Gå til innhold

What you think and dream


Concertina

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide med en liten dagbok, kjekt å ha et sted man kan skrive litt tanker og ideer innimellom :) Så velkommen hit!

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var det lørdag, havregrynsgrøten står i mikroen, ute er det kaldt og samboeren var steingal og dro på loppemarked i dag! Altså, jeg synes det er ille nok å stå i kø i en halvtime september jeg, 17. november er noen måneder for sent til at jeg gidder det :fryser: Så jeg slumra heller noen timer ekstra, det var godt det!

I dag blir det endel :husarbeid: , får en kompis av sambo på besøk så det må se litt greit ut her hjemme, vi har manglet støvsugerposer den siste uka, så nå er det nesten som at hybelkaninene er i flertall! Er litt engstelig for at de skal finne ut at de kan skvise oss ut hvis de bare står sammen :fnise:

Vi skal hvertfall mekke god mat (salvie og hvitløksmarinert indrefilet av svin pakket inn i spekeskinke, servert med rabarbra, stekte grønnsaker og båtpoteter), muligens åpne en flaske vin og spille spill tenker jeg :) Tror det blir en veldig koselig kveld!

Men nå er det frokost! Håper dere får en fin helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmorgen med god frokost, te og radioen på i bakgrunnen, kan vel ikke be om mer :-D Gårsdagen var kjempekoselig, maten ble perfekt og vinen smakte virkelig godt! Satt og skravla hele kvelden, og var litt trøtt i morges, men likevel godt å stå opp i rett tid på en søndag :)

Loppemarkedjakten som kjæresten var på i går var i hvertfall vellykket, han kjøpte et kjempefint litoografi som nå henger på veggen i spisestua! Passet kjempegodt inn! :) Det bildet vi egentlig hadde tenkt å henge opp der, var egentlig altfor lite og av en eller annen grunn så kom vi aldri så langt at vi hang det opp. Og bra var det ;) Så nå henger det et annet sted i stua i stedenfor. Sakte men sikkert så begynner det å bli ganske så fint her hjemme, er fremdeles endel som gjenstår før alt er på plass, men liker egentlig å bo meg inn i leiligheta før jeg bestemmer absolutt alt :)

Nå sitter jeg og slapper av i sofaen, mens kjæresten pakker opp litt esker fra flyttelasset (vi flyttet for et år siden :sjenert: ). Har tenkt oss en tur på besøk til brodern i dag, han har bodd 1,5 times kjøring herfra i 1,5 år og vi har enda ikke besøkt han! Burde skammet meg ja!

Får ta meg en tur i dusjen før vi skal dra :) Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deppa nå jeg! :gråte:

Fikk en kjempefin (vintage) brosje og tilhørende øredobber i sølv av kjæresten min i bursdagsgave for noen uker siden, har bare brukt brosjen noen få ganger og øredobbene har jeg levert inn for å få byttet fra slike skrudingser til vanlig stang m/avslutning. Tok brosjen på jakka i går for å vise brodern, og hadde da den på da jeg gikk til fysioterapauten i dag. Ble litt stressa da jeg gikk inn, slik at jeg kun tømte lommene og glemte å ta av brosja, og tror du ikke at noen har stjålet den i løpet av den halvtimen jeg var inne ?:kjempesinna:

Er forbanna på at ikke folk kan holde kleptofingrene sine unna andre folks ting, sint på meg selv at jeg lot den sitte på og utrolig deppa fordi den er borte... Kjæresten legger alltid så mye tanke i gavene sine og de betyr så utrolig masse for meg! *sukk*

Møkkadag! :kjefte:

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 21.november

Ute er det snø på bakken! :nisselue: og siden det bare er litt over en uke til advent er det jamen meg på tide å begynne å bake! Må bare få med meg samboeren på ingrediensshopping så setter jeg i gang! Gleder meg allerede! :-D

Det blir ikke så mange av de tradisjonelle syv slagene, er ikke så glad i slike tørre småkaker, så jeg baker heller det jeg liker best, mye bedre! Har tenkt å bake litt ekstra og gi bort i julegave til venner og familie. Lista er lengere enn den burde være, og jeg har vel innsett at jeg ikke kommer til å bake alt, men ;)

Konfekt:

-Sjokoladekarameller

-Palet d´Or (sjokoladeheaven!)

-Sitrusmarsipan

-Konfekt m/sitruslikør

-Sjokoladetrøfler

-Mozartkuler

-Baileyskuler

Kjeks/kaker/osv:

-Nøttestenger

-Krumkaker

-Sarah Bernhard

-Kransekakestenger

-Zimtsterne (tyske småkaker som jeg fikk av ei venninne i fjor, de var så gode!)

-Triple Choc cookies

-Ginger cookies

Gjærbakst:

-Rundstykker

-Foccacia

-Grovbrød

Mat:

-Elgkjøttkaker

-Sylte

-Lammerull

...jeg tror jeg har mer enn nok å gjøre framover ;)

I dag har jeg tenkt meg ut og gjøre den siste shoppingen av julegaver. Dvs, jeg kommer ikke til å kjøpe noe til samboeren min enda, av den enkle grunn at jeg ikke aner hva jeg skal kjøpe! Blæh! Vi vurderte å kjøpe noe utstyr til kameraet sammen i gave til oss, men det er jo så kjedelig! Jeg elsker å være hemmlighetsfull og overraske han, så da går egentlig den ideen ut!

Men jeg skal uansett kjøpe de siste gavene, gjenstår bare tre gaver: sølvskje til gudsønnen min, værstasjon til svigerfar og et eller annet til min kjære svigerinne. Har kjøpt en kokebok til henne allerede, men må nesten kjøpe noe mer, har fått ei ønskeliste så jeg får titte litt :)

Også skal jeg kjøpe meg vintersko! Nå må jeg jo ha det, så da får jeg bare finne noe som ser greit ut til en grei penge. I tillegg så trenger jeg ei ny dongeribukse, så jeg får se om jeg unner meg det og ;)

Det er så kjedelig at folk skal stjele alt de kommer over. Smålig er det!

:klem:

Helt idiotisk, og så utrolig unødvendig!

:klem: tilbake! :)

Da tror jeg jammen jeg skal tusle ut i det hvite! Ha en fin onsdag alle sammen! Snart er det helg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤

Må si du har litt å gjøre fremover. Om du skal lage noe før vi reiser oppover, og trenger en som kan smake på det forskjellige ofrer jeg meg gjerne. Vi har jo noen timer å slå i hjel på toget ;)

Må få hentet de billettene en dag altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 25. november 2007

Da var helga nesten over, nesten så jeg må si heldigvis! Har vært rimelig stressende faktisk ;) Fredagen ble brukt på å shoppe de siste julegavene (jeg kom aldri så langt på onsdag ;)), noen nye klær (jeg har lagt på meg slik at alt er for lite, og selv om jeg skal ned i vekt igjen så er det greit å føle seg vel!), litt julestæsj - inkludert en kjempeflott rød løper fra Kremmerhuset, gleder meg til å legge den på bordet! :) Kvelden ble så tilbragt på IKEA! Hadde tenkt å kjøpe julestæsj, men kom ut uten en eneste julesak (ingenting jeg syntes var fint! Absolutt ingenting!), men dertil mer av annet: masse stearinlys, servietter, hvite blomsterpotter, beige duk, hyller til kjelleren osv. Fikk også kjøpt oss julegave fra besteforeldrene mine: et Sandnes skoskap i eikefiner - endelig så får flere av skoene mine et hjem! Og det passer perfekt inn i gangen <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Og ikke minst så fikk vi endelig kjøpt oss et vamt og godt teppe til å ha i stua! :)

Lørdagen ble tilbragt på systembolaget og harryshopping av mat ;) Like forvirra hver gang jeg trår innpå Systembolaget, hva er det med denne greia med å sortere vin etter pris??! At det i tillegg var tusen mennesker inne i det lille lokalet hjalp ikke! Men vi fikk handlet kvota og masse godsaker på butikken, så vi oppnådde jo det vi hadde planlagt. Og kvelden endte godt, med pasta bolognese og en god flaske vi, bare meg og min kjære!

