LadyBug Skrevet 11. april 2003 #1 Skrevet 11. april 2003 jeg vil gjerne slutte på pillen.. men er det lurt å gå etter sikre tider i syklusen? jeg er litt usikker, har aldri gjort det, men jeg er så lei av å gå på pillen!! hvordan gjør man det da...?
Gjest Mel Skrevet 11. april 2003 #2 Skrevet 11. april 2003 Nei, ingen - absolutt ingen - perioder er sikre. Det finnes perioder som sees på som "sikrere", men du kan ikke bruke dette som en form for prevensjon. Det finnes jo alternativer til pillen, er nok smartere å vurdere dette.
Litago Skrevet 11. april 2003 #3 Skrevet 11. april 2003 Nix, du kan ikke stole på sikre perioder. Eggløsningen kan komme til ulike tider og din partner kan ha svært dyktige svømmere. Bruk prevensjon!
Gjest Kinga Skrevet 11. april 2003 #4 Skrevet 11. april 2003 I løpet av en syklus kan kvinner bli gravide i ca 1 uke. Eggcellen lever i opptil 2 dager, sædcellene i opptil 5 dager. Myten om at eggløsning skjer på dag 14 i syklusen er ikke sann. Det varierer fra kvinne til kvinne når dette vanligvis skjer. Det kan også variere fra syklus til syklus da f.eks. stress kan utsette eggløsning. Vibeke
Tusenfryd Skrevet 12. april 2003 #5 Skrevet 12. april 2003 Nei, du kan ikke stole på sikre prioder. Hvis du er lei av pillen, bruk kondom. Eller bruk p-sprøyte. Eller la være å ha sex. Sikre perioder skal du ikke stole på hvis du ikke vil bli gravid.
smil Skrevet 12. april 2003 #6 Skrevet 12. april 2003 For ca. tre år siden bestemte jeg meg for å prøve naturmetoden. I dag har jeg ei nydelig lita jente på 2 år...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå