Gå til innhold

Kreta, Paleochora

Maxine Grey

Anbefalte innlegg

Storfamilien reiser dit så snart skolen er slutt, vi har leid oss inn privat og synes det ser veldig bra ut. Noen som har vært der? Bortsett fra den obligatoriske ravine-turen som alle må "gjennomgå", er det noe spesielt man bør få med seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paleochora er en romantisk liten fiskerlandsby på sydsiden av Kreta. Jeg har vært dere endel. Det skjer ikke så mye der, men avslapningsmulighetene er uendelige. Bare sitte og spise frittert blekksprut, drikke retsine og se utover havet... mmm... *drømme seg bort*

Samariaravinen må dere få med dere, dog er det en god reisevei før dere kommer dere til Omalos, fordi dere må kjøre opp til Chania igjen, og så til Omals. Dog går vel båten tilbake igjen til Paleochora direkte.

Eller skal man på Kreta få med seg det arkeologiske museet i Heraklion, og Knossos - selvsagt.

Invester i en liten reiseguide om Kreta, lær deg så mye om øya som mulig på forhånd, og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Tusenfryd!

Lektyre er allerede innkjøpt og studeres, likeså det jeg kan finne på nett,

Vi blir 12 stykker fra 5 til 70 år, vi liker rolige spisesteder og ekte gresk mat. Vi fyller godt opp i en liten by, og egentlig er jeg på jakt etter å finne et stamsted med skikkelig mat som er rolig nok til at vi kan få snakke sammen mens vi spiser, og gjerne se på livet samtidig, og vil gjerne ha gresk musikk til (ikke av den moderne typen). Vi skal feire en stor dag sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...