofte opplevd at hjulene/underdelen har falt av på slike ovner, så jeg tipser deg i å skjekke hvor godt de sitter på. (Ellers kan jeg tipse deg om å ta et søk på "oljeovn") Rommet er min lille hybel på ca. 12 kvadratmeter, så trenger ikke en kjempestor ovn, men vil ha litt varme. Takk for søketips og tips om hjul, det skal jeg sjekke:)
Nausicaä Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Da tror jeg noe som dette eller dette passer for deg. Jeg har den sistnevnte, og den varmer godt mitt lille rom på ca 8 kvadratmeter.
Gjest lissi32 Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 IKKE kjøp den billigste du finner. Kan være stor brannfare i forbindelse med disse, så kjøp en med litt kvalitet.
Gjest Tweek Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Jeg ville heller gått for en varmluftsovn. Da blåser den varmluft rett ut og det blir fortere varmt. En oljeovn er mer risikabelt og det er farlig om det skulle bli ødelagt (eksplodert som en del har gjort o.l) Nå er jo likevel sannsynligheten for at sånt vil skje relativt liten, men varmluftsovn er mer effektiv. Vi har denne rød fra beha og funker utmerket. Vi har heller ikke store plassen, så det er ypperlig og den ser jo finere ut enn de fleste andre
Grønt blad Skrevet 17. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2007 (endret) Takk for gode tips. Jeg drar for å se på en ovn nå. Endret 17. november 2007 av Grønt blad
Grønt blad Skrevet 29. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2007 Litt sent svar, men svarer likevel. Ja, jeg fikk kjøpt ovn. Det ble denne fra Elkjøp, og jeg er superfornøyd. Endelig kan jeg slappe av uten å fryse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå