Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser at så mange andre er kjempeflinke å lage scrapbook.

Hvordan gjør dere det?

Bruker en de store arkene til bakgrunn?

Så bildene oppå der?

Hvordan pynter du osv.. ?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ser at så mange andre er kjempeflinke å lage scrapbook.

Hvordan gjør dere det?

Bruker en de store arkene til bakgrunn?

Så bildene oppå der?

Hvordan pynter du osv.. ?

:)

Jeg bruker et kartongark som bakgrunn eller et mønsterark som er litt stivere.

Det er så mange måter å "pynte" på - du kan bruke mønsterark,matter (kartong som er skjært litt større enn bildet),div.som papirblomster,bånd,forskjellige brads og knapper mm.

Du kan bruke skisser av forskjellige oppsett og scrappe til,eller bare plassere bilder og tekst der du ønsker.

Det er også mulig å kjøpe albumer og mønsterark i div. størrelser.

Kjempegøy hobby :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, du må bruke et helt ark som bakgrunn, også limer du på biter og pynt og bilder som du vil. Det er veldig mange sider på nettet som har flotte gallerier, hvor du kan få inspirasjon. Selv lager jeg endel kort, for har liksom ikke så mange bilder å scrappe med. Vær litt kreativ når du kjøper pynten, for å scrappebutikker er det ganske dyrt. Jeg kommer hele tiden over småting som er perfekt å bruke.

Sjekk ut:

http://muhrenssida.com/galleri/index.php?cat=2

http://www.minneriket.no/forum/copper/

Eller søk etter andre sider som er mer din stil! Lykke til!

Skrevet

Det var mye kult! Men hvor kjøper dere "utstyr", det er jo ganske dyrt egentlig? Husker jeg skulle lage et par sider til et album en gang.. tok lang tid og det var dyrt, men ganske kjekt :jepp:

Skrevet

Mønsterark koster ofte 8 kr per stk, og ensfarget kartong 5 kr. Men man trenger litt utstyr for å komme skikkelig i gang.

Jeg har handlet endel på Steffen i Kongensgate i Oslo, og en butikk som heter Papertrends på Alnabru. Dessuten har Panduro ganske mye fint. Har en venninne som er erfaren scrapper, og hun handler mye på nettet. Men føler jeg trenger å se tingene i virkeligheten nå i starten.

Knapper og annen småpynt har de på sybutikker, clasohlson har label-writer og i ukebladene er det faktisk endel fine bilder (blomster, mønster, farger etc) som kan brukes.

Jeg kjøpte en skalpell og skjærebrett (60 kr), dobbeltsidig taperull (30 kr), 3D puter (30 kr) spiss saks (100 kr), en pakke med papirblomster (70 kr), svart stempelpute (60 kr) og en pakke med forskjellige "krussedull"-stempler (100 kr). I tillegg til papir/kartong, små silkeblomster, vevde- eller siljebånd etc.

Det tar alltid tid i begynnelsen, når man ikke er trent, er det vanskelig å sette sammen papirer og finne fine layouter. Men jeg har ikke drevet på lenge, og føler vel at jeg allerede er blitt temmelig mye bedre :)

Å, nå vil jeg hjem og scrappe!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...