I dag har derimot dagen gått med til rydding og vasking, har tatt av sofatrekket og fått vasket det, nyteppet er lagt på plass, skoskapet montert og det er skinnende rent! I morgen blir det baking, nå er det jo snart advent! :nisselue:

Har forresten kjøpt meg vintersko! Var slettes ikke enkelt ;) Fant etpar jeg likte veldig godt på den nærmeste skobutikken, men de hadde selvsagt ikke min størrelse igjen, typisk! Så jeg dro innom Eurosko på Oslo City for å sjekke om de hadde de der, det hadde de ikke, men de hadde etpar ganske fine, så jeg kjøpte på impuls - og angret selvsagt mer eller mindre med en gang! Så da bar det til Aker brygge, de hadde skoene mine! Etpar Softwalk 169 -halvhøye støvletter. De er kjempegode å gå i og veldig varme <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Desverre umulig å linke til, men de er avbildet på side 9 i denne brosjyren. Er bare så glad jeg fant noen jeg liker ;) Og som ser bra ut både med skjørt og bukse.

Men nå skal jeg tusle og spise supergod pizza sammen med kjæresten, ha en finfin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du har litt å gjøre fremover. Om du skal lage noe før vi reiser oppover, og trenger en som kan smake på det forskjellige ofrer jeg meg gjerne. Vi har jo noen timer å slå i hjel på toget ;)

Skal nok ta med noen smaksprøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

13. desember 2007

Luciadagen... Har vært så opptatt med juleforberedelser de siste ukene, men man fort dratt ned på jorda igjen... verden står jo ikke stille selv om det snart er jul...

Bestemora mi har ondartet brystkreft og skal opereres i dag! De fikk beskjed om i det i går, og når de opererer så fort så betyr det vel at det er langt på vei... :grine: Skulle så gjerne vært der oppe nå, bestefar er sikkert helt ute av seg, men heldigvis så er både ene tanta mi og pappa&mamma i nærheten. Har ikke fått snakket med de enda, fikk beskjeden direkte fra den andre tanta mi som var på besøk i går. Har helt noia for dette, det er tredje jula siden jeg var 19 at noen har blitt innlagt med brystkreft: barnevakten min døde av det, kona til onkelen min er heldigvis frisk (dog noen år igjen før hun blir offisielt friskemeldt) og nå bestemor... Moren til bestemor døde av brystkreft, kusina mi har funnet kul i brystet, heldigvis godartet, og jeg sjekker brystene omtrent panisk hver kveld (det har jeg gjordt siden den gamle barnevakten min døde...). :(

Man må vel bare krysse fingrene og håpe på det beste, det er vel ikke annet å gjøre...

Så jeg får mumse litt lunsj og se litt på TV, få tankene litt bort. Er litt for mange what-if-scenarios i hode mitt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft er noe dritt! bestefar fikk det i april - i ryggmargen. Har vært mye opp og ned med han. Til slutt ble det bestemt at de skulle avslutte all behandling, og de regnet da med at det kom til å ganske fort til han døde. Han fikk komme hjem på permisjon i et par uke, og gjett hva skjeddE????? han begynte å bli bedre, la på seg, var mer våken enn før. Nå er han blitt flyttet hjem på gamlehjem for godt. Og han skal feire julen sammen med meg og min familie. Er hoppende glad!!!

Trur dette blir ei super duper jul! og sef får bestefar akkurat det han vil ha - en cd spiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...