Gå til innhold

For trang!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 15 år. Jeg har et stort problem: Jeg er enten alt for trang, eller så er jomfruhinna mi for tykk, eller så tror jeg nesten det er begge deler.

Jeg har aldri klart å få inn en tampong. Det liksom bare stopper opp, før den er inni. Får så vidt inn tuppen. Og hver gang jeg prøver å fingre, får jeg bare inn én finger, og den kommer ikke veldig lang inn, for å si det sånn.

Det blir jo bare mer og mer aktuelt å debutere seksuelt på et eller annet stadie for meg nå, og spesielt nå som jeg har begynt å holde på med en gutt. Og jeg vil så gjerne, gjerne, men er jo ikke fysisk i stand til det! Det er helt grusomt! Også vil jeg også gjerne kunne bruke en tampong som de fleset andre gjør. Hadde vært så praktisk!

Så jeg lurer. Er det noen inngrep som jeg kan/burde gjøre? Og i såfall hva går de ut på? Og hvor mye koster det, og er dette noe jeg kan gjøre uten foreldrene mines samtykke? Er det noen andre som har opplevd dette? Har ikke snakket med noen andre om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du slapper tilstrekkelig av når du prøver å bruke tamponger? Det er veldig fort gjort å spenne musklene.

Men altså, skulle det på ett eller annet tidspunkt vise seg at du faktisk har for tykk jomfruhinne(det er fullt mulig), så kan lege/Gynekolog lage et snitt i denne. Dette gjøres under vanlig konsultasjon.

Gjest tullfrid
Skrevet

Hvis du tør, kan du jo gå innom helsestasjon for ungdom i kommunen din (eller bydelen hvis du bor i Oslo), og snakke med helsesøster der. Hun vet kanskje noe om problemet ditt. Det er gratis også.

Hvis du har en fastlege du liker og som du føler tar deg på alvor, kan du jo gå dit også. Da kan du bli undersøkt nedentil, noe som ikke er spesielt morsomt, men da får du ihvertfall svar på det du lurer på.

Skrevet (endret)
Hei, jeg er en jente på 15 år. Jeg har et stort problem: Jeg er enten alt for trang, eller så er jomfruhinna mi for tykk, eller så tror jeg nesten det er begge deler.

Jeg har aldri klart å få inn en tampong. Det liksom bare stopper opp, før den er inni. Får så vidt inn tuppen. Og hver gang jeg prøver å fingre, får jeg bare inn én finger, og den kommer ikke veldig lang inn, for å si det sånn.

Det blir jo bare mer og mer aktuelt å debutere seksuelt på et eller annet stadie for meg nå, og spesielt nå som jeg har begynt å holde på med en gutt. Og jeg vil så gjerne, gjerne, men er jo ikke fysisk i stand til det! Det er helt grusomt! Også vil jeg også gjerne kunne bruke en tampong som de fleset andre gjør. Hadde vært så praktisk!

Så jeg lurer. Er det noen inngrep som jeg kan/burde gjøre? Og i såfall hva går de ut på? Og hvor mye koster det, og er dette noe jeg kan gjøre uten foreldrene mines samtykke? Er det noen andre som har opplevd dette? Har ikke snakket med noen andre om dette.

Jeg hadde det også slik da jeg var jomfru, men første gang jeg hadde sex gikk det fint. Og etterpå kunne jeg også bruke tamponger. :)

Edit: Nå anbefaler jeg deg ikke å sex kun for å kunne bruke tamponger, men tenkte bare jeg skulle nevne det. ;)

Endret av Advena

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